Suzuki Baleno Wagon 1.8 GTX (1997)

autoreview

Suzuki Baleno Wagon 1.8 GTX (1997)

Signalement

UitvoeringBaleno Wagon 1.8 GTX
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf133.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Fijne auto om mee te rijden, ondanks de problemen bij aanschaf (zie ook my review dealer Koelman Heerlen) Het is een praktische stationcar, waar je veel in kunt vervoeren. Met z’n 1800 cc 16 kleps motor ook nog redelijk snel. Verbruik zo’n 1 op 9 in de stad en 1 op 13 op de snelweg. Ook de automaat schakelt lekker en heeft een sport- en sneeuwstand. In de sportstand schakelt de bak later over, dus bij een hoger toerental en in de sneeuwstand rijdt je weg in de 2de versnelling. Ook zit er een schakelaar voor zachte en harde vering (SSCS). In de zachte stand is de auto net een Amerikaanse auto die dweilt over de weg en in de harde stand net een kart. Ik geef de voorkeur aan de zachte stand. Ik heb zelf cruise control ingebouwd en dat rijdt erg prettig. En het scheelt benzine (zo’n 10%).
Zie ook de foto’s op http://www.cardomain.com/id/cabrio_rob.

Na de garantietermijn geen noemenswaardige problemen meer gehad. Alleen het wiellager RA, maar dat kwam door een ondeugdelijke reparatie in de garantietermijn.

Update 03-06-06: Nieuwe acherdemper gemonteerd. Kostte me 100 euro’s. Ging erg makkelijk. Oude achterdemper was al los van de pijp, dus alleen uit de rubbers halen. Stuk van de pijp afzagen en de nieuwe demper ophangen. Klem erom heen en klaar!! 1/2 uurtje werk.

Update 09-12-06: Ik heb de velgen van mijn total losse Kadett Cabrio gemonteerd op de Baleno en dat ziet wel mooi uit. Steek is bij beide auto’s 4x100, dus dat was geen probleem. Verder is tijdens de laatste APK de auto afgekeurd wegens een te hoog CO gehalte. Bleek de lambda sensor defect te zijn. Zelf een nieuwe gemonteerd en klaar was ik weer. Kostte wel 180 eurootjes, origineel bij de Suzuki dealer, dus zonder arbeidsloon. Schofterige prijs, vind ikzelf. Maar ja , je wilt toch blijven rijden.

Update 17-04-07:
Ik heb de Baleno verwend met nieuwe sapjes in de auto, dwz nieuwe remvloeistof, automaatolie en koelvloeistof. Gelijktijdig maar de remblokken rondom vervangen. Dat was wel nodig, want ze waren bijna kaal. Alles bijelkaar zo’n 100 eurootjes.

Update 18 oktober 2007: de auto is glansrijk door de APK gekomen; gelukkig, weer ’n jaartje rijden.

PROBLEMEN

Koppakking, thermostaat,1 bobine, achterschokbrekers, remschijven en -blokken rondom, wiellager RA. Achterdemper, lambda sensor, remblokken rondom.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.