Toyota Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Executive (2004)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Toyota Avensis Executive is een bijzonder luxe auto waar niet zo heel veel op aan te merken valt. De uitrusting is zeer compleet en gezien zijn prijs vollediger dan die van menig concurrent. De auto is mooi stil en ligt, mede dankzij allerlei activieve veiligheidssystemen waaronder ESP, uitstekend op de weg.
De in deze uitvoering aanwezige 4-traps automaat, werkt uitstekend, zelfs in heuvelachtig terrein met caravan erachter. De versnellingspook suggereert dat de bak voorzien is van tiptronic, maar het enige wat je kunt doen is, op een wel heel makkelijke wijze, bepalen hoe ver de bak doorschakelt. Dat is, zeker als caravanrijder, wel erg makkelijk. Het ontbreken van een echte tiptronic, is niet echt een gemis.
Er zit een behoorlijk goed audiosysteem in (Panasonic), alleen is het jammer dat Toyota met een raamantenne werkt. De radio-ontvangst is daardoor verre van optimaal. Ook klinkt het geluid van de radio minder helder dan dat van de CD speler. De laatste is qua geluid goed, alleen geeft het afspelen van sommige cd’s problemen. Ook is het jammer dat er geen mogelijkheid bestaat voor het afspelen van MP3 of WMA cd’s. En een andere radio monteren is geen optie.
Verdere kleine minpuntjes aan de auto zijn het naar binnen lopen van water bij het openen van een portier na een regenbui en het aan de verkeerde kant van het stuur zittende cruise control pookje (zou mi. links moeten zitten zodat je met één hand de richtingaanwijzer én cruise control kunt bedienen). Erg mooi is de afwerking van de bagageruimte. Het grote aantal vakken onder de vloer van de wagon, is erg handig. Ook kun je het afdekscherm van de bagageruimte keurig netjes in één van die vakken opbergen.
De auto heeft voor mij eigenlijk maar één echt minpunt: de stoelen zijn, zelfs in deze Executive uitvoering waarin alles elektrisch verstelbaar is, absoluut niet comfortabel. Na 11000 km heb ik er een ASS fauteuil in laten plaatsen. Maar dan nog, in een VW zitten betere stoelen, maar voor een enigszins vergelijkbare Passat, ben je minstens € 10.000 meer kwijt. Doe mij dan maar een ander stoeltje van € 1.000!

PROBLEMEN

* De bevestiging van de in de Wagon aanwezige bagageruimteafdekking, gaf in het begin een irritante rammel. In de garage is dit euvel verholpen door een flinke lading vilt tape aan te brengen...

* Verder alleen een kapotte koplamp en een kapotte verlichting van de automatische versnellingsbak. Bij de tot nu toe 3 beurten, geen enkele bijzonderheid. En dat is voor mij, na tien jaar Opel te hebben gereden, héél bijzonder! Vooral de laatste Vectra was daarmee vergeleken één grote ramp... Als je een bezoekje aan de garage als noodzakelijk kwaad ervaart, is een Toyota een absolute aanrader!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.