Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select (2020)

autoreview

Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select (2020)

Signalement

UitvoeringIgnis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst10 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verrassend veel ruimte

  • 10 km

Sinds 1 maand eigenaar van deze mini 4x4. Omdat we in de alpen wonen is 4x4 een must, we zochten een auto die praktisch moest zijn en zuinig in verbruik. Nu 4000km verder de eerste bevindingen.
Het eerste dat opvalt zo gauw je plaatsneemt is de binnenruimte, vanaf de buitenkant lijkt het zo'n klein autootje maar daar merk je niets meer van als je er in zit, heel bijzonder hoe Suzuki dat gefikst heeft,
De Ignis is behoorlijk compleet, LED verlichting (veel licht), rijbaan assistent, emergency brake assist etc.
De auto rijd plezierig, kan goed meekomen in t verkeer en hij is behoorlijk stil. in de stad moet je hem behoorlijk op toeren houden maar dan is hij ook lekker fel. het enige minpunt tot nu toe is dat hij nogal licht stuurt waardoor je snel wat zwabbert op de weg, twee handen aan 't stuur is prettiger, wat ik als luie bestuurder vaak nalaat.
Bergopwaarts gaat het ook prima, alleen op steile passages moet je soms terugschakelen want anders verlies je snelheid. Bergafwaarts doet hij het beter dan de meeste andere auto's die ik gehad heb, door de hybride accu die wordt geladen als je het gas loslaat remt hij al wat af, je hoeft dus veel minder met de remmen de snelheid controleren wat ook erg prettig is bij gladde wegen. (de Outlander PHEV doet dat met z'n flippers nog beter)
Rijden in de sneeuw gaat prima, al wordt het wel spannend als je de de laatste 300m van huis op een behoorlijke steile weg naar boven door een 20-30cm verse sneeuwlaag moet ploeteren. Gelukkig wordt er dagelijks bij sneeuwval geruimd.
En dan natuurlijk niet onbelangrijk het verbruik, dat is ongeveer 5 liter op 100km. Dat is het totale verbruik na 4000 km waaronder een ritje naar Nederland.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.