Toyota MR2 2.0 GT-i (1991)

autoreview

Toyota MR2 2.0 GT-i (1991)

Signalement

UitvoeringMR2 2.0 GT-i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf180.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2005 was ik op zoek naar een leuke Celica.
Maar toen ik ’Celica’ intikte op marktplaats, kwam ik uit bij een blauwe MR2 met als tekst ’Celicakiller’ of iets dergelijks.

Ik was op slag verkocht bij het zien van de auto en ben dat weekend eens wezen kijken. De garage die hem aanbood had hem wel een beetje verwaarloosd.
Zo zaten er een paar kleine deukjes in en waren er wat dingetjes stuk (zonneklep, lederen pookje, mistlamp, verlichting, remmen niet 100%, banden bijna af, uitlaat lek, accu op, neonbuizen).

Ondanks alles, toch gekocht. Want de prijs was er gelukkig wel naar en ik zou er een nieuwe APK op krijgen.

Een paar dagen later kon ik de auto meenemen, maar wegrijden ging niet vanwege een lege accu. Hoe die door de APK was gekomen is voor mij nog steeds een raadsel.

Op de weg terug (van Rotterdam naar Friesland) kwam ik er achter wat voor een fantastische auto het eigenlijk is.
De wegligging is uitmuntend, vanwege de middenmotor die achter je staat te brullen.
Bochten kosten de auto dan ook bijna geen moeite.
Inhalen is ook een genot vanwege de achterwiel aangedreven 156 pk’s.
Zelfs met open targadaken kom je makkelijk over de 220 km/u.
Met het dak dicht en normaal rijgedrag haal je makkelijk 1/10, wat best zuinig is.

Maar het grootste genot zijn nog wel de kleine landweggetjes vol met bochten.
Ik heb een paar tourtochten mogen rijden met andere MR2 liefhebbers, die ik leerde kennen via een MR2club.

Verder zit je ook als een koning in de MR2, als je tenminste niet 2 meter lang bent.
Het dashboard is een beetje om je heen gebouwd, er zitten luxe stoelen in die zelfs in de breedte zijn in te stellen. En je hebt natuurlijk elektrische ramen/spiegels.

De MR2 is een echte mooi-weer auto en dat is ook gelijk het grote nadeel.
Met name wanneer het heeft geregend/gevroren kun je flink de rondte in gaan.
Daar kan ik wel over mee praten....

Echt grote mechanische problemen heb ik in deze periode niet gehad.
Let bij aanschaf vooral op lekkende daken, olieverbruik en krakende versnellingsbak (bekende problemen).

Helaas kwam er na 2 jaar een einde aan de hobby, vanwege achterstallig onderhoud aan de auto en aanschaf van een woning.
Het was een onvergetelijke auto waarmee ik veel beleefd heb.

PROBLEMEN

- Slangetje naar de koelvloeistof kapot
- Remschijven 2x in korte tijd vervangen
- CO2 uitstoot te hoog bij APK (garage zelf verholpen)
- Gaspedaal bleef hangen
- Krakende versnellingsbak (bij te hoge toeren van 1 naar 2 of van 3 naar 2)
- Normaal onderhoud (accu, banden enz.)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.