Toyota Avensis Wagon 2.0 D4-D Linea Sol (2000)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieurToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D4-D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Jaren rijd ik al bezine uitvoeringen van Toyota. Eerst diverse Corolla s en een Carina E, en tot nog toe altijd zeer tevreden geweest over de kwaliteit.
Tot ik, vanwege de steeds grotere jaarkilometrages, een Avensis diesel D4-D stationwagon Sol heb aangeschaft. Om te rijden bevalt ie uitstekend. Stil, sterk, uitstekend navigatiesysteem, redelijk zuinig (gem 1:16.4 tot 1:17.5), maar de beurten vallen tegen omdat er steeds een extra reperatie, onvoorzien, aan moest gebeuren.
En omdat ik de auto particulier had gekocht kon ik geen aanspraak maken op garantie of coulance (hoewel de kosten pas na een jaar (4e jaar dus) begonnen op te lopen).
Let wel, bij de vorige eigenaar was de gehele onderhoudshistorie bekend (Toyota garage) met ’alleen’ een krom vliegwiel onder garantie vervangen, het onderhoud laat ik ook door een Toyota garage uitvoeren.
Als er de komende tijd weer wat extra’s aan zit te komen begint mijn vertrouwen in Toyota toch een behoorlijke deuk te krijgen.

PROBLEMEN

117.000 vervangen: motorsteunen (schudden motor bij filerijden), spanrol+multiriem (iritante piep bij de motor), L+R spoorstangeinden (duidelijke hoor- en voelbare tikken in het stuur op een hobbelige weg).
130.000 accu; valt onder normale gebruiksslijtage.
145.000 vervangen electrisch gedeelte contactslot (kon auto niet meer starten), waterpomp (lekkage).
160.000 vervangen startmotor (startmotor draaide wel maar nam het vliegwiel niet mee).
En de laatste week begint het irritante gepiep ook weer de kop op te steken!
Dure onderdelen met diverse extra uren werkplaats.
Dat zijn verschillende onderdelen die ik met mijn vorige Toyota’s nog nooit heb hoeven te vervangen. Dat ondanks de kilometerstanden boven de 250.000, als ik ze weer inruilde.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.