Toyota Camry Customwagon 3.0 GXi V6 (1996)

autoreview

Toyota Camry Customwagon 3.0 GXi V6 (1996)

Signalement

UitvoeringCamry Customwagon 3.0 GXi V6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf199.000 km
KM-stand laatst345.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een mooie auto, niet te opvallend. Hij is lekker ruim (ook wel lastig met parkeren) en het logo-tje op de motorkap belooft betrouwbaarheid. Het is een relatief stille auto die wel lekker snel kan zijn.
Mijn auto is uit België geïmporteerd. Het eerste wat je dan ook opvalt is de handschakeling. Hoewel je van een 3 liter blokje een vrijwel vlakke koppelkromme zou verwachten, heeft deze Toyota dat niet. Bij 4000 rpm worden er wat extra paardjes van stal gehaald en krijgt het beestje ineens sportwagen-aspiraties.
Er zijn wel minpuntjes: door de leeftijd van deze auto (Bwjr jan 1997) zijn wat dingen anders opgelost dan tegenwoordig gebruikelijk. Een ander minpuntje is het wat hoge benzineverbruik. Meestal 1 op 9, met moeite kan je 1 op 10 halen.

Update: Inmiddels rij ik al wat langer in deze Toyotank. Ik heb er nu wel lang genoeg in gereden om ook het rijgedrag te beoordelen. Het is een rechtuit-auto. Bochtjes maken zijn niet zijn favoriete bezigheid. Hij wil wel een bocht om (zelfs nog vrij snel als het moet), maar je voelt dat het allemaal niet van harte gaat. De acceleratie is extreem. Het is gewoonweg verslavend om in iedere versnelling de toerenteller in het rood te jagen. Bij die 4000 rpm krijg je werkelijk een schop onder de kont, terwijl je dan toch nog flink aan het acceleren bent. Helaas lijkt het tijdens dit soort acties wel of het onweert zoveel flistkasten gaan er tegelijk af en je krijgt ook het vermoeden dat de tank flink lekt.

Verder is de auto opvallend stil, ondanks zijn leeftijd. Dat is fijn, maar om een gevoel van snelheid te hebben moet ik wel de radio uitzetten.

PROBLEMEN

1- Ruitensproeier leek niet te werken. Gevalletje RTFM, ik had gewoon het verkeerde knopje.
2- Schokdempers achter versleten. Tja, wat wil je met 2 ton achter de kiezen.
3- Airco gaat steeds minder goed koelen. Waarschijnlijk een gevolg van de leeftijd, maar ik laat er niets aan doen. Reparatie zal waarschijnlijk een dure grap worden, in ieder geval duurder dan ik nog leuk vind.
Update Airco: Simpelweg vullen heeft geholpen.
4- Uitlaatje is weggerot.
5- Winterbandjes aangeschaft. Wat zijn tweedehands stalen velgjes lastig te krijgen voor dit ding. De lichtmetalo’s maar eens naar de velgendokter brengen om een lichte onbalans eruit te halen en natuurlijk ook voor de bling-bling.

Toch maar oprijden.

  • 332.000 km

Ik heb de auto te koop aangeboden. Het is een dikke sloep, mijn echtgenote vindt hem lastig te parkeren en het is niet de zuinigste auto.

Dat gaf veel reacties, vooral het informeren naar de laagste prijs is een favoriete bezigheid van de heren bieders. De garage waar hij in onderhoud is, gaf aan dat 2000 tot 2500 een reële prijs was, dus ik heb hem voor 2000 te koop gezet.

Er zouden mensen komen kijken. En de volgende dag weer anderen. Iemand meldde via mail dat hij hem wilde exporteren als hij hem voor 1000 mocht kopen. Een ander wilde hem met 330.000 beurt hebben voor 2000,-. De volgende wilde hem wel hebben voor 300,- en werd kwaad toen ik hem uitlachte.

Ik hou hem zelf maar. De auto is in goede conditie, voor die paar kromme muntjes wil ik hem zelf ook wel even naar de 400.000 trappen. Volgende week eerst maar even die (uitgestelde) 330 beurt laten uitvoeren. De buren zijn dus nog niet van die grote lap Japans ijzer af...

Verwijzing naar forum

  • 345.000 km

Voor een overzicht zie: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5214616

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.