Toyota Hilux (2007)

autoreview

Toyota Hilux (2007)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf165.000 km
KM-stand laatst172.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 165.000 km

Zoals jullie uit de foto kunnen opmerken zijn we niet in Nederland maar in het mooie Suriname. Het mooie slaat echter niet op de wegen, de wegen in België zijn daarmee vergeleken zo glad als een biljartlaken. Tijdelijk een Toyota Wish te leen gekregen van een goede vriend, echter doordat deze weinig bodemspeling heeft maar besloten voor een handige pick-up. Hier te lande is dan de keuze reuze en de prijzen alleszins binnen de perken. Deze Hilux Invincible heeft een sterke 3 L dieselmotor en een flink koppel. Met 1900 kilo schoon aan de haak geen lichtgewicht maar wel oersterk. Gelukkig geen wegenbelasting hier 😝. Reden voor een Hilux en geen Prado is de praktische opbergruimte in de bak. De eerste kilometers bevielen wel al is de auto wat springerig zonder belading in de bak. Er mag 1000 kilo in en dat zorgt wel voor een beter weggedrag. Over kwaliteit zal er geen twijfel zijn zuinigheid is irrelevant daar koop je deze wagen niet voor.
Nog een tonneau cover erop, Safari snorkel, ARB bumper voorop, LED verstralers en Dobinson schokbrekers voor in de komende weken en we zijn klaar voor de jungle. Die mannen uit Australië weten hoe je een outback wagen moet maken.
We gaan nu eerst fijne kilometers maken en dan volgt er een update.
Aanschaf was 13.200,--€ voor de nieuwsgierigen

Eerste langere rit

  • 167.000 km

Voor het eerst ons buiten Paramaribo begeven. Op weg naar het binnenland voor wat relaxen en zwemmen. Wat op valt is de kracht die de 3 liter diesel heeft. Wat snel optrekken resulteert Al gauw in piepende banden, en er zitten off-road mud tires onder….
Op 4WD kom je al vlot overal doorheen ook als de weg niet begaanbaar blijkt.

Nog onderweg 4x4 Jankie gesproken, maar eens een afspraak maken om de wagen goed te upgraden.

Op de weg niks dan lof, gaat als de brandweer en zeeen van koppel.

1e panne

  • 172.000 km

Daar de Hilux nogal te lijden heeft onder de omstandigheden hier, warm en vochtig, had ik een klein gaatje in een remleiding. Gelukkig remde de wagen nog wel, zei het pas met het pedaal op de vloer.
De remspecialist zit tegenover mij aan de andere kant van het kanaal dus daar naartoe gereden.
Uurtje later weer opgehaald, nieuwe leiding was geplaatst en wat rem vloeistof erbij. Kosten zeggen en schrijven 450 SRD, zo’n 20€.
Wel remt hij zompig, zijn vast en zeker vergeten te ontluchten. Maar alles doet het weer.
Binnenkort een complete beurt en een APKtje erbij.
Daarna de onderkant maar eens laten coaten met rubber tegen de roest.
Nog steeds een fijn werkpaard

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens