Toyota Tundra V8 (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tundra V8 |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 30.000 km |
Toyota Tundra TRD Rock Warrior
- 30.000 km
Ik heb mijn Toyota landcruiser 120 vorig jaar ingeruild voor een Toyota Tundra TRD Rock Warrior.
Ik heb wel gekeken naar een nieuwe landcruiser 150, maar vond het nieuwe model van de buiten kant niet zo stoer als het 120 model.
Aan de motor hadden ze ook niets veranderd dus nog steeds een 4 cilinder 3.0 liter met 175 pk, en dat vind ik voor deze tijd toch te weinig.
Dus op zoek naar een stoere Tundra, en die heb ik gevonden ook....
Deze Tundra is op grijs kenteken even duur als een landcruiser 150vx op grijs kenteken.
Het is een 5.7 liter V8 met 395 pk, van 0 naar 100 in 6.5 seconden, een 5 persoons auto met een zee van ruimte.
Het is een auto die gemakkelijk 3.5 ton weg sleept en verder voorzien van versnellingsbak koeling en een tow houl pakket.
Deze auto gebruikt precies 2x zoveel brandstof dan een landcruiser, maar lpg is in prijs de helft van diesel dus dan zijn de kosten per kilometer even duur (of goedkoop)
Het is met zijn leren bekleding, navigatie, 325 brede banden, 250 liter lpg tank, bilstein dempers, TRD remklauwen een geweldige auto en een beest op de weg.
Voordelen t.o.v. landcruiser 150vx
- lederen bekleding
- navigatie
- 6 bak automaat
- 5 persoons
- gemaakt om 7500kg te trekken
- 5.7 liter V8
- erg ruim
- sprint 0-100 in 6.5 sec
- 20 inch en 325 brede banden
- je hebt veel bekijks
- even duur als een standaart landcruiser 150vx
Nadelen
- soms iets te groot
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.