Suzuki Samurai Cabrio De Luxe (1988)

autoreview

Suzuki Samurai Cabrio De Luxe (1988)

Signalement

UitvoeringSamurai Cabrio De Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf138.702 km
KM-stand laatst139.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Modderbak

  • 138.702 km

Betreft Comfort
Hij heeft andere (bollere) bladveren. Dit maakt dat hij wat hoger is, maar komt het comfort niet ten goede. Drempels overrijden gaat gepaard met rake klappen, dat doe je dus rustig.

Geluidscomfort heeft hij ook niet. Rijden op de snelweg staat gelijk aan kabaal, gesprek voeren wordt moeilijk. Laat staan het luisteren van radio (zit er om die reden ook niet in).

Verder is alles ouderwets en dus hard werken. Vooral keren met de auto is superzwaar vanwege het ontbreken van de stuurbekrachtiging.

Betreft prestaties:
0-100 km/h nog niet gemeten, daar heb ik of bijrijder het geduld niet voor. Is in ieder geval in de orde van minuten.

Topsnelheid +/- 110 km/h. Kan misschien nog wel wat harder met wind mee en een lang recht stuk snelweg.

Het verbruik is afhankelijk van weer en omstandigheden, altijd hoog, tussen de 1:10 en 1:5.

Gaat wel zonder problemen van A naar B, waar A of B ook mogen zijn.

Betreft betrouwbaarheid:
Lust wel eens een litertje olie. De vorige eigenaar heeft het volgende vervangen:
- Benzinepomp
- Remschijven
- Remblokken en voeringen
- Koppeling
- Differentieel van de vooras

Zelf nog geen problemen gehad, op een gesprongen knipperlicht na. Start op de choke altijd, ook bij koud weer.

Betreft kosten:
Het is hoe je het bekijkt. Per km zijn de kosten veel te hoog voor dagelijks gebruik. Maar gezien het aantal kms die ermee gereden worden is het allemaal wel te betalen.

De oplettende lezer ziet in al mijn commentaar enig sarcasme. Dit is mijn hobbyauto. Leuk voor erbij en om samen met vrienden mee te gaan rijden. Al die kritiek vertaald zich in een "aparte rijervaring" en draagt bij aan de lol. Als het gemakkelijk ging dan was het ook niet leuk. Dit is echt autorijden. Het voelt mechanisch aan, je voelt precies wat de mechaniek doet. Je moet er ook niet mee over de snelweg, want sturen is meer een indicatie voor de richting die je ingaat. Maar op boerenlandweggetjes of de vele terreinen die brabant rijk is kan ik mijn lol wel op.

De volgende is zeker geen Suzuki samurai, dit is mijn 3e. De volgende auto wordt een klassieker en weer heel iets anders.

APK

  • 139.200 km

Gezien het feit dat deze auto niet ontzien wordt:

Kruisje van de achterste cardanas had teveel speling en de ophangingsrubbers van de bladveren voor waren rot.

Viel best mee.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.