Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT Luna (2007)

autoreview

Toyota Verso

Signalement

UitvoeringVerso 2.2 D-4D D-CAT Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste keer Duitse Autobahn

  • 5.000 km

Eindelijk, na ruim twee maanden hoofdzakelijk op de gelimiteerde Nederlandse autowegen een rit richting Bodensee.

Opvallend (en dat was voor mij een belangrijk criteria) is de stilte in de auto, ook als je ver boven de Nederlandse maximum snelheid rijdt. Omdat de auto op dat moment (het was nog kkkoud) met winterbanden was uitgerust kreeg je af en toe op betonnen gedeeltes van die kleine fluitconcertjes van buiten. De geluidsisolatie filtert dit echter grotendeels weg.

De motor heeft met zijn olifantenkracht (liefst 177PK, maar heel belangrijk, 400Nm) geen enkele moeite met deze toch wel zware auto (1.500Kg leeg).

Het rijden op de Duitse Autobahn is een groot plezier. Nadat de (hinderlijke) snelheidsbeperking op de A61 achter ons lag en nog wat file op de A6 richting Heilbronn, lag de A6 vanaf Heilbronn en de A7 vanaf Feuchtwangen helemaal voor ons open. Met gemak gaat de auto (even) tot ver achter de 200KMh grens, om uiteindelijk als crouise snelheid 180KMh aan te houden. Geen enkel probleem bij inhalen, want met dit enorme koppel trekt deze motor meteen naar de gewenste snelheid.

Met de koersvastheid is het dik in orde, ondanks de ijzig koude zware wind is er nauwelijks iets te merken.

In en uitstappen is heel gemakkelijk omdat je hoog zit. Ruimte voor en achterin is dik in orde en de stoelen zitten heerlijk.

De Dual-zone verwarming is een uitkomst. Mijn vrouw heeft het altijd koud (dus op 23 graden) en ik heb aan 21 graden meer dan genoeg. Die discussie is dus eindelijk voorbij.

De kofferruimte valt t.o.v. de Zafira wel wat tegen, maar wat minder meenemen lukt ook.

De remmen zijn perfect en als je eens hard op de pedalen moet, is dat bijna zo erg als tegen een muur rijden.

ASR en VSC ook al perfect. Op een prakeerplaats met sneeuw krijg je dit voertuig niet in een "buiten controle" situatie.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.