Volkswagen Corrado G60 (1989) #3

autoreview

Volkswagen Corrado G60 (1989)

Signalement

UitvoeringCorrado G60
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf160 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Al vanaf jongs af aan wist ik dat ik een Corrado wilde hebben.
Ik wilde een zo origineel mogelijke G60 hebben en hij moest rood zijn! Dus zoeken maar! Uiteindelijk vond ik hem. Een rode Corrado G60 uit 1989. Nagenoeg origineel op enkele kleine aanpassingen na (geblindeerde achterruitjes, stootstrips verwijdert en de vlakke, rode achterkant). Stond nog netjes in zijn eerste lak en had nergens (maar dan ook echt nergens!!) roest.

Motorisch was de wagen enkele jaren terug volledig gereviseerd en hierbij meteen ’wat’ sneller gemaakt. Een standaard G60 heeft 160pk waar de mijne 215pk heeft. De sprint van 0 naar 100 km/h is dan ook snel gebeurd en heb ik al enkele Impreza GT’s achter me gelaten ;-)

Het rijgedrag van de wagen is wat mij betreft perfect. Snel, comfortabel, en direct. Het werk van de G-lader merk je goed met gas geven. Bij volgas schiet de lader-druk meter omhoog naar de 1,2 bar en je wordt direct in je stoel gedrukt.

Het enige wat er nog wel op moet komen zijn veerpootbruggen voor en achter. In bochten met hobbels wil de auto enigszins gaan zoeken. Niet bepaald veilig dus!! Een vriend van me heeft dit probleem ook gehad maar na het installeren van een veerpootbrug was het euvel verholpen.

Enige nedeel zijn wel de kosten. Het vervangen van Corrado onderdelen kan flink in de kosten gaan lopen. Dure verzekering en de auto loopt (bij mij dan in ieder geval) niet echt zuinig. Nou ben ik zelf een Escort 1.6 gewent dus het rijdt al snel duur voor mij ;-)

PROBLEMEN

- Achterremklauwen gereviseerd. Nieuwe remblokken.
- ABS pomp blijft soms hangen. Kleppen werken niet goed. Binnekort wordt deze gereviseerd.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens