Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
KM-stand laatst | 1.000 km |
Mijn eerste toyota
- 1.000 km
Aankoop:
Dit is mijn eerste toyota die ik heb gekocht. Paar vrienden en kennissen van me rijden al jaren Toyota en vertelden me hun positieve ervaringen en kwaltieiten van Toyota.
Dit heeft me overtuigd om deze keer te kiezen voor Toyota, hybride met 1,8 benzinemotor. Ik heb reeds 1000 km op de teller en moet zeggen dat ik vrij positief ben over de wagen.
Motor/Hybride:
Het hybride systeem werkt soepel, de elektromotor en verbrandingsmotor werken goed samen. Het gebrom van de CVT die in veel artikels als storend wordt aangegeven vind ik niet echt een minpunt. Als je de wagen op een normale manier rijdt heb je geen luid gebrom bij het accelereren. Het is wel zo dat de auto vrij stil is eens hij op snelheid is, dit stil zijn van de wagen went snel en dan merk je inderdaad de CVT iets meer op tijdens het acceleren (wat je kan vergelijken met een normale auto die vertrekt). Voor mij dus totaal niet storend die CVT.
Verbruik:
De auto is op de snelweg aan 120 km/u niet echt zuinig zoals men beweert. Met snelheid van 120km/u kom ik aan een verbruik van 6L/100Km (1/16)
Met snelheid van 90km/u kom ik aan een verbruik van 5L/100km (1/20)
Met wisselende snelheden 50/70 km/h zonder snelweg kom ik aan een verbruik van 4,5L/100km (1/22)
Interieur:
Vrij mooi afgewerkt. Klein rammeltje aan handschoenkastje loste ik op met velcro klittenband.
Navigatiesysteem:
Vrij goede bediening, de kaarten worden vrij mooi weergegeven. Reiswegen worden wel niet zo goed berekend als TomTom merkte ik op de eerste twee ritten, ik werd nogal vlug door de kleinste straatjes gejaagd, misschien ligt het wel aan de instellingen die ik eens moet bekijken?
De zetels zitten voor mij prima.
*************************************************************
(kleine) negatieve punten:
Wanneer de lichten op automatische stand staan kunt u de grootlichten niet aanzetten. Je dient dus eerst om te schakelen naar stand 1 (lichten aanzetten) vooraleer je de grootlichten kan gebruiken.
Update: Na paar maanden ontdekte ik het volgende, wanneer de lichten op automatische stand staan kan je wel degelijk de grootlichten opzetten, doch deze grootlichten zullen pas aangaan wanneer het in de verte pikdonker is, de sensor in de voorruit kijkt dus naar de donkerheid in de verte. Is er in de verte straatverlichting of andere lichtbronnen dan zullen de grootlichten dienst weigeren. Wens je toch de grootlichten te gebruiken, dan moet je de gewone lichten op stand 1 zetten en dan werken de grootlichten altijd
De verbruiksmeter is nogal optimistisch, bij een verbruik van 4,2L volgens het display kom ik met eigen berekening op een verbruik van 4,6L
Snelheidsmeter neemt ruime foutenmarge. Je mag 55km/H rijden op het display voor een echte snelheid van 50Km/H (gemeten met GPS.) Je mag 77Km/h rijden volgens display voor een echte snelheid van 70km/h
Deuren sluiten niet bij vertrek en ik vond geen instelling daarvoor, van mijn vorige wagen was ik gewend dat de deuren automatisch sloten bij vertrek.
*************************************************************
Tot nu toe zeer tevreden over de wagen, ik beveel hem iedereen aan.
In België: 5 jaar garantie / 5 jaar pechverhelping en 10 jaar garantie op hybride batterijen, is heel mooi iets.
*************************************************************
Ondertussen reeds 10.000 km op de teller en een zomer en winter doorstaan. Mijn gemiddelde gebruik voor gans het jaar is nu 5,8L/100km (zelf uitgerekend) De airco en verwarming werd veel gebruikt ! :-)
Ik ben nog steeds heel tevreden over de wagen. Ik kreeg nog geen enkele foutmelding of wat dan ook op het display te zien, werkt 100% keurig dus!
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren