en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 238.000 km |
KM-stand laatst | 290.000 km |
Hallo allemaal
Als vervolg van het eerdere avensis avontuur bij deze een update op 290,000 km
Rijden doet m nog als geen ander.
Wat is er vervangen sinds de laatste ronde (272,000 KM)
-Voorste chassisbalk. Deze kreeg beetje grote gaten door een goedkope eerdere reparatie (kan ik die jongens niet kwalijk nemen, want 2 plaatjes zet je zo, en een nieuwe balk kost toch algauw paar honderd.)
-Roest in wielkast LA aangepakt. nieuw staalwerk erin laten zetten. Was aan het prikken en zat opeens ietsje dieper.
-Koppelingscilinder hoofd en hulp vervangen. Deze waren versleten en daardoor wilde de koppeling ochtends niet echt los.
-Parkeersensoren ingebouwd. Had ik jaren eerder moeten doen, want scheelt veel keer kijken of het past of niet.
-Regulier onderhoud (vloeistoffen+filters)
-Slot LV vervangen. tip voor degenen die dit probleem ook hebben. Gewoon 2dehands kopen.
Nog op de planning
-Accu vervangen (beter niet wachten totdat ie er geen zin meer in heeft)
-Bobine's vervangen (ochtends slaat ie af en toe even over en voor 100 euro heb ik geen zin om moeilijk te doen)
-Winterbanden voor vervangen.
Zoals je ziet, het valt op zich wel mee, vorig jaar was een duur jaar met een totaal van 1,800 euro aan kosten. maar voordeel daaraan is wel dat problemen nu echt fundamenteel zijn opgelost i.p.v. halve maatregelen.
Zou ik nog een keer een Toyota Avensis Verso kopen?
Ja, op zich wel. De vervoerscapaciteit is heerlijk, en omdat ik particulier ben is een busje gewoon niet rendabel. Ik heb wel gekeken naar andere auto's, zeker ivm verbruik. maar wat me nu erg tegenhoud is dat ik dan veel vervoerscapaciteit moet inleveren. Helaas kan ik op dit moment ook geen aanhanger ergens kwijt, anders kan je dat probleem zo ondervangen.
Conclusie voor nu
Voorlopig gewoon vrolijk doorrijden erin. en als in de toekomst de mogelijkheid komt om een fatsoenlijke aanhanger te kunnen stallen dan eens verder kijken.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.