Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2002)

autoreview

Toyota Avensis Verso
Toyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aanschaf van deze wagen was ik er absoluut van overtuigd dat dit de beste MPV qua prijs/kwaliteit zou zijn. Veel ruimte, veel standaard luxe, meer dag genoeg vermogen (150 PK) maar daarnaast niet te zwaar (1400 KG) en bovenal betrouwbaar. Helaas ook wat onopvallend en wat anoniem. Dat gaat knagen. Toch blijkt telkens weer dat de auto veel sterke punten heeft. Welke MPV kan 6 personen, 2 koffers en twee kinderwagen vervoeren. Dat lukt dus niet in een Espace. Maar in de verso geen probleem. Eigenlijk is de auto probleemloos. Het zwaarte punt ligt wel wat hoog en bochten op flyovers kunnen verradelijk worden. Kwaliteit plastic in de kofferruimte is matig en krast heel snel (zonde). De stoelen zijn goed te verwijderen, maar gek genoeg passen de stoelen van de derde zitrij niet op die van de tweede? Wat ik verder mis zijn opberg vakken (veel te weinig). Het vermogen bij ingeschakkelde airco valt tegen. Dat geldt trouwens ook voor de capaciteit van de airco. De kachel daarentegen is wel weer een sterk punt. Gemiddeld verbruik is zo’n 9,4 L/100 km (2.0 vvti). Gebruik is later gedaald naar 8,9L/100 km. Verder is de auto heerlijk ontspannend. Als ik ’s avonds uit stap ben ik helemaal niet moe. Andere aandachtspunten?
- kwaliteit van de standaard radio/cd (matig)
- hoog geluidsniveau in de auto bij snelheiden vanaf 130 (erg vermoeidend in buitenland)
- matige binnenverlichting
- geen cruise control
- je rijdt veel te snel veel te hard ;-) --> kost veel ruit- en lakschade

in de zomer van 2005 is de auto bij 86.000 km verkocht i.v.m. leaseauto. Met pijn in het hart, want het was een fijne auto die iedereen is aan te raden. Helaas is de auto uit productie en niet meer te bestellen. Anders had ik er zeker weer één genomen.

PROBLEMEN

aandacht voor bibberende remmen
defect lampje
Na 86.000 km verkocht i.v.m. lease auto. Geen problemen gehad sinds aanschaf. Alleen twee nieuwe voorbanden bij 55.000 km.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.