Toyota Camry / Daihatsu Altis (JP) | Nieuw: update 2021

Wouter82

Moderator

6p1ywwfbfeku.jpg

q9symdfbopsx.jpg

4keywv2bunj2.jpg

606ya0hbiraw.jpg

3tyy3tgbsmec.jpg

0wqyzy8bvdt8.jpg

coey5alb3l7m.jpg

1hby0akbevdm.jpg

9f7ybsobz0vi.jpg

9k5yn1gbo7hj.jpg

r6pyy7zb0jzc.jpg

4z3yw9gbbif6.jpg

ivhy8qqbys9l.jpg

uc4ydpkbr45f.jpg

e9byn2gbuwro.jpg

[size=x-large]Volledig nieuwe Toyota Camry in Detroit[/size]

Belangrijkste personenauto van de VS vernieuwd. Een meer dan belangrijk moment voor Toyota: in de Verenigde Staten heeft het merk een nieuwe generatie van de populairste personenauto van het land gepresenteerd. We hebben het dan natuurlijk over de Camry. De huidige generatie Camry, de XV50, ging in 2014 in de Verenigde Staten onder het mes en kreeg toen een, naar Camry-maatstaven, bijna wild uiterlijk mee. Met deze kersverse generatie gaat Toyota nog een stap verder, het merk durft de auto zelfs 'agressief' te noemen. Toyota meldt in het persbericht trots dat de nieuwe Camry "[..] in Amerika, door Amerikanen, voor Amerikanen" is, iets dat aansluit bij de recente trend van in de Verenigde Staten actieve merken die willen benadrukken dat ze ook lokaal produceren en de assemblage van modellen niet uitbesteedt aan bijvoorbeeld Mexico. Terug naar de Camry, sinds jaar en dag de bestverkochte personenauto van de Verenigde Staten (fleatsales meegerekend). De nieuwe Camry staat op Toyota's nieuwe modulaire TNGA-platform, een basis waar ook de Prius en de C-HR gebruik van maken. Dankzij de nieuwe basis belooft Toyota een lager zwaartepunt dan de vorige Camry had, iets dat de rijeigenschappen natuurlijk ten goede moet komen. Toyota's nieuwste incarnatie van zijn succesnummer is 5 centimeter langer dan voorheen en meet nu 4,86 meter in de lengte. De Camry zelf is 2,5 centimeter lager dan zijn voorganger en is nu 1,44 meter hoog. Ook de zitpositie is is 'verlaagd'. We zien aan de achterzijde Prius-achtige lijnen onder de lichtunits en ook in het interieur wordt die relatief gewaagde designtaal voortgezet met zwierig design. Op motorenvlak geeft Toyota de Camry in de basis een 2,5-liter metende viercilinder mee. Deze 2.5 is er ook als Hybrid. Bovenaan de ladder staat een 3,5-liter metende V6 die gekoppeld is aan een achttrapsautomaat. Hoe de Camry presteert, houdt Toyota nog even onder de pet.
https://www.autoweek.nl/nieuws/volledig-nieuwe-toyota-camry-in-detroit/

Arno

Gebruiker
Mooi! Louwman & Parqui, hij kan weer prima in het Nederlandse gamma meedraaien. In ieder geval de 2.5 Hybrid.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De auto oogt in ieder geval een stuk spannender dan de nietszeggende Camry's van weleer. Jammer dat de Hybrid-neus er zo afzichtelijk uitziet, ik dacht dat die vissenbekken al op hun retour waren. De neus van de overige versies vind ik overigens ook niet mooi, de rest van het lijnenspel vind ik dan best mooi geworden. Het interieur oogt bijzonder (lelijk).

Jazzik

Gebruiker
D-C zei:
Jammer dat de Hybrid-neus er zo afzichtelijk uitziet, ik dacht dat die vissenbekken al op hun retour waren. De neus van de overige versies vind ik overigens ook niet mooi, de rest van het lijnenspel vind ik dan best mooi geworden. Het interieur oogt bijzonder (lelijk).

Het bewijs voor de stelling dat smaken verschillen: Ik vind de neus van de hybrid iets minder geslaagd dan die van de benzineversie, maar nog steeds niets mis mee. Het interieur? Zeer fraai!

Anderson

Gebruiker
D-C zei:
De auto oogt in ieder geval een stuk spannender dan de nietszeggende Camry's van weleer.
Dat was juist het handelsmerk van de Camry. Nu wordt het een zenuwenbak met nerveus lijnenspel, en dwangmatige vouwen waar we al 13 in een dozijn van hebben tegenwoordig. Mag er ook nog gewoon een saaie ouwenlulllen sedan overblijven? Of moet alles "sport" als voorvoegsel hebben?

:p

#dtv

just asking...

Cd6lop

Gebruiker
Laten we hopen dat deze Toyota naar Nederland komt maar dat zal wel niet, de Camry (zeker de laatste modellen) waren niet populair. Tevens is deze Camry dan wel enorm opgeknapt maar nog steeds een 'budget' wagen in de USA met name populair bij verhuurmaatschappijen. Het interieur is er met het huidige model sterk op vooruit gegaan en zeker voor de prijsklasse (USA vanaf zo'n 23K USD!) helemaal niet verkeerd maar voor de Europeanen waarschijnlijk onder de maat. De wagen zou hier ook veel te duur worden zelfs met de 2.5H motor. Bovendien kan ik mij bijna voorstellen dat met wat Toyota vandaag heeft voorgesteld (de gefacelifte versie van de Yaris) Europa niet zo serieus neemt. Anders kan ik de teleurstellende presentatie van de facelift versie van de Yaris niet noemen. De Avensis krijgt waarschijnlijk geen opvolger en ook de Auris zal wel een facelift krijgen van de reeds huidige facelift versie. De Prius is niet enthousiast ontvangen en verkoopt zeer matig en de CH-R verkoopt dan wel goed maar is jaren te laat. Vlgs mij laat Toyota het B- en C-segment aan Kia en Hyundai over en het D-segment aan de Duitsers, wat overblijft is een Toyota dat in Europa zeker vergeleken met Nissan, Hyundai en Kia steeds meer achterop raakt qua verkoop aantallen en ook wel imago. In Duitsland worden zelfs een groot aantal Dealerbedrijven van Toyota geschrapt. Ik hoop dat ik er naast zit maar erg indrukwekkend kan ik het modellenaanbod van Toyota inmiddels niet meer noemen in Europa, zeker niet vergeleken met Kia en Hyundai die elk segment dichttimmeren met goed uitziende modellen van inmiddels ook uitstekende kwaliteit.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ NAIAS Detroit:

03.jpg

04.jpg

08.jpg

06.jpg

05.jpg

14.jpg

26.jpg

18.jpg

20.jpg

19.jpg

22.jpg

Fotogalerij: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2017detroit/1038398.html

Ik vind niet alles en niet alle uitvoeringen even geslaagd, maar het is beslist toe te juichen dat Toyota voor een veel spannender ontwerp heeft gekozen. Ik kijk graag op het Australische Caradvice, in de reacties wordt Toyota dikwijls afgezeken: het is het populairste automerk, maar de producten verdienen dat in de opinie niet echt. Zeg maar de positie die Volkswagen heeft op Europese websites/fora :) Echter, deze Camry werd opvallend positief onthaald.

Cd6lop

Gebruiker
De nieuwe Camry ziet er idd veel beter uit met name ook het interieur. Regelmatig in de USA een Camry gehuurd, rijden ontzettend lekker maar het huidige model had ook een volstrekt inspiratieloos interieur, met het nieuwe model is dit gelukkig stevig aangepakt. Telkens verwonder ik mij wel weer dat dit soort wagens zo relatief goedkoop zijn in de USA, vanaf zo'n USD 23k, dan heb je zeker met dit nieuwe model toch erg veel auto op de stoep.

Soloman

Gebruiker
Anderson zei:
D-C zei:
De auto oogt in ieder geval een stuk spannender dan de nietszeggende Camry's van weleer.
Dat was juist het handelsmerk van de Camry. Nu wordt het een zenuwenbak met nerveus lijnenspel, en dwangmatige vouwen waar we al 13 in een dozijn van hebben tegenwoordig. Mag er ook nog gewoon een saaie ouwenlulllen sedan overblijven? Of moet alles "sport" als voorvoegsel hebben?

:p

#dtv

just asking...

Ja, dat vind ik ook. Mijn 2003-model is geen opvallende verschijning en valt ook niet op op de parkeerplaats. Hij is op het oersaaie burgerlijke af. Het valt eigenlijk pas op als hij naast andere categorie-e auto's staat of als je meerijdt. Passagiers stappen in en pas als we rijden krijg ik pas reacties van, zo, fijne wagen zeg en dit zit wel snor, deze auto.
Ik hoef me tenminste geen zorgen te maken dat onhebbelijken aan de auto zitten of dat die gejat wordt. Daar is hij simpelweg veel te saai voor.

Dit nieuwe model is wat schreeuwerig, is mijn eerste indruk. Als ik hier de dashboadfoto's bekijk, krijg ik een beetje hoofdpijn.

Cd6lop

Gebruiker
@ Soloman

Je 2003 Camry is ook een erg fraaie Camry, idd ook met een heel rustige stilering, voornaam bijna. ook een van de beste Camry's ooit gemaakt, zeer degelijk. Heel af en toe zie je een exemplaar rijden en vaak in topconditie vwb carrosserie e.d.

Ik moet zeggen dat ik deze Camry, zeker in de wat meer modale uitvoering en zoals de afgebeelde Hybrid versies niet echt wild vind gestileerd, had Toyota kennende, heel wat heftiger gekund. In ieder geval jammer dat de grote Toyota niet meer naar Nederland komt hoewel er wel grijze import van de Hybrid heeft plaatsgevonden een aantal jaren geleden, wellicht dat enkele importeurs het weer aandurven. Een nette Hybrid Camry voor 45K/50K daar moet toch een markt voor zijn?

Soloman

Gebruiker
Ik hoop dat deze Camry ook geleverd zal worden in Nederland, om de simpele reden dat er dan wat meer Camry's komen op de tweedehandsmarkt over een paar jaar.
Mooi zou een 3-liter zijn, maar ja het benzineverbruik he? De 2.5 is nog behoorlijk goed te doen hoor wat slurperigheid betreft. Die van mij is 2.4, en daar rij ik gemiddeld 1 op 11 mee.

Cd6lop

Gebruiker
@ Soloman

In Duitsland worden wel Camry's aangeboden, zie de link.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=24100%3B6&fr=2015

Ongetwijfeld zal het nieuwe model daar ook geimporteerd gaan worden via onafhankelijke importeurs, dus een paar jaar geduld en dan wellicht importeren naar Nederland vanuit Duitsland.

Cd6lop

Gebruiker
Toyota gaat niet stuk toch :). Maar idd dat is wel een punt uiteraard maar ik denk dat er wel dealerbedrijven zijn, ook in Nederland, die dit verzorgen. Ik zou er in ieder geval niet voor terugdeinzen.

Anderson

Gebruiker
Soloman zei:
Dit nieuwe model is wat schreeuwerig, is mijn eerste indruk. Als ik hier de dashboadfoto's bekijk, krijg ik een beetje hoofdpijn.
Ik ook. Maar goed, ik was niet in de markt voor een Camry en zal het ook niet worden denk ik ;-)
Voel altijd wel sympathie voor een Camry, vandaar dat ik er zo op hap. Heb in de VS een bij gelegenheid een oude station (van rond 1990) gereden, was toen al dik 12 jaar oud, maar niettemin wel weten te waarderen. Trouwe kameraad waarmee we een paar leuke wintertripjes hebben gemaakt.

Gewoon een degelijke saaie sedan/estate waar je geen hoofdpijn van krijgt (niet van het dashboard maar ook niet van garagebezoeken - die het gewoon doet) zou dus ook mogen. Ik snap dat ze de huidige designtaal willen overnemen op de Camry, maar zelfs een Prius kan dan saai blijven.
"spannend en sport" is het credo, beetje jammer vind ik.

Soloman

Gebruiker
ab123cd zei:
Toyota gaat niet stuk toch :). Maar idd dat is wel een punt uiteraard maar ik denk dat er wel dealerbedrijven zijn, ook in Nederland, die dit verzorgen. Ik zou er in ieder geval niet voor terugdeinzen.

Het zwakke punt is de verliching bij de Camry. De lampen in de koplampen zijn na twee jaar op en het vervangen daarvan.... ik kan er een boek over schrijven. Nu laat ik ze bij elke jaarlijkse beurt preventief vervangen. De monteurs zuchten zelfs...
Dashboardlampjes: een verschrikking. Moeten uit Japan worden geimporteerd.

(Maar de Prius is nog erger heb ik begrepen van hun. Voor het vervangen van een lampje moet de hele voorkant er af.)

Wulp

Gebruiker
"In de Verenigde Staten is Toyota's Camry sinds mensenheugenis een doorslaand succes. Volgens ingewijden komt de huidige generatie ook deze kant op. https://www.autoweek.nl/nieuws/gerucht-toyota-camry-komt-naar-europa/ "

2018-toyota-camry-first-drive.jpg

Rijtest normale: https://www.motor1.com/reviews/148899/2018-toyota-camry-first-drive/

2018-toyota-camry-hybrid-review.jpg

Rijtest Hybird: https://www.motor1.com/reviews/148896/2018-toyota-camry-hybrid-sedan/

Ik weet niet hoe AW erbij komt maar ik heb het nog nergens gelezen dat ie misschien hier komt. Nou laat maar mooi daar. Kraak noch smaak

Wulp

Gebruiker
XLE uitvoering
e00212eca824537dfca1079510e36c96dcd2b5e2.jpg

c8de55437848fbd723a6eac25ca02ae01912f93f.jpg

SE uitvoering
ceeb91aaf7dec2967c1d35602c42575e578c0928.jpg

4845ae77a49897085c178f697e2389e8052cdaa1.jpg

32ff6d6572e441eba0de80378a701d4762b013c1.jpg

87fc60e5315855482638f98592b03d861a1f0f87.jpg

92c009c4359a06aa473c9582c5919d66825a7ab0.jpg

XSE uitvoering
9e4d1ed27ddc31254acf18817c511691ff5b713c.jpg

b0760e1878d51109992e8fdfd38cc9106c7c8711.jpg

36928505a554c622bbe12478becc140c7eae98bd.jpg

9ebadb884930385800522b3a3ec65651dff4bb36.jpg

meer foto's: https://www.autotrader.ca/expert/20170817/first-drive-2018-toyota-camry/

BENZine

Gebruiker
In two-tone kleurstelling ziet het er nog wel aardig uit, maar het zal door deze auto vast geen storm lopen in de Toyota-showroom.

Cd6lop

Gebruiker
Persoonlijk denk ik dat de opvolger van bovenstaand model zal komen. Dit model is 100% ontwikkeld met de USA markt in gedachten .

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik vind het wel een model met een erg geslaagde lijn. Het interieur vind ik echter niet mooi, is niet erg hoogwaardig (vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Honda Accord) en het front is rommelig en weinig modern. In aangepaste vorm is het een prima Avensis-opvolger.

De Camry is er inmiddels overigens ook in China. Voorheen waren er verschillen tussen de Aziatische en Amerikaanse Camry, maar die verschillen zijn opgeheven.

201710101750275027193109_5661983_11.jpg

201710101750285028178113_5661976_11.jpg

20171010175028502874109_5661980_11.jpg

201711070119051958433_5700453_11.jpg

20171107011920192025031_5700447_11.jpg

201711070119061964034_5700448_11.jpg

2017110418464646463333_5698426_11.jpg

201711041846404640947_5698422_11.jpg

20171104184636463618_5698425_11.jpg

201710091451375137120111_5659016_11.jpg

2017110418492149217837_5698509_11.jpg

20171107012124212421511_5700544_11.jpg

Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/serial/1991/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Camry komt definitief terug naar (West-)Europa, met standaard hybridemotor. De auto vervangt de Avensis en moet het opnemen tegen o.a. de Ford Mondeo Hybrid, Kia Optima Plug-in Hybrid en Volkswagen Passat GTE. De aandrijflijn en het platform zijn grotendeels identiek aan die van de nieuwe Lexus ES, die ook naar Europa komt. De Camry werd al in onder meer Rusland en Oekraïne verkocht. Dit is de eerste foto van de Euro-spec:

toyota-camry-europese-versie-296364-800.jpg

Cd6lop

Gebruiker
In Autobild in juli al artikel over de nieuwe Toyota Camry. Een opvallend positief bericht over een proefrit met de Euro spec variant. Met name binnenruimte, afwerking en materiaalgebruik en lage verbruik werden door Autobild geroemd, met daarnaast een korte opmerking over bij journalisten gebruikelijke commentaar op de cvt. Maar totaalbeeld zeer positief.

2 mnd later het 'vertaalde' nou ja zeer vrij vertaalde artikel in de autoweek. Alleen maar gezannik over de cvt, te zielig voor woorden zo'n artikel.

Blijkbaar is de nog te introduceren nieuwe Europese Camry zo'n geweldige wagen dat AW dacht, dat kan niet waar zijn, kom laten we de wagen dan maar vast de grond in boren.

Autovisie was daarentegen positief evenals Autobild en Automotorundsport..... .

MrX

Gebruiker
Het verhaal achter de Camry en Carina begin jaren '90 heb ik altijd interessant gevonden:
- De Camry was in andere werelddelen zoals Amerika en Azië het middenklasse model (het D-segment), maar Europeanen vonden dit model te groot en te lomp waardoor Toyota besloot de Carina II, Carina E en Avensis aan te bieden als speler in het D-segment die compacter was, voorzien was van lichtere motoren en meer aansloot bij de Europese smaak.
Honda deed hetzelfde: de Europese Accord was altijd afwijkend (compacter en Europese gestyled) dan bv de Amerikaanse Accord en Nissan had de Primera tegenover de Altima.
- Daar waar het D-segment kwa verkopen in Amerika stabiel bleef begon het D-segment in Europa te krimpen: Europeanen gingen vaker in een lager segment shoppen terwijl de C-segmenters ook begonnen te groeien. De markt voor D-segment krimpte en mensen die toch een D-segmenter kochtten, kozen liever voor een Europeaan.
Gevolg was dat er een val was in verkopen voor D-segmenters die niet Europees waren.
- Ondertussen bleven de C-segmenters groeien, maar ook de D-segmenters in Europa waardoor de Europese D-segmenters vandaag wel even groot zijnals D-segmenters in bv Amerika: de Camry was perfect dus om terug naar Europa te brengen.

Jammer dat andere merken dit niet doen, het D-segment bevat wereldwijd een uitgebreide reeks aan mooie keuze's zoals bv. de Nissan Altima, Honda Accord, Acura TLX, ...

MrX

Gebruiker
Om het in perspectief te plaatsen even een lijst van de concurrenten voor de Camry:
Acura TLX, Alfa Romeo Guilia, Audi A4, BMW 3-serie, Buick Regal, Cadillac ATS, Chevrolet Malibu, Citroën C5, DS 5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai i40, Infiniti Q50, Jaguar XE, Kia Optima, Lexus IS, Lincoln MKZ, Mazda 6, Mercedes C-klasse, Nissan Altima, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Subaru Legacy, VW Passat, Volvo S60

Carfanatic

Gebruiker
M. X zei:
Om het in perspectief te plaatsen even een lijst van de concurrenten voor de Camry:
Acura TLX, Alfa Romeo Guilia, Audi A4, BMW 3-serie, Buick Regal, Cadillac ATS, Chevrolet Malibu, Citroën C5, DS 5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai i40, Infiniti Q50, Jaguar XE, Kia Optima, Lexus IS, Lincoln MKZ, Mazda 6, Mercedes C-klasse, Nissan Altima, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Subaru Legacy, VW Passat, Volvo S60

Ik zie de toekomst voor de Camry wat somber in in als naar het lijstje kijk.

Barri

Moderator

M. X zei:
Het verhaal achter de Camry en Carina begin jaren '90 heb ik altijd interessant gevonden:
- De Camry was in andere werelddelen zoals Amerika en Azië het middenklasse model (het D-segment), maar Europeanen vonden dit model te groot en te lomp waardoor Toyota besloot de Carina II, Carina E en Avensis aan te bieden als speler in het D-segment die compacter was, voorzien was van lichtere motoren en meer aansloot bij de Europese smaak.
Honda deed hetzelfde: de Europese Accord was altijd afwijkend (compacter en Europese gestyled) dan bv de Amerikaanse Accord en Nissan had de Primera tegenover de Altima.
- Daar waar het D-segment kwa verkopen in Amerika stabiel bleef begon het D-segment in Europa te krimpen: Europeanen gingen vaker in een lager segment shoppen terwijl de C-segmenters ook begonnen te groeien. De markt voor D-segment krimpte en mensen die toch een D-segmenter kochtten, kozen liever voor een Europeaan.
Gevolg was dat er een val was in verkopen voor D-segmenters die niet Europees waren.
- Ondertussen bleven de C-segmenters groeien, maar ook de D-segmenters in Europa waardoor de Europese D-segmenters vandaag wel even groot zijnals D-segmenters in bv Amerika: de Camry was perfect dus om terug naar Europa te brengen.

Jammer dat andere merken dit niet doen, het D-segment bevat wereldwijd een uitgebreide reeks aan mooie keuze's zoals bv. de Nissan Altima, Honda Accord, Acura TLX, ...
Interessant! Ik vind die sedans in Amerika ook prachtig. De Accord, de Maxima: heel mooi! Maar dat segment loopt ook daar terug in aantallen, omdat iedereen zo'n gek hoog ding wil. En in Europa is een grote sedan nooit echt heel gewild geweest helaas.

MrX

Gebruiker
Toyota hoeft zich in ieder geval niet zorgen te maken: wereldwijd was in 2017 de Camry nog steeds de de best verkopende sedan na de Corolla. Toyota stelt voor Europa de Camry wat straffer of kwa onderstel en besturing en ze kunnen deze dus zo overal ter wereld afzetten zonder al te veel extra kosten te maken.

Wouter82

Moderator

Carfanatic zei:
M. X zei:

Hangt er van af hoe je er naar kijkt.

Hybride:
BMW 3-serie, Ford Mondeo, Kia Optima, Lexus IS, Mercedes C-klasse, VW Passat, Toyota Camry.

Niet-hybride:
Acura TLX, Alfa Romeo Guilia, Audi A4, Buick Regal, Cadillac ATS, Chevrolet Malibu, Citroën C5, DS 5, Honda Accord, Hyundai i40, Infiniti Q50, Jaguar XE, Lincoln MKZ, Mazda 6, Nissan Altima, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Subaru Legacy, Volvo S60

929V6

Actieve Gebruiker
Wouter82 zei:
Carfanatic zei:
M. X zei:

Hangt er van af hoe je er naar kijkt.

Hybride:
BMW 3-serie, Ford Mondeo, Kia Optima, Lexus IS, Mercedes C-klasse, VW Passat, Toyota Camry.

Niet-hybride:
Acura TLX, Alfa Romeo Guilia, Audi A4, Buick Regal, Cadillac ATS, Chevrolet Malibu, Citroën C5, DS 5, Honda Accord, Hyundai i40, Infiniti Q50, Jaguar XE, Lincoln MKZ, Mazda 6, Nissan Altima, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Subaru Legacy, Volvo S60

Zowel de 508 als de DS 5 waren er als (diesel)hybride. De nieuwe 508 komt volgend jaar als plug-in hybride.

Wouter82

Moderator

Klopt, heb ik overwogen ook zo te plaatsen. Maar die micro-hybridetechniek is volgens niet vergelijkbaar met die van de anderen. De nieuwe 508 mag er dan volgend jaar bij :)

Cd6lop

Gebruiker
Toyota laat de grote sedan in ieder geval niet schieten zoals Ford wel. Opmerkelijk ook GM gaat in de USA weer volop inzetten op sedans en gaat in het gat springen welke Ford en enkele andere merken achterlaten. Bron: leftlanenews.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Paris Motor Show:

toyota-camry-ll-mondial-2018-01.jpg

toyota-camry-ll-mondial-2018-04.jpg

toyota-camry-ll-mondial-2018-10.jpg

toyota-camry-ll-mondial-2018-08.jpg

Meer foto's:
https://www.largus.fr/mondial/toyota-camry-premiere-europeenne-de-la-familiale-de-toyota-9402399-miniphotos.html
https://www.carscoops.com/2018/10/toyota-camry-americas-best-selling-car-returns-europe-hybrid-power/

Guest
Zie al uit naar de eerste test van Aw van deze Camey. Dat wordt weer veel gemekker over loeiende cvt's...... .

Mooie aanvulling in d segment, kwalitatief superieur aan Duitse spul.

BENZine

Gebruiker
Cdlop zei:
Zie al uit naar de eerste test van Aw van deze Camey. Dat wordt weer veel gemekker over loeiende cvt's...... .

Jij bent zo te zien wel een Toyota-mannetje hè ;). Tip: rij eerst eens in een echte auto, waarna je een iets gefundeerdere mening kunt geven i.p.v. dit onderbuik-gebrabbel.

SVF

Gebruiker
Ik vind het wel een aardig model en itt de Corolla staat die deels zwarte C-stijl hem erg goed! Van opzij gezien vind ik hem wat bedaagd overkomen met die wat doorgezakte raamlijn. Die wave in de middenconsole vind ik geen porum.

Bimmert

Gebruiker
Cdlop zei:

Zou de eerste keer zijn dat ie superieur is... of bedoel je de score van sommige modellen op vage steeds wisselende betrouwbaarheidlijstjes waarbij je rijeigenschappen, comfort, afwerking, keuzemogelijkheden, design en TCO negeert ?

:)

brg

Gebruiker
Wat een afschuwelijk asymetrisch dash.
En die gigantische bekerhouders in de console die alles verknoeien...
Waarom moet een klasse-wagen overal volgepropt zijn met bekerhouders???
Ikzelf gebruik ze nooit, tenzij als - door zijn vorm - onhandig opbergvak.

Cd6lop

Gebruiker
Wij hebben Lexus IS 300h en Citroen C3, beide uitstekende wagens, 0 problemen. Lexus is zeer comfortabel, zeer stil, comfortabel en perfecte afwerking en schitterend lakwerk, dat is ervaring en geen onderbuikgevoel.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
P. Klieder zei:
Te duur om succesvol te zijn. Als deze ES (die ik wel mooi vind, beetje druk dat wel) Camry nou onder 40k start, heb je een 5-serie formaat voor (kale) 3-serie prijzen.

De Camry is met 4.88 meter niet uitzonderlijk groot voor het E-segment: Insignia is 4.897 meter, Superb 4.861, Mondeo 4.867 en Optima 4.855.

De Camry zal het niet gemakkelijk krijgen, maar dat zien ze bij Toyota ook wel in, anders was er wel een nieuwe Avensis gekomen. In Nederland zal de afzet niet meer dan enkele honderden stuks op jaarbasis bedragen, vermoed ik.

haarr

Gebruiker
BENZine zei:
Cdlop zei:

Jij bent zo te zien wel een Toyota-mannetje hè ;). Tip: rij eerst eens in een echte auto, waarna je een iets gefundeerdere mening kunt geven i.p.v. dit onderbuik-gebrabbel.

Ik kan het ook omdraaien: ga eens in een Camry rijden.

BENZine

Gebruiker
haarr zei:

Ik heb thuis al bijna 5 jaar een Toyota. Prima auto, lage kosten en weinig problemen, maar qua rijden en afwerking niet vergelijkbaar met een BMW of Mercedes-Benz. Wel een meer dan uitstekend alternatief voor bijvoorbeeld een Volkswagen, Peugeot of Ford.

haarr

Gebruiker
BENZine zei:
haarr zei:

Ik heb thuis al bijna 5 jaar een Toyota. Prima auto, lage kosten en weinig problemen, maar qua rijden en afwerking niet vergelijkbaar met een BMW of Mercedes-Benz. Wel een meer dan uitstekend alternatief voor bijvoorbeeld een Volkswagen, Peugeot of Ford.

Een Camry? Die zijn namelijk eerder te vergelijken met een Lexus dan met een andere Toyota.

Carfanatic

Gebruiker
haarr zei:
BENZine zei:
haarr zei:

Een Camry? Die zijn namelijk eerder te vergelijken met een Lexus dan met een andere Toyota.

En wanneer heb jij voor het laatst in een Camry gezeten? :rolleyes:

MBdoubleyou

Gebruiker
Luxe zus Lexus ES staat vanaf ruim 52 mille in de showroom straks. De laatste Avensis kostte als 1.8 VVT met 143 pk en automaat als Business Pro 37 mille. Ik verwacht niet dat de Camry veel goedkoper wordt. Vanaf 39.995 euries?
Ik denk inderdaad dat er best wat Camry's als taxi ingezet gaan worden. Slimme keus. Maar de zakelijke rijder zal 'm toch links laten liggen, verwacht ik. Ook al omdat in het D-segment de station de dienst uitmaakt. En die heeft Toyota niet in de aanbieding. Men stapt eerder in een RAV4.

haarr

Gebruiker
Carfanatic zei:
haarr zei:
BENZine zei:
haarr zei:

En wanneer heb jij voor het laatst in een Camry gezeten? :rolleyes:

2004

Bovenaan