Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2020)

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2020)

UitvoeringCamry 2.5 Hybrid Executive
Bouwjaar2020

Eerste kilometers

Op 2 juli 2021 haalde ik ‘mijn’ Toyota Camry op.

Al enige tijd was ik opzoek naar een opvolger voor mijn DS5 diesel. Ik wilde graag eens een sedan rijden en had van mijn werkgever een budget van ongeveer € 40.000. Dit exemplaar stond op voorraad bij Toyota Schouten in Gorinchem alwaar ik in Thomas Hartkoorn een vlotte en correcte verkoper vond. Deze in Japan gemaakte Camry is van voor de facelift zodat er een mooie deal gesloten kon worden.

De eerste kilometers zitten erop en wat tot nu toe opvalt is de stilte en ruimte in de auto. Voor mijn DS5 reed ik een Prius plug-in. De Camry rijdt beduidend stiller en comfortabeler. Heel bewust en na gedegen onderzoek deze Camry gekozen. De executive uitvoering is zeer compleet.

De eerste bevindingen zijn positief:
- Het vermogen van 218pk zorgt er voor dat de auto vlot met het verkeer mee kan.
- Snel een goede zithouding kunnen vinden.
- Comfortabeler als mijn DS5 uit 2018.
- Verbruik tot nu toe 1 op 18,5.

Minpunten:
- Geen Apple Carplay / multi media doet ouderwets aan.
- Geen keyless entry op de achterdeuren (i.t.t. de Prius wel op de kofferbak).
- Afwerking in de kofferbak matig, voor een deel zie je staal met de lakkleur.
- Kleine tankinhoud (50L).
- Achterbak niet elektrisch.
- Geen HUD.

Gemiddeld rij ik 80k per jaar. De komende tijd zal ik deze review en de sterren blijven updaten.

1ste onderhoud

Het eerste onderhoud is uitgevoerd. Geen bijzonderheden. € 287,00 incl btw.

2de onderhoud

Auto vandaag voor de 2de keer naar Toyota de Jonge in Goes gebracht. Grote beurt uitgevoerd (compleet hybride € 422,00) en winterbanden geplaatst. Geen bijzonderheden. Fijne garage tot dusver.

3de onderhoud

Vandaag heeft de Camry zijn 3de onderhoudsbeurt gehad. Geen bijzonderheden. De kosten waren € 309,00.

4de onderhoud

Het 4de onderhoud kosten € 412,96 incl bandenwissel en opslag.

De Camry bevalt uitstekend. De garage is correct maar een ruimere onderhoudsinterval heeft wel de voorkeur.

5de onderhoud

Vandaag kreeg de Camry een grote beurt. Bougies, remvloeistof, navigatie update, airco reiniging etc. Kosten € 663,00 incl. wassen en stofzuigen. Daarnaast werden 4 nieuwe banden geplaatst.

Ben erg tevreden met de auto! Storingsvrij tot nu toe.

6de onderhoud

Wederom onderhoud. Hybride compleet, geen bijzonderheden. Kosten € 395,02.

Foto's van de reis naar de middernachtzon op de Noordkaap toegevoegd.

7de onderhoud

Hybride compleet uitgevoerd. Geen bijzonderheden.
Petrol System Cleaner toegevoegd aan de brandstof.

8ste onderhoud

Hybride compleet uitgevoerd, o.a. remvloeistof en koelvloeistof ververst. Geen bijzonderheden. Kosten inclusief wassen + uitzuigen, nieuwe batterij in sleutel en pechhulp € 512,81.

PRIVATE LEASE Toyota Camry