Toyota Verso 1.8 16v VVT-i Sol (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Verso 1.8 16v VVT-i Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 66.000 km |
KM-stand laatst | 66.700 km |
van frans gewaggel naar snaarstrak japans
- 66.500 km
Wij hebben net een tweedehands Verso van juni 2004 gekocht, een invoer uit Duitsland. Het is een plaatje van een auto, en ik ben er zeker blij mee! De Scenic moest toch het veld ruimen na 3 jaar, aangezien de betrouwbaarheid niet overhield. Hij reed evenwel prima, en het concept was geweld, en zeer praktisch.
De Verso is dit gelukkig ook; hoewel heel anders. Wat rijdt deze auto strak en stil! Heerlijk gewoon, cuisecontrol aan, CD-tje aan; genieten.
Pro's: Toyota kwaliteit, met prima veiligheidsvoorzieningen; benzineverbruik, innovatieve automaat(multimode), mooi, interessante en goede motor, geen distriebutieiriem (ketting), cruise control, makkelijker vlak maken laadvloer
Contra's: Nou ja, niet echt een koopje (OK, relatief dan!), draaicirkel, opbergen afdekhoes baggageruimte.
updateje:eerste indrukken
- 66.700 km
De eerste indrukken zijn eigenlijk vooral positief; zoals dat eigenlijk altijd is als je een nieuwere auto koopt.
De verso rijdt gewoon heerlijk, en precies. Wat vooral opvalt is het gebrek aan rammeltjes en notor.afrolgeluiden. Zelfs bij 120 km/u is het superrustig, ondanks dat hij toch wel zon 3500 toeren maakt. Technisch gezien zou er wel een zesde versnelling bij kunnen :-) Met de cruisecontrol aan kun je je op de essenties richten: het verkeer en een lekker muziekje. De audioinstallatie is prima; hoewel niet echt krachtig. Helaas geen MP3 ondersteuning via de cd speler. De tsn300 navigatie is eigenlijk best redelijk, ondanks het gemis van een bont kleurenscherm. De aanwijzingen zijn prima! Wel dom dat ze 159 euri voor een update van de navigatie-dvd vragen. Dat is de marktprijs van een nieuwe tomtom europe.. Dat is niet slim.
Wel zijn er wat mider opbergvakken dan in de Scenic, vooral achterin is het niet overdreven.Ik heb de rolafdekking van de kofferruimte maar weer geinstalleerd, zodat er ook wat ruimte is voor pruttel in het vrijgekomen opbergvak. De opbergmethode van deze rolafdekking is inderdaad niet bepaald briljant.
Ook zelf even op de derde zitrij gezeten (1,89m) Nou?....
Het kan! Maar dan niet voor erg lang, en de middelste rij moet dan meewerken, en wat naar voren schuiven. Echt meer een noodoplossig; maar het werkt, en het is zo geregeld; erg mooi opgelost.
De multi mode transwissie is een prima idee; hoewel het langzamer lijkt dan een echte automaat met koppelomvormer.Echter het idee van een automaat die minder brandstof gebruiktdan een schakelbak en slechts 5 ! kilo extra gewicht oplevert spreekt mij erg aan. Wel opvallend dat je regelmatig in z'n 4 over rotondes gaat; hij houd van lage toerentallen. Dat kan ook aardig goed met deze motor.
De bediening van de knoppen en zo is goed in orden vindt ik, geen vreemde constructies. wel even wennen aan de aan uit knop; hoewl een grappig gadget, zie ik er vooral een besparing in voor de producent. Dit is vast de reden waarom dit gadget uigevonden is.
Het zicht vooruit is prima,en wat opvalt is dat de voorruit na 66.000 kw geen puntjes van steenslag heeft. Dat had de Scenic heel veel. Ben benieuwd of hier de mistlampen ook heel blijven, iets wat bij de scenic stanaard 1x per jaat kapot gaat.
Ik denk nog na om er Xenon verlichting in te bouwen, het is voor ca 100 niet duur meer, en levert extra zicht op. Ik zou wel willen weten of iemand hier ervaringen mee heeft. Ook wil ik de emlampjes vervangen door LED exemplaren; heeft iemand dat al geprobeerd?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren