Toyota Avensis 1.8 16v VVT-i Linea Terra (2001)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis - interieurToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis 1.8 16v VVT-i Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst181.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Update

  • 180.000 km

Daar er gezinsuitbreiding op komst was en ons oude Golfje toch echt in de herfst van zijn leven begon te komen moest er een andere auto komen. Ruim, betrouwbaar, en, gezien ervaringen met onze golf, stil en een stuk sneller. Uiteindelijk viel de keuze op de Toyota Avensis. Met de 1.8 VVTI motor en airco.

Kort samengevat: Een heerlijke kilometervreter met een topmotor. Ongeacht toerental of overbrenging is er altijd genoeg vermogen onder de rechtervoet en hij blijft altijd heerlijk stil. De stoelen geven voldoende steun, alhoewel de lendesteun voor mij niet echt meerwaarde heeft. Inmiddels hebben we er 20.000 kilometer mee gereden zonder enig probleem. Het enige waar ik tegenaan loop is dat de autogordels achterin 10 cm. langer mochten zijn ivm het insnoeren van de maxicosi. Dat is af en toe een echt gevecht. Zeker omdat de gordels erg snel ’op slot’ springen. Ook zal ik niet snel meer een sedan nemen. Grote dingen meenemen is een crime door de smalle doorgang van de kofferbak naar het interieur. De volgende auto zal dan ook zeker een station worden. Dat de volgende auto ook een toyota zal worden durf ik met onze huidige ervaringen inmiddels ook te beweren.

Update 04-02-2010, 180.000 km:
Inmiddels 50.000 kilometer verder en het moet gezegd, hij maakt de reputatie waar van Toyota. Enige kosten waren banden, remmen en 2 sleutels welke onze zoon in zijn handen heeft gehad (dus vakkundig gesloopt...) Starten is lopen en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Geen minpunten? Slechts twee: De rammel rechtsvoor in het dashboard ga ik steeds vaker horen en de smalle doorgang van de kofferbak naar het interieur is toch echt lastig als je lange objecten mee wilt nemen.

PROBLEMEN

Niets. Ook al begint er soms een rammeltje rechtsvoor in het dashboard te komen op kruissnelheid (120 km/h.). Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Onverwacht afscheid

  • 181.500 km

Helaas ga ik afscheid nemen van de Avensis. 2 weken geleden hoorde ik een ratel bij het optrekken die erger werd. Een bezoek aan de garage bevestigde mijn angstige vermoeden: Hoofdlagers van de versnellingsbak versleten. Dit zou me in het ergste geval E 1200,- gaan kosten. Gezien de dagwaarde van de auto en het voornemen dat ik binnen een jaar naar wat anders ging kijken heb ik besloten de Avensis eruit te doen. Ik heb heerlijk gereden in deze auto, zeker het comfort op de snelweg en de pittige motor bevielen uitstekend. Jammer dat de ervaring op deze onverwachte manier gaat eindigen. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat in de 80.000 km die ik erin heb gereden dit de eerste kosten zijn waarmee ik wordt geconfronteerd. Helaas wel gelijk de hoofdprijs.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.