Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Linea Sol (2004)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D-4D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds eind maart in het bezit van de Avensis. Het is een heerlijke auto. Het navigatiesysteem is eenvoudig, maar voldoet. Hoewel de gesproken instructies soms wat verwarrend zijn. Het (simpele) kaartje biedt dan gelukkig uitkomst.

Grote pluspunten:
Héél erg stil tot plm. 140 km/u daarboven een beetje brommerig (maar dat scheelt wel in de boetes), de zeer omvangrijke standaarduitrusting en ruimte. Wat mij betreft waren de belangrijkste concurrenten bij aanschaf de Subaru Legacy en de Volvo V50. De eerste viel af vanwege het ontbreken van een diesel en de tweede omdat ik hem te klein vond.

Minpunten:
Matige stoelen. De rugleuning is te kort, de hoofdsteun kan niet hoog genoeg (gevaar voor whiplash) en de hellingshoek van de zitting is niet verstelbaar. Standaard staat-ie licht achterover en dat dat geeft veel druk op mijn onderrug. Hopelijk is dit over als ik binnenkort een Scheel stoel laat monteren.

De tripcomputer geeft een erg optimistisch beeld van het verbruik. 1 op 17 is normaal, maar na 700 km moet ik toch gewoon 50 liter tanken. Dat is bij mij wel 1 op 14.

En ten slotte verbaasde het mij zeer dat deze auto achterin 2 volwassen zitplaatsen heeft plus een streepje met gordel in het midden. Je kunt er absoluut geen 3 kinderzitjes in kwijt zonder allerlei idiote capriolen uit te moeten halen om de kids in- en uit te snoeren. Daarop is de koop nog bijna afgeketst.

Wel compliment voor de dealer die dit heeft opgelost door de gordelvangers iets anders te monteren, waardoor de zijplaatsen achter iets smaller werden ten gunste van de middel zitplaats. Dit alles uiteraard met behoud van veiligheid!

PROBLEMEN

Een kitrand die door de lak heenschijnt aan de binnenrand van de achterklep. Lijkt lelijk gespoten en is behandeling bij de importeur.

Gerammel, gepiep en gekraak in de dekzeil/veiligheidsnet constructie. Volgens dealer iets van de 2004 modellen, aangezien dit in 2003 nooit tot klachten heeft geleid en nu al meerdere keren. Ligt bij importeur.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.