Toyota Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Sol (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wij hebben onze Toyota in 2004 gekocht wij waren eerst erg blij met deze auto want hij is erg stil (op het bandengeluid na).
De bediening is makkelijk en overzichtig en achterin is ook voldoende beenruimte.
De auto heeft erg veel kracht bij het optrekken wat erg fijn rijdt en er zit een goede stereo-installatie in. De kofferbak is ook ruim, wat goed van pas komt op vakantie. De zelfdimmende binnenspiegel voor achterliggend verkeer is ook handig.
De auto draait verder niet helemaal stationair bij het stilstaan. Dit is wel jammer. Er is door de chef werkplaats naar gekeken maar die zegt dat hij hier verder niets aan kan doen.
De auto is verder best wel zuinig. 1 op 13. Dat is niet verkeerd.
De richtingaanwijzer wil jammergenoeg regelmatig blijven hangen. Vooral bij rotondes en flauwe bochten. Dit is ook gemeld bij de garage en importeur. Importeur zegt dat dit kan. En daar mag je het dan weer mee doen!
PROBLEMEN
Er zit vocht in de koplampen, terug naar de dealer. Die kon hier niks aan doen, na veel vragen kregen wij een brief van de importeur waarin stond dat vocht in de koplampen mag! Er zat ook nog een tik in het gaspendaal. Na het tweede bezoek aan de dealer was het verholpen. Als het regent dan beslaan de ramen van de auto er is door de dealer naar gekeken, airco werkte volgens chef werkplaats goed maar het is nog steeds niet goed. In 2005 gingen wij op vakantie, alle koffers in de auto. Hierdoor zakte de auto heel erg door aan de achterzijde, De eerste drempel was al raak. Hier was ik niet blij mee, wij moesten nog 1200 km rijden maar wat nog veel erger is, is dat de auto heel wazig stuurt. Je moet constant met je stuur de auto corrigeren. Met deze klacht was ik al bij de dealer geweest. Volgens hun was er niets aan de hand. Dus met dat wazig sturen plus doorgezakte achterkant op vakantie. Geen pretje. Op de terugweg van de vakantie reden wij ’s nachts door Duitsland, het waaide hard opeens had ik geen controle meer over het stuur. Dit duurde gelukkig maar even. Ik ben me rot geschrokken. In Nederland direct doorgereden naar de dealer met volle bepakking, dealer kon niets doen? Moest maar een afspraak maken! Afspraak gemaakt, ze konden niets vinden wat het wazig sturen betreft. Het doorzakken was volgens de norm van Toyota. Maar ze konden er eventueel wel andere veren onder zetten. Kosten € 400,-. De dealer nam de kosten van de andere veer voor zijn rekening.
U ziet dat het ook met een Toyota weleens fout kan gaan. We hebben nog een briefje naar Toyota Nederland gestuurd. Hun tegenreactie was dat ze contact hadden gehad met de dealer en dat deze dealer geen gebreken had gevonden. Zij hebben me zelfs een gratis veer hadden aangeboden! Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Herkent iemand deze problemen of heeft iemand hier een oplossing voor? Dan hoor ik dit graag. Wij hopen nog lang met deze auto te rijden als deze problemen opgelost kunnen worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.