Suzuki Samurai Cabrio De Luxe (1989) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Samurai Cabrio De Luxe |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 155.300 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Voor een bladgeveerde auto met een dergelijke korte wielbasis rijdt de auto redelijk mee in het dagelijkse verkeer. In de stad is deze auto opvallend rap en wendbaar, en op de snelweg kan je met een kruissnelheid van 110 km/h redelijk mee komen. Inhalen van bijv. vrachtwagens vergt wel wat tijd, dus even snel inhalen is er niet bij.
Gaan we dan doen waar de auto echt voor is gebouwd; het terrein in, dan valt direct op dat je hier te doen hebt met een beest van een auto! Niets is hem te gek, gewoon een alleskunner. Zelfs in de standaard configuratie kom je al verder dan de meeste andere terreinauto’s. Laat staan als je de auto nóg terreinvaardiger maakt.
PROBLEMEN
Kom je met de auto niet in het terrein, dan heb je een redelijk probleemloze auto. Er zijn wel wat punten die aandacht vragen, maar welke auto heeft dat niet. Zo gaan de carburateurs nog wel eens kapot, schijnt gewoon slijtage te zijn, en repareren is er dan niet meer bij. Gelukkig zijn er verschillende alternatieven voor te vinden. Natuurlijk zijn auto’s van dergelijke leeftijden niet geheel roestvrij.
Ga je met de auto het terrein in, dan krijg je al snel problemen met o.a. de remmen, wiellagers, kruisjes, en dat soort zaken. We zullen maar zeggen dat een hobby geld mag kosten.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Suzuki Swace vernieuwd: voor de vorm

15 procent meer vermogen voor Suzuki Swace

Suzuki: vijf EV's Europa, waaronder Jimny-achtige en stadsauto

Suzuki Fronx: nieuwe SUV met aflopende daklijn

Suzuki Jimny nu ook als vijfdeurs!
