Suzuki Ignis

Guest
24.jpg


23.jpg


25.jpg


28.jpg


26.jpg


27.jpg


3700×1660×1595mm. Verder nog geen info. Ook een opgeleukte Ignis Trail Concept:

31.jpg


32.jpg


De Ignis is het productiemodel van de iM-4 Concept

Suzuki-iM-4_Concept-2015-800-03.jpg


Suzuki-iM-4_Concept-2015-800-05.jpg
 

Barri

Moderator

Leuk! Alles valt of staat met de prijs, maar als ze 'm mooi in de markt kunnen zetten, wordt het wel een klein succesje denk ik.

Heeft ie trouwens achterwielaandrijving, of vierwielaandrijving? Ik zie een differentieel op de derde foto.
 

Wouter82

Moderator

Eind volgend jaar hier leverbaar aldus AutoWeek:
https://www.autoweek.nl/nieuws/34505/suzuki-im-4-droogt-op-als-ignis
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Deze crossover was al bevestigd voor Europa (productieversie van de iM-4). Inderdaad een erg leuk ding, het is een moeilijk te plaatsen model (wat zijn nu concurrenten?), maar dat maakt verder ook niet uit. Leuk ook dat Suzuki de namen Ignis, Baleno en Vitara (zonder toevoeging Grand) heeft laten terugkeren, maakt het des te vreemder dat de naam Alto in Europa moest wijken voor Celerio.

Ik zie dat de Ignis beschikt over een 1,2-liter motor, dan reken ik op de 1.2 DualJet mild-hybrid die in de Baleno een CO[sub]2[/sub]-uitstoot van 93 g/km heeft. Ik ben benieuwd naar de prijzen, aan de CO[sub]2[/sub]-heffingen zal het niet liggen mochten die ongunstig uitpakken.
 

Rembrandt

Gebruiker
Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........

(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk :p )
 

Guest
Het Suzuki gamma in 2016:
De Celerio: no nonsense autootje, een echte A-segmenter. De ruimste of in elk geval een van de ruimste in zijn klasse. Uiterlijk is niet flitsend maar daar zijn andere A-segmentertjes voor
De Ignis: stoer bakkie, leuk interieur, leuk uiterlijk (behalve de achterkant die ik maar matig kan waarderen). Weet iemand al iets van de afmetingen overigens?
De Swift: Oud gediende. Redelijk uiterlijk (al vind ik de generatie 2005 - 2010 beter geslaagd). Vier niet al te grote volwassen kunnen hier goed in reizen. Grootste minpunt: de veel te kleine bagageruimte. Ben benieuwd waar de nieuwe generatie Suzuki Swift komt te staan. Blijft dit een auto van 3,70 / 3,80 meter lengte? Heel veel auto's zijn er niet die tussen het A en het B segment vallen.....
De Baleno: Prima B-segmenter met een ruim interieur, grote kofferbak. Echt een gezinsauto voor mensen die prijs en milieubewust zijn. Knap van Suzuki om een B-segmenter te kunnen aanbieden die maar 900 kilo weegt.
De Vitara: Deze auto heeft naar mijn idee een veel stoerder uiterlijk dan bijvoorbeeld de hoogmodieuze Captur van Renault. Lekker hoekig, modern maar met nog een "ouderwetse" 1600 die in de praktijk overigens wel erg zuinig blijkt. Diesel is mogelijk Automaat is mogelijk, 4 wielaandrijving is mogelijk. Voor elk wat wils.
De S-cross: deze wordt in 2016 gefacelift. Hopelijk weten ze de onrustige besturing aan te pakken en wellicht komt er een motorische update. De facelift zal deze wagen goed doen. Deze S-cross is tot nu toe nog geen groot succes.

De Jimny: sympathieke 4WD'er die alleen zwaar achterhaald is. Zou wel eens kunnen verdwijnen als de Ignis inderdaad ook met 4-WD gaat geleverd worden.
 

Assenaar

Gebruiker
verlichting zei:
De Ignis: stoer bakkie, leuk interieur, leuk uiterlijk (behalve de achterkant die ik maar matig kan waarderen). Weet iemand al iets van de afmetingen overigens?
Staat, een beetje verstopt, tussen de foto's hierboven: 3700 × 1660 × 1595mm. Een hoge Swift, makkelijk voor wie wat strammer wordt.
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Suzuki Ignis heeft zijn Japanse marktdebuut beleefd.

03.jpg


04.jpg


08.jpg


05.jpg


06.jpg


33.jpg


50.jpg


65.jpg


Meer foto's:
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/20160121_739565.html
https://carview.yahoo.co.jp/article/photo/20160120-20102725-carview/1/#contents
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20160121_739960.html

De Ignis beschikt dus over de 1.2 Mild Hybrid benzinemotor uit de Swift met 67 kW/91 pk en 118 Nm koppel.
 

Assenaar

Gebruiker
Filmpjes uit Indiase bron:
https://www.youtube.com/watch?v=izpNpyOjWzw
https://www.youtube.com/watch?v=qm9XHzt7BQg

Krijgt ook vierwielaandrijving, dus toch weg met de Jimny? Op de beurs in Tokyo met CVT en flippers, maar dat is in het Japanse verkeer logisch.
 

Assenaar

Gebruiker
In di filmpje wordt als alternatieve motor de 1.o liter driecilinder Boosterjet genoemd:
https://www.youtube.com/watch?v=7F3jPVXC6gs&list=PLsyOmNwhCkWrdGyRwOWC09bTuEFj8zQxY#t=34.687952339
(onderdeel van een hele reeks filmpjes over de Ignis - waaronder een van het vorige model Ignis dat zich ergens in Oost-Europa dankzij 4WD en sneeuwkettingen een weg baant door hier nauwelijks denkbare omstandigheden).
 

Guest
Leuk wagentje, maar waarom nou net die witte blokken in de achterlichten op verschillende hoogtes zitten?
 

Jamiro

Gebruiker
Heel erg leuk, maar eind dit jaar pas leverbaar? Kom op Suzuki, we leven in 2016.

EDIT:

Kan iemand mij het doel van die afschuwelijke hoofdsteunen uitleggen? In de nieuwe Baleno zitten ze ook al. Afgrijselijk.
 

Barri

Moderator

Wat een leuk ding zeg! Die achterlichten zijn wel een beetje teveel jaren-90, dat is wel jammer.
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Jamiro zei:
Kan iemand mij het doel van die afschuwelijke hoofdsteunen uitleggen? In de nieuwe Baleno zitten ze ook al. Afgrijselijk.

Ondersteuning bieden aan het hoofd en bescherming in geval van een aanrijding teneinde een whiplash te voorkomen.

Ik vind het ook een erg leuke auto, het is een soort olijke opvolger van de Suzuki Splash.
 

Assenaar

Gebruiker
D-C zei:
De Suzuki Ignis heeft zijn Japanse marktdebuut beleefd.
[foto's]
De Ignis beschikt dus over de 1.2 Mild Hybrid benzinemotor uit de Swift met 67 kW/91 pk en 118 Nm koppel.
Afgebeeld is de 4x4, waardoor de koffervloer hoger ligt. Daarin zit inderdaad de 1.2 liter viercilinder. Zie dit Japanse filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=mhKin8qJimk
 

Assenaar

Gebruiker
Op 28 april door Thomas Schlijper in Amsterdam gesnapt: https://schlijper.nl/160428-img-1448-admiraal-de-ruijterweg.photo
(2 foto's). Zie de achterlichten.
 

Wouter82

Moderator

De Europese versie:

899yvkbblbir.jpg


ng6ywnvb128n.jpg


4dgyzw0bl33y.jpg


[size=x-large]In detail: nieuwe Suzuki Ignis[/size]

Vrolijke Japanner debuteert in Parijs. Suzuki had hem al aangekondigd, maar nu hebben we nagenoeg alle details van de splinternieuwe Ignis te pakken! Suzuki neemt de nieuwe Ignis mee naar de Autosalon van Parijs die volgende week losbarst, de auto waarop we in de vorm van de iM-4 Conceptvorig jaar al een voorproefje kregen. De Ignis krijgt een 90 pk sterke 1.2 DualJet viercilinder onder de kap gemonteerd, een blok dat we al kennen uit de Baleno. Op de bestellijst staat ook een tweede variant van die viercilinder, een blok met SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)-techniek. Daarmee is die versie geen volwaardige hybride, maar een elektromotor ondersteunt de Ignis wel degelijk. Tijdens het remmen opgewekte energie wordt in een accu opgeslagen en gebruikt voor diverse elektronische onderdelen. Daarmee wordt de dynamo ontzien en kan brandstof worden bespaard. Allgrip-aandrijving is beschikbaar voor bepaalde versies. Een gerobotiseerde handbak (AGS) staat ook op de bestellijst. De compacte vijfdeurs heeft een verschuifbare achterbank, handig voor als je wilt kiezen tussen veel been- of bagageruimte. In januari staat de splinternieuwe Ignis bij de dealers. Bijgevoegd hebben we een afbeelding van het interieur van een rechtsgestuurde variant van de Ignis. Beeld van het binnenste van een linksgestuurde variant hebben we nog niet.
https://www.autoweek.nl/nieuws/in-detail-nieuwe-suzuki-ignis/
 

Durashift

Gebruiker
Ik vind hem geweldig.. kennelijk dit topic gemist want voor mij was deze Ignis geheel nieuw.:rolleyes:

Al vrees ik wel voor de bandenmaat.. en verhouding.. als ik de rode 'echte' foto's mag beoordelen.... zijn de banden wel wat smal.
Ongetwijfeld gunstig voor de CO2 reductie.. maar maakt de auto wat ielig volgens mij.

Nette grille ook. (y)
 

MV84

Gebruiker
Op onderstaande link een wat minder dik aangeklede versie. Minder chroom, wieldoppen, geen mistlampen, geen led-dagrijverlichting, knipperlichten niet in de buitenspiegels, geen climatecontrol.....

https://youtu.be/KFOkARG7aLk
 

Rembrandt

Gebruiker
Durashift zei:
Rembrandt zei:
Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........

(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk :p )

...én, al genoeg gespaard?

;)

Soms komt er iets anders op je weg dat nóg meer (spaar)geld kost. En het kan er zelfs nog voor zorgen dat de tweede auto eruit gaat.
De Alto wordt nu al nauwelijks gebruikt.

Maar ik blijf het wel een leuke bak vinden. Betere opvolger van de Alto dan die suffe Celerio.
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

autosalon-parijs-2016-suzuki-ignis-283872-800.jpg


autosalon-parijs-2016-suzuki-ignis-283871-800.jpg


autosalon-parijs-2016-suzuki-ignis-283858-800.jpg


autosalon-parijs-2016-suzuki-ignis-283862-800.jpg


autosalon-parijs-2016-suzuki-ignis-283867-800.jpg


autosalon-parijs-2016-suzuki-ignis-283864-800.jpg


Meer foto's en informatie: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/september/41624-suzuki-ignis-vrolijk-ding

Typisch Japans allemaal. Heerlijk.
 

Cd6lop

Gebruiker
Vind ik ook, Japans design is weer helemaal terug bij de Japanse merk, veel durf in de ontwerpen, Toyota, Nissan, Honda en nu ook Suzuki. Ik hoop dat de markt het gaat vertalen in meer verkopen.
 

Cd6lop

Gebruiker
Vind ik ook, Japans design is weer helemaal terug bij de Japanse merken, veel durf in de ontwerpen, Toyota, Nissan, Honda en nu ook Suzuki. Ik hoop dat de markt het gaat vertalen in meer verkopen.
 

Assenaar

Gebruiker
MV84 zei:
Op onderstaande link een wat minder dik aangeklede versie. Minder chroom, wieldoppen, geen mistlampen, geen led-dagrijverlichting, knipperlichten niet in de buitenspiegels, geen climatecontrol...../quote]
En toch in Japan deze versie met een prijs van bijna 1,6 miljoen yen, d.w.z. zo'n 15.000 euro. Het is geen weggevertje.

Het valt me op dat Japanners een CVT krijgen terwijl wij (en in India) het moeten doen met een handbak of een robotbak als optie.
 

smarter

Gebruiker
Ik zag de nieuwe Ignis vandaag voor het eerst rijden in Vianen. Kenteken KS-677-D. Echt een heel leuk model om te zien vanuit alle hoeken. In mijn ogen prima verhoudingen en leuke details: Lekker brutale neus met de chromen lijst om de koplampen en grille toen deze achter me reed, later op de dag kwam deze zelfde rode Ignis voorbij rijden en zag ik de achterkant met de speelse sleufjes opzij en mooie achterlichten..

Niet bepaald goedkoop als ik de catalogusprijs zie op RDW op basis van kenteken: € 17.948,-. Zal wel een lekker vlot karretje zijn met 90pk op 810 kg.
 

Kristian2

Gebruiker
Zeker een heel leuke auto alleen valt me de prijs wel tegen als een beetje een leuk uitgevoerd exemplaar al 17 mille moet kosten.
Ik was eigenlijk van plan om binnenkort eens te kijken bij de dealer. Zou evt. tzt een leuke vervanger kunnen zijn van onze Swift.
Voor 17.000 koop ik echter ook een zo goed als nieuwe Swift Sport 5-deurs.
 

Carfanatic

Gebruiker
18k o_O aan de andere kant zit een beetje up! tsi ook op zo'n bedrag.

https://www.youtube.com/watch?v=zEBheLesYoY
wat klinkt het allemaal nog blikkerig (vanaf 4:55)
 

Assenaar

Gebruiker
@Carfanatic
Filmpje van het Suzuki Test Drive Channel: https://www.youtube.com/watch?annotation_id=1ba32f9d-03e2-41f8-bc67-3d0fcba27939&feature=cards&src_vid=PMUuJc7-msg&v=YG_UofPBedo#t=721.199924315
Veel gepraat, maar met Engelse ondertiteling (van Google Translate kwaliteit ...).
De man heeft wel wat punten van kritiek, maar tamelijk subjectief: stuur zou ook axiaal versteld moeten kunnen worden, voor de buitenlandse markt; stuur zou wat kleiner en meer direct moeten zijn; er moeten, zeker in de duurste versie, minstens 6 luidsprekers in zitten; er worden standaard geen dakrails gemonteerd; en als je de achterbank omklapt is de vloer niet vlak - wat lastig is als je in de auto wil slapen, b.v. als je gaat kamperen. De prijs hier scheelt overigens niet eens zoveel met die in Japan.
Wat het stuur betreft kan de man gelijk hebben, maar anderzijds: als je hier ziet hoeveel er in gewoon Japans verkeer aan gezwengeld moet worden vermoed ik toch dat de gemiddelde klant liever een licht stuur heeft: https://www.youtube.com/watch?v=AsR2MKmOM00&t=595s
 

Carfanatic

Gebruiker
Suzuki Nederland brengt vandaag de prijzen van de eigenwijze nieuwe Ignis naar buiten. Wie graag in zo’n hip cross-overtje gezien wil worden, moet daarvoor bijna 15.000 euro meebrengen.
De Ignis is de jouwe voor minimaal €14.499. Daarmee is de auto iets goedkoper dan de Baleno (15.791), die langer, smaller en flink 'gewoner' is. Wie voor de basisversie gaat, krijgt een 1.2 DuelJet benzinemotor mee. De Smart Hybrid, die door remenergie op te slaan de dynamo ontziet, is voor minimaal €17.999 de jouwe. Voor datzelfde bedrag kun je ook opteren voor een Ignis zonder Smart Hybrid-systeem, maar met vierwielaandrijving. Wie die Allgrip-variant wil combineren met de zuinige motorisatie, tikt minstens €19.999 af bij de Suzuki-dealer.

De uitrustingsniveau's van de Ignis deden we al eerder uitgebreid uit de doeken. Bijzonder is dat de basisversie vijf zitplaatsen meekrijgt, terwijl duurdere varianten het met vier plaatsen moeten doen. Om de komst van het model kracht bij te zetten, komt Suzuki me twee introductie-uitvoeringen. Standaard bieden deze versies onde rmeer een uitgebreider infotainmentsysteem met een touchscreen en navigatie. De feest-edities beginnen bij € 15.999.

prijslijst: https://www.suzuki.nl/ignis/#prijzen-en-downloads
 

brg

Gebruiker
Heel leuk autootje, zo te zien.
Beetje retro maar toch niet oubollig.
Maar lijkt me vrijwel kansloos met dat prijskaartje eraan.
 

Durashift

Gebruiker
Ja, wacht ff.. wat Autoweek er niet bij schrijft is dat het rijklaar prijzen betreft.
Dat doet Suzuki.nl wél.

Kortom, voor een juiste prijsbeleving is het, denk ik, wel zaak om appel en appels te vergelijken.. ondanks de nieuwe regelgeving.

Voor minder geld koop je dus eenzelfde maat wielbasis als bij de huidige Swift..
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nou, die prijzen vallen toch helemaal niet tegen. Ongeveer hetzelfde instaptarief als een Dacia Sandero Stepway (inclusief afleveringskosten?) en een Ford Ka+ met airco en 85 pk kost 500 euro meer. Die zijn weliswaar wat groter, maar Suzuki kennende is het ruimtegebruik in de Ignis heel efficiënt.
 

Jazzik

Gebruiker
De prijzen zijn hier in Polen ook bekend gemaakt (prijs in € tegen dagkoers toegevoegd):

Ignis
2WD
1.2 DualJet 2WD 5MT Comfort 49 900 zl = € 11.340,-
1.2 DualJet 2WD 5MT Premium 54 900 zl = € 12.477,-
1.2 DualJet 2WD 5MT Elegance 61 900 zl = € 14.068,-
1.2 DualJet 2WD AGS* Premium 58 900 zl = € 13.385,-
ALLGRIP AUTO (4WD)
1.2 DualJet ALLGRIP AUTO (4WD) 5MT Premium 61 900 zl = € 14.068,-
1.2 DualJet ALLGRIP AUTO (4WD) 5MT Elegance 68 900 zl = € 15.660,-

Ignis SHVS
2WD
1.2 DualJet SHVS ENG A Stop 2WD 5MT Elegance 68 900 zl = € 15.660,-

Metallic lak: € 475,-
Metallic two tone: € 700,-
 

Barri

Moderator

De lichtste Ignis weegt nog geen 800kg. Met Allgrip weegt ie ook maar 860kg! Bijzonder!
 
Bovenaan