Guest






3700×1660×1595mm. Verder nog geen info. Ook een opgeleukte Ignis Trail Concept:


De Ignis is het productiemodel van de iM-4 Concept


en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Rembrandt zei:(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk)
Staat, een beetje verstopt, tussen de foto's hierboven: 3700 × 1660 × 1595mm. Een hoge Swift, makkelijk voor wie wat strammer wordt.verlichting zei:De Ignis: stoer bakkie, leuk interieur, leuk uiterlijk (behalve de achterkant die ik maar matig kan waarderen). Weet iemand al iets van de afmetingen overigens?
Jamiro zei:Kan iemand mij het doel van die afschuwelijke hoofdsteunen uitleggen? In de nieuwe Baleno zitten ze ook al. Afgrijselijk.
Afgebeeld is de 4x4, waardoor de koffervloer hoger ligt. Daarin zit inderdaad de 1.2 liter viercilinder. Zie dit Japanse filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=mhKin8qJimkD-C zei:De Suzuki Ignis heeft zijn Japanse marktdebuut beleefd.
[foto's]
De Ignis beschikt dus over de 1.2 Mild Hybrid benzinemotor uit de Swift met 67 kW/91 pk en 118 Nm koppel.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/in-detail-nieuwe-suzuki-ignis/[size=x-large]In detail: nieuwe Suzuki Ignis[/size]
Vrolijke Japanner debuteert in Parijs. Suzuki had hem al aangekondigd, maar nu hebben we nagenoeg alle details van de splinternieuwe Ignis te pakken! Suzuki neemt de nieuwe Ignis mee naar de Autosalon van Parijs die volgende week losbarst, de auto waarop we in de vorm van de iM-4 Conceptvorig jaar al een voorproefje kregen. De Ignis krijgt een 90 pk sterke 1.2 DualJet viercilinder onder de kap gemonteerd, een blok dat we al kennen uit de Baleno. Op de bestellijst staat ook een tweede variant van die viercilinder, een blok met SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)-techniek. Daarmee is die versie geen volwaardige hybride, maar een elektromotor ondersteunt de Ignis wel degelijk. Tijdens het remmen opgewekte energie wordt in een accu opgeslagen en gebruikt voor diverse elektronische onderdelen. Daarmee wordt de dynamo ontzien en kan brandstof worden bespaard. Allgrip-aandrijving is beschikbaar voor bepaalde versies. Een gerobotiseerde handbak (AGS) staat ook op de bestellijst. De compacte vijfdeurs heeft een verschuifbare achterbank, handig voor als je wilt kiezen tussen veel been- of bagageruimte. In januari staat de splinternieuwe Ignis bij de dealers. Bijgevoegd hebben we een afbeelding van het interieur van een rechtsgestuurde variant van de Ignis. Beeld van het binnenste van een linksgestuurde variant hebben we nog niet.
Rembrandt zei:Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........
(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk)
Durashift zei:Rembrandt zei:Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........
(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk)
...én, al genoeg gespaard?
![]()
MV84 zei:Op onderstaande link een wat minder dik aangeklede versie. Minder chroom, wieldoppen, geen mistlampen, geen led-dagrijverlichting, knipperlichten niet in de buitenspiegels, geen climatecontrol...../quote]
En toch in Japan deze versie met een prijs van bijna 1,6 miljoen yen, d.w.z. zo'n 15.000 euro. Het is geen weggevertje.
Het valt me op dat Japanners een CVT krijgen terwijl wij (en in India) het moeten doen met een handbak of een robotbak als optie.
Suzuki Nederland brengt vandaag de prijzen van de eigenwijze nieuwe Ignis naar buiten. Wie graag in zo’n hip cross-overtje gezien wil worden, moet daarvoor bijna 15.000 euro meebrengen.
De Ignis is de jouwe voor minimaal €14.499. Daarmee is de auto iets goedkoper dan de Baleno (15.791), die langer, smaller en flink 'gewoner' is. Wie voor de basisversie gaat, krijgt een 1.2 DuelJet benzinemotor mee. De Smart Hybrid, die door remenergie op te slaan de dynamo ontziet, is voor minimaal €17.999 de jouwe. Voor datzelfde bedrag kun je ook opteren voor een Ignis zonder Smart Hybrid-systeem, maar met vierwielaandrijving. Wie die Allgrip-variant wil combineren met de zuinige motorisatie, tikt minstens €19.999 af bij de Suzuki-dealer.
De uitrustingsniveau's van de Ignis deden we al eerder uitgebreid uit de doeken. Bijzonder is dat de basisversie vijf zitplaatsen meekrijgt, terwijl duurdere varianten het met vier plaatsen moeten doen. Om de komst van het model kracht bij te zetten, komt Suzuki me twee introductie-uitvoeringen. Standaard bieden deze versies onde rmeer een uitgebreider infotainmentsysteem met een touchscreen en navigatie. De feest-edities beginnen bij € 15.999.