Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic (2012)

autoreview

Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris HybridToyota Yaris Hybrid

Signalement

UitvoeringYaris 1.5 Full Hybrid Dynamic
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf72.000 km
KM-stand laatst92.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Yaris Hybrid

  • 76.000 km

Als 2e auto een kleine auto met automaat nodig, ook iets betrouwbaar en zuinig. Veel geprobeerd maar voorkeur voor Honda of Toyota. Na grondige bestudering van de motorbouw gekozen voor Toyota. Dit is geen systeem met een variomatic zoals velen denken maar meer een systeem dat via een differentieel de brandstofmotor, de elektromotor en de dynamo aan de aandrijving koppelt. Dit is geniaal en kan dus in principe nooit kapot. Het werkt ook erg vloeiend. De Honda Jazz rijd ook goed maar heeft een gewone CVT met duwband. Ook goed maar kan stuk, zal wel niet want het is een Honda .
Dus gekozen voor de Yaris Hybrid.
Ervaring tot nu toe. Hij is echt zuinig, ik houd de km en de getankte liters bij en rijdt dus echt 20,3km per liter. Hij is ook nog redelijk stil. Cruise control is heerlijk, achteruitrij camera werkt perfect. Hij heeft ook nadelen, hij is een beetje stuiterig vind ik. (Honda CR-V is niet stuiterig bijv.) Ook de stuurbekrachtiging kan ik voelen (elektrisch) net niet perfect dus. Ook is de verwarming maar net genoeg als het flink vriest en er mag geen aanhanger achter. Ik houd mij wel redelijk netjes aan de snelheid. Op de snelweg is hij niet echt zuinig volgens de boardcomputer maar op 80km wegen, waar ik vaak 90 rij en dorpen is hij super zuinig. Stoelen zijn iets beter als van de Honda Jazz, ruimte achterin is minder als van de Honda Jazz. Wegligging is goed maar ik ben geen coureur dus rem gewoon voor bochten. Ik hou van auto's en heb daarom ook een Honda CR-V iVtec, geweldige auto, en als ik hard wil pak ik de motor, de Yaris is als 2e goedkope auto maar voor een kleine auto is dit gewoon een zeer prettige reiswagen die ik zelfs als 1e wagen zou kunnen gebruiken. Ik kan er met mijn 1,9m gewoon goed in zitten en stap na uren rijden gewoon fris uit. Dus een toppertje wat mij betreft. Voor betrouwbaarheid 4 sterren gegeven, ik hoor weinig klachten over de hybrides van Toyota of Lexus en al 4 Toyota's gehad welke allemaal storingsvrij hebben gefunctioneerd. Onderhoud gewoon bij de Toyota dealer en altijd goed behandeld.

Werkelijk verbruik

  • 81.000 km

Even een tussenstand. Afgelopen tijd 8059 km gereden en 384 liter getankt. Dat geeft een verbuik van 1:21. Ik rijd veel op 80 en 60km wegen en af en toe een stukje snelweg. Gebruik ook veel de cruisecontrol en zet die 5km te hard omdat de teller ook wat afwijkt. Dit is een erg goed resultaad. Wat betreft comfort. Ik zit er erg goed in met 1.9m. De vering is aan de stugge kant. Het comfort is erg goed. Stille motor, weinig bandengeruis, weinig windgeruis. Onkosten nog niet gehad. Als ik door de stad rij met veel drempels zet ik de automaat in B. Dan remt hij erg goed op de motor en ga ik rustiger over drempels. Super auto tot nu toe.

Metingen

  • 92.000 km

Nog wat metingen gedaan voor de liefhebber. Verbruik schommeld nog steeds op 1/22 1/21 veel plattelandswegen en 10% snelweg. Toerental meting. Dat was grappig, volle acceleratie constant 4800 rpm, hoger gaat hij niet. Continu 85km/h is 1200-1300rpm, accu vol dan 1200, accu aan het laden dan 1300rpm. Daarom is hij zo stil. Geen onkosten gehad alleen standaard beurt 90dkm met APK. vering vind ik nog steeds stug aan de achterzijde. Motor en aandrijflijn is super als je van comfort houd, de comfortabelste aandrijflijn ooit. De motor heeft een rustig leven denk ik. Als je continu tussen de 65 en 90 km/h rijdt is hij extreem zuinig. Onder de 60 gaat hij de accu laden en gebruiken, dat kost efficientie. In de winter bij -7 graden bleef het verbruik ook 1/20 omdat de accu dan toch een stuk minder meewerkt, die heeft dan echt minder kracht dus moet de motor alles doen, die doet dat dan toch erg efficient.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.