Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 61.500 km |
Ervaringen
- 61.500 km
Ik heb de volgende opties/acc. op de auto laten plaatsen:
17 inch TTE velgen met 215/45 banden, een dakspoiler, een subwoofer en een TTE sportuitlaat.
Het rijden:
De auto rijdt als de brandweer. Het hoogtoerige karakter van de motor (0-8200) nodigt uit tot sportief rijden, wat zijn weerslag heeft op het verbruik (1:10 bij normale rijstijl). Hier hoor je mij niet over klagen, aangezien dit al bekend was bij de aanschaf van de auto in 2005.
De wegligging van de auto is zeer strak, zeker op asfaltwegen. Op andere ondergrond stuitert de auto enigzins, mede door de 17 inch velgen en platte sportbanden.
De motor is wel heel rumoerig in het gehele toerenbereik en bij elke snelheid. Op lange afstanden kan dit wel eens vermoeiend zijn.
De zitpositie:
Ik ben zelf 1.90m, maar een uitstekende zitpositie is zo gevonden. De (prima zittende) sportstoelen zijn in hoogte verstelbaar en het stuur is zowel in hoogte als in diepte te verstellen.
Het interieur:
Ergonomisch zit alles goed in elkaar, alles zit waar je het kan en mag verwachten. Persoonlijk vind ik de witte wijzerplaten met rode verlichting erg mooi. De kunstofmaterialen die zijn gebruikt zijn van een behoorlijke kwaliteit en niet van keihard plastic. Wel is het enigzins krasgevoelig.
De auto is voorzien van behoorlijk wat luxe zoals climat control, regensensor, audiobediening op stuur en automatisch dimmende binnenspiegel. Het enige gemis is, voornamelijk op de lange afstanden, cruise control.
Het exterieur:
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind de auto met bodykit en 17 inch velgen erg mooi en een sportieve uitstraling hebben. Ik vind het sowiese het mooiste model Corolla en vind het model ook mooier dan de opvolger, de Auris.
Problemen:
Helaas heeft er vanaf het begin een "vreemd" geluid in de versnellingsbak gezeten, wat ook onderkend werd door de dealer. Het probleem is pas opgelost na zo'n 30.000 km gereden te hebben en een tiental garagebezoekjes. Nu rijdt de auto alweer ruim 30.000 km probleemloos.
59.000: de sportuitlaat heeft de geest gegeven. Ik heb deze laten vervangen door een gewone uitlaat met sierstuk, aangezien de herrie van de sportuitlaat bovenop de reeds rumoerige motor toch iets te veel van het goede was.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota Corolla
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport Compressor (2005)

Toyota Corolla 1.4-D4 (2004) - Test

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
