Suzuki Samurai Cabrio De Luxe (1989) #2

autoreview

Suzuki Samurai Cabrio

Signalement

UitvoeringSamurai Cabrio De Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf155.300 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor een bladgeveerde auto met een dergelijke korte wielbasis rijdt de auto redelijk mee in het dagelijkse verkeer. In de stad is deze auto opvallend rap en wendbaar, en op de snelweg kan je met een kruissnelheid van 110 km/h redelijk mee komen. Inhalen van bijv. vrachtwagens vergt wel wat tijd, dus even snel inhalen is er niet bij.
Gaan we dan doen waar de auto echt voor is gebouwd; het terrein in, dan valt direct op dat je hier te doen hebt met een beest van een auto! Niets is hem te gek, gewoon een alleskunner. Zelfs in de standaard configuratie kom je al verder dan de meeste andere terreinauto’s. Laat staan als je de auto nóg terreinvaardiger maakt.

PROBLEMEN

Kom je met de auto niet in het terrein, dan heb je een redelijk probleemloze auto. Er zijn wel wat punten die aandacht vragen, maar welke auto heeft dat niet. Zo gaan de carburateurs nog wel eens kapot, schijnt gewoon slijtage te zijn, en repareren is er dan niet meer bij. Gelukkig zijn er verschillende alternatieven voor te vinden. Natuurlijk zijn auto’s van dergelijke leeftijden niet geheel roestvrij.
Ga je met de auto het terrein in, dan krijg je al snel problemen met o.a. de remmen, wiellagers, kruisjes, en dat soort zaken. We zullen maar zeggen dat een hobby geld mag kosten.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens