Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Linea Luna (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis Wagon 2.0 D-4D Linea Luna |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Update 16-1-2008
Na werkelijk 3.5 heerlijke jaren met mijn Avensis Wagon te hebben getourd, 133000 km in totaal, doe ik met pijn in mijn hart afscheid van deze heerlijke rijdersauto. Het is dat er een vierde kindje op komst is, en we daarom een grote fullsize MPV willen, maar tegen het (standaard) comfort van de Avensis inclusief de D4D diesel, kunnen maar weinig auto’s op.
Gisteren mijn Chrysler Voyager Business Edition opgehaald en morgen dan de laatste rit in mijn Toyota.
Aan iedereen die een ruime stationcar zoekt, voor een goede prijs-kwaliteit verhouding, die ook nog eens lekker rijdt: ga voor een Toyota Avensis!
-----
Inmiddels rijd ik nu zo’n 3 maanden met de Avensis Wagon. Na minimaal 12 verschillende auto’s te hebben geprobeerd, viel de keuze uiteindelijk op de Avenis vanwege zijn zeer complete uitrusting en het fantastische uiterlijk (zowel binnen als buiten).
Als opties zijn genomen een Toyota-carkit, parkeersensoren en een trekhaak. Een beetje jammer is dat men de schakelaar voor het kunnen uitschakelen van de sensoren, is vergeten. Altijd vragen om een schakelaar, is namelijk niet standaard!
De kleur die ik heb gekozen is Stellar Blue, dat de Avensis werkeljk prachtig staat. In combinatie met de standaard LM-velgen ziet de auto er sjiek en toch sportief uit.
De motor is perfect! Mijn Mondeo had nog en ’ouderwetse’ dieselmotor (90 pk, 177 Nm). Wat dat betreft is de D-4D een wereld van verschil. Er is in mijn beleving voldoende trekkracht voor stoplicht-sprints en inhaalmanoeuvres op de snelweg. Dit verhoogt de kans op snelheidsovertredingen aanzienlijk, aangezien de auto ongemerkt 150 loopt. Het schakelen gaat op zich soepel alleen de het inschakelen van de Achteruitversnelling gaat vaak niet in één keer (eerst weer in vrij, koppeling los, koppeling in etc).
Tegenwoordig zit ik regelmatig twee uur of langer achter het stuur. En ik moet zeggen dat de stoelen redelijk zitten, maar toch slechter dan de eerste indruk van de proefritten doet vermoeden. Vooral het niet kunnen kantelen en de korte zittingen zijn vervelend. Ook ontbreekt de lendesteun. Maar dit wil niet zeggen dat je gebroken uit de auto komt. Integendeel, de stoelen zelf zijn lekker stevig en geven voldoende zijdelingse steun.
Achterin hebben de passagiers weinig klagen met de enorme been- en hoofdruimte. Vooral dat laatste is erg handig tijdens het bevestigen van de kinderzitjes. Als je overigens drie kinderen hebt die alle drie nog in een zitje moeten, is deze auto GEEN aanrader (ga dan liever voor de 307SW of Grand-Scenic). Het is dat ik de auto 95% zakelijk gebruik en dit ongemak van tevoren op de koop toe heb genomen.
PROBLEMEN
De radio-ontvangst is niet goed, waarschijnlijk ligt dat aan de in de ruit gelamineerde antenne. Veel stations geven irritante kraakgeluiden door. Ik heb me er al enigszins bij neergelegd, aangezien de dealer er weinig aan kan doen. Maar houdt er rekening mee dat je niet ongestoord naar je favoriete zender kunt luisteren en regelmatig moet overschakelen naar andere stations.
De afdekhoes is spontaan opgehouden met trillen, dus dat probleem heeft zichzelf opgelost.
Verder is de bevestiging van de punten van de achterbumper (bij de wielen) zo slecht dat ze na een week afbreken en de punten slordig naar buiten steken. De dealer gaat dit verhelpen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren