Toyota Camry Customwagon 2.2 GLi (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Camry Customwagon 2.2 GLi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 172.000 km |
KM-stand laatst | 235.000 km |
ERVARINGEN
Nadat ik na een paar jaar renault leed een corolla uit 1996 aanschafte met 52000km om van het gezeur met die franse rotzooi af te zijn, werd de spreekwoordelijke betrouwbaarheid echt bevestigd door de corolla. Na 3 jaar een kleine 70000km en werkelijk geen enkel probleem in werkelijk welke vorm dan ook,kreeg ik weer last van het bekende gevoel van:ik wil weer eens wat anders! maar normaal is er meestal wel een reden te vinden van technische aard of gewoon slijtage maarja... niks dus. Nu heb ik nog nooit twee keer achter elkaar hetzelfde merk gereden dus ik had een dilemma. Gewoon door rijden of iets anders? Ik wilde graag wat groters omdat de corolla wat klein was voor de hond in de kofferbak (ik moest toch een reden vinden) ging ik op zoek naar een stationwagon het liefst een japanner. Maar ik vind de meeste japanse stations eigenlijk niet mooi of ze zaten buiten de prijsklasse. Heb nog naar een Opel omega gekeken maarja
lees de reviews maar eens en je wil snel weer een japanner. Bij toeval liep ik bij de plaatselijke toyota dealer tegen een camry station 2.2 gli aan uit 1996 aan met 172000 km op de teller (mijn renault was al haast op met die stand) Na de proefrit was ik al overtuigd. De auto is echt een heerlijke reisgenoot en heerlijk comfortabel (zeker na de keiharde rumoerige corolla). Ik ben er inmiddels al verschillende keren mee op en de duitse autobaan geweest en daar bewijst hij zijn klasse. Het lijkt wel of na verloop van tijd steeds lekkerder gaat rijden en je stapt steeds weer vrolijk in. Als cruise snelheid is 160 a 170 eigenlijk het lekkerst en dat doet hij in alle rust. Het benzineverbruik blijft dan ook nog binnen de perken, boven die snelheid gaat het je geld kosten. Maarja hard zat denk ik.
De bestuurder kan de stoel altijd wel in een goede stand krijgen door de verschillende verstellingen die er zijn. Ook het stuur is in hoogte verstelbaar. Airco zit er ook op en werkt prima. Cruise control zit op deze uitvoerig helaas niet maar ze zijn er wel. De lichte bekleding maakt het een beetje sjiek binnen en 4 electriche ramen maken het compleet. Achterin kan een gemiddelde volwassenen lekker onderuit zakken, plek zat. En ook hoef je niet veel thuis te laten met vakantie. Want er zit een loei ruimte in zodat je lekker kan stouwen. De laatvloer is lekker vlak dus schuiven gaat makkelijk. Alles bij elkaar heb je een behoorlijk exclusieve auto zeker ook omdat er niet zoveel van zijn. En voor een japanner ziet hij er van buiten helemaal niet zo saai uit en heeft hij nog wat leuke dingen zoals 2 wissers achterop om nagenoeg de hele achterruit te wissen. De camry heeft inmiddels sinds oktober 2007 al een kleine 25000km gereden en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Van de zomer naar Italie en verheug mij nu al op de reis.
PROBLEMEN
Bij aankoop was de airco kapot maar dat is netjes onder garantie (1 jaar!) gemaakt.
In het begin bleef de auto naar links trekken en na twee keer uitlijnen bleken het de banden te zijn. Die zijn toen vervangen door nieuwe van een ander merk en sindsdien geen probleem meer. Verder bleef de electrische antenne hangen maar na een beetje olie doet hij het weer. Antenne toch vervangen vlak voor het verlopen van de garantie. Waterpomp,remlijding voor en rubbers stabilisatie stang vervangen.
Still going strong!!
- 235.000 km
Ik heb de camry inmiddels bijna 3 jaar,en nog altijd ben ik er blij mee. Ondanks zijn leeftijd (16)rijd hij nog steeds super. Inmiddels 2 keer naar Italie (Toscane) geweest en telkens een lichte grijns op de autobahn. Wel moest ik de distributie snaar laten vervangen. Toen kwamen ze er achter dat de waterpomp een beetje "zweten" Nog niet kapot maar toch maar laten vervangen. En de rem lijdingen voor moesten vervangen worden voor de apk. Wat rubbers voor de stabilisatie stang. Maar dat was het wel in die ongeveer 63000 zelf gereden kilometers. kosten €476 bij de Toyota dealer.Minpuntje tot nu toe is dat het moeilijk is om goedkope onderdelen te vinden omdat het model zo schaars is. De uitlaat is nu geplakt maar moet wel vervangen worden. Bij de dealer kwam dat op ongeveer 650 euro! beetje veel. Dus even zoeken. Heb de bekleding van de achterbak vervangen die was helemaal versleten. Gewoon alles los geschroefd en en met spuitlijm er nieuwe stof opgedaan. Kosten....€8 op de Rotterdamse markt. En nog in de zelfde kleur ook.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota Camry
Lees ook

Toyota Camry Customwagon 2.2i XL (1994) - Klokje Rond

Toyota Camry 2.2 XLI (1993) - Klokje Rond

Toyota Camry Customwagon 2.2 GLi (1995)

Deze gebruikte hete hatchbacks koop je voor €13.000

'Verschillende toekomstscenario's voor VDL Nedcar'
