en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
73 reacties
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
‘Autorijden is nu eenmaal duur’, verzucht menigeen als er weer eens een driecijferig bedrag aan de post ‘brandstof’ of ‘onderhoud’ wordt toegevoegd. Begrijpelijk, maar de Dacia Sandero en Suzuki Ignis doen juist hun uiterste best om autorijden ouderwets voordelig te maken.
Al sinds Renault het merk vijftien jaar geleden uit het slop trok en naar West-Europa haalde, staat Dacia synoniem voor goedkoop autorijden. Met een steeds verder wegkwijnend Lada is het zelfs het enige echte budgetmerk, dat sinds 2005 vrij forse auto’s aanbiedt voor prijzen die eerder bij het A-segment horen. Wie niet alleen goedkoop wil kopen, maar ook goedkoop wil rijden, kan er bovendien terecht voor een auto op lpg. Varianten op autogas waren er al vanaf het begin, maar verdwijnen ook af en toe kortstondig van het toneel. Na een klein vacuüm is lpg terug bij Dacia, in de vorm van Bi-Fuel-versies van de Duster, Logan MCV en instapmodel Sandero. Bij alle drie geldt de Bi-Fuel zelfs als voordeligste variant, waarmee deze uitvoeringen in Nederland vrijwel altijd de beste koop zijn. Motorisch afzien is er niet bij. De al prima functionerende 0,9-liter turbo-driecilinder uit de vorige generatie Bi-Fuels is vervangen door een moderner eenliterblok dat met 100 stuks 10 pk meer levert dan voorheen.
Lezersreacties (73) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.