Toyota Auris Touring Sports 1.2T Dynamic (2017)

autoreview

Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris faceliftToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer Sports

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.2T Dynamic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst19.000 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voorloopauto

  • 19.000 km

In afwachting op mijn nieuwe auto heb ik tijdelijk deze Auris. Het is de handgeschakelde 1.2 benzine versie, je moet dus echt zelf schakelen, en hoe! De versnellingen zijn namelijk nogal kort. 40 in zijn vier, 60 in zijn vijf en 80 in zijn zes. Op een provinciale weg met rotondes blijf je schakelen zeg maar. Ik schakel dan ook door van 2 naar zijn 5 of van zijn 3 naar zijn 6. Met mijn verdere (normale) rijstijl rij ik ruim 1 op 14.

Gelukkig is de auto wel lekker rustig en ook op de snelweg overstemd het windgeruis en de banden de motor.

Het navigatiesysteem heeft een mooi touchscreen maar reageert, t.o.v. bijvoorbeeld een goede tablet, maar matig. Ook swipen, wat zou moeten werken, krijg ik niet voor elkaar. Ook met het opstarten is die wel even bezig maar als die eenmaal werkt, werkt die verder prima. Ook kan er live verkeersinformatie via de bluetooth (met internet tethering) worden opgevraagd. Is toch een stuk gedetailleerder dan TMC uit het jaar prik.

De grootste nadelen tot nu toe van deze auto vind ik:

- Keyless entry werkt niet op de achterportieren
- Gordels achterin zakken weg in de achterbank, je hebt echt twee handen nodig om je kind vast te maken
- Zijramen worden niet gewist als ze naar beneden gaan. De regen of condens blijft er dus opzitten tenzij je stopt en met een trekkertje aan de gang gaat
- Brandstoflampje begint al te branden als er nog meer dan 10 liter in de tank zit. Deze blijkt bijzonder onnauwkeurig.

Daarnaast vind ik de auto zelf nogal krap van binnen. Ik had met mijn Ford Focus of Renault Megane toch aanzienlijk meer binnenruimte. Maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.