Volkswagen Corrado G60 (1991)

autoreview

Volkswagen Corrado

Signalement

UitvoeringCorrado G60
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf164.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als je in gedachten houdt dat deze wagen al een jaartje of 12 meegaat en allang niet meer het beestachtige heeft qua vermogen (tenslotte heeft een beetje sportief getinte wagen al gauw 160 pk) is de wegligging fenomenaal.
De zitpositie is laag, waardoor je niet alleen een gigantische motorkap voor je hebt, maar ook een gevoel van snelheid. Dat is goed, want aan de wagen zelf merk je dat niet.
Alle snufjes aan boord verhogen het rijplezier alleen maar. Hoewel het onderhoud erg duur is, moet ik nog even opmerken dat bij een snelheid van 100km/h het verbruik ongeveer op 1:14 uitkomt (gemiddeld 1:10).
De degelijkheid en stijfheid van de carroserie is na 12 jaar gebruik nog steeds enorm.
Ook wil ik het comfort nog benadrukken; een fijne toerwagen, lekker stil, een lekkere ruime kofferbak, prima stoelen en een goede bedienbaarheid.

PROBLEMEN

De zwakke punten van de Corrado zijn de remmen achter; de remkrachtverdeler laat het nog al eens afweten. Een niet al te dure reparatie, maar toch...
Het tweede punt is de versnellingsbak. Deze is na ongeveer 150k/km (afhankelijk van de rijstijl) toe aan een paar nieuwe synchroon messen.
De algemene indruk dat de g-lader een kort leven zou hebben, kan ik niet ondersschrijven. Er zijn gevallen bekend van over de 200k/km voor er een revisie nodig was, maar ook 90km is bekend.
Al met al geen schokkende dingen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.