Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport (2005)

autoreview

Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport (2005)

Signalement

UitvoeringCorolla 1.8 16v VVTL-i T Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst61.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen

  • 61.500 km

Ik heb de volgende opties/acc. op de auto laten plaatsen:
17 inch TTE velgen met 215/45 banden, een dakspoiler, een subwoofer en een TTE sportuitlaat.

Het rijden:
De auto rijdt als de brandweer. Het hoogtoerige karakter van de motor (0-8200) nodigt uit tot sportief rijden, wat zijn weerslag heeft op het verbruik (1:10 bij normale rijstijl). Hier hoor je mij niet over klagen, aangezien dit al bekend was bij de aanschaf van de auto in 2005.
De wegligging van de auto is zeer strak, zeker op asfaltwegen. Op andere ondergrond stuitert de auto enigzins, mede door de 17 inch velgen en platte sportbanden.
De motor is wel heel rumoerig in het gehele toerenbereik en bij elke snelheid. Op lange afstanden kan dit wel eens vermoeiend zijn.

De zitpositie:
Ik ben zelf 1.90m, maar een uitstekende zitpositie is zo gevonden. De (prima zittende) sportstoelen zijn in hoogte verstelbaar en het stuur is zowel in hoogte als in diepte te verstellen.

Het interieur:
Ergonomisch zit alles goed in elkaar, alles zit waar je het kan en mag verwachten. Persoonlijk vind ik de witte wijzerplaten met rode verlichting erg mooi. De kunstofmaterialen die zijn gebruikt zijn van een behoorlijke kwaliteit en niet van keihard plastic. Wel is het enigzins krasgevoelig.
De auto is voorzien van behoorlijk wat luxe zoals climat control, regensensor, audiobediening op stuur en automatisch dimmende binnenspiegel. Het enige gemis is, voornamelijk op de lange afstanden, cruise control.

Het exterieur:
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind de auto met bodykit en 17 inch velgen erg mooi en een sportieve uitstraling hebben. Ik vind het sowiese het mooiste model Corolla en vind het model ook mooier dan de opvolger, de Auris.



Problemen:
Helaas heeft er vanaf het begin een "vreemd" geluid in de versnellingsbak gezeten, wat ook onderkend werd door de dealer. Het probleem is pas opgelost na zo'n 30.000 km gereden te hebben en een tiental garagebezoekjes. Nu rijdt de auto alweer ruim 30.000 km probleemloos.

59.000: de sportuitlaat heeft de geest gegeven. Ik heb deze laten vervangen door een gewone uitlaat met sierstuk, aangezien de herrie van de sportuitlaat bovenop de reeds rumoerige motor toch iets te veel van het goede was.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens