Suzuki Baleno 1.6 Sport (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Baleno 1.6 Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 65.406 km |
KM-stand laatst | 126.800 km |
Mijn eerste jaar
- 86.443 km
Ik kocht deze Baleno begin november 2022. In het begin waren er wat problemen er stond ongeveer 65.000 km op de teller en de versnellingsbak rammelde er op los. Na een gewaagde 1e 2dehands bak en daarna een complete revisie reed die weer harstikke netjes. In de tijd dat de Baleno versnellingsbak problemen had liet die me echter niet in de steek. Schakelen was eng en ging stroef maar rijden ging nog. Na een tijdje rijden was het tijd voor wat modificaties. Op dit moment zit er een cold air intake op, een veerpootbrug van OMP, sterrenhemel, breedset stalen velgen, veel extra speakers en wat leuke accessoires. Voor de rest zijn er geen problemen met de auto geweest. Ik ben er zonder problemen mee naar luxemburg geweest meerdere keren. En rijd er vrijwel elke dag in. De stoelen die er in zitten zijn de sportstoelen van suzuki en zitten geweldig. Je wordt best goed vastgehouden op je plek ook als je een bocht hard neemt, de vering daarentegen is minder die is aan de zachte kant waardoor je alsnog wel een beetje door de auto word gegooid dat wordt wel aangepakt dit komende jaar. De acceleratie van de auto is meer als genoeg voor dagelijks verkeer maar wat aan de sloome kant wil je het een snelle auto noemen. De remmen zijn naar mijn mening iets te zacht waardoor je het pedaal vrij ver naar benden moet drukken het voordeel daarvan is echter wel dat je erg precies kan remmen. Al met al een fijn rijdende auto die ik zeker nog eens zou kopen.
1 ton op de teller!
- 100.000 km
Er staat 1 ton op de teller! Mooie prestatie van de Baleno. Ondertussen is er al heel wat veranderd aan de baleno. In mijn vorige ervaring zei ik dat de vering nogal slap was. De voorpoten zijn veranderd voor een schroefset van een polo 6n en achter staat nu op verlagingsveren. Het rijd beter maar voor is iets te stug! Volgende update zal er wat anders onder liggen wat ben ik nog niet over uit. Ook heeft de Baleno een achterdemper gekregen van Remus. Nu klinkt de auto een stuk dieper en boven de 4k toeren schreeuwt die echt ontzettend hard. Mensen draaien zich altijd om van verbazing. Ook heeft de auto een orginele spoiler gekregen. Zie de Foto's! Verder waren er een paar nodige reparaties/onderhoud. De bougies zijn vervangen, de olie is ververst, krukas poelie is vervangen en een wiellager vervangen. Verder geen reparaties nodig gehad. Hopelijk is de komende 100.000 km net zo probleemloos.
De auto staat stil
- 126.800 km
En dan staat de auto even stil, ze maakt een akelig geluid tijdens het rijden en ik heb geen idee wat het is. Dus maar even naar de garage er mee. Ook moet de achterklep en bumper vervangen worden aangezien er een klein ongelukje was in Duitsland met een lantaarnpaal. Als student is het toch moeilijk om een auto te tunen dus nieuwe coilovers zijn nog niet gekocht evenals de bodykit voor een GSR Baleno. Onderhoud is al duur genoeg. Wellicht is er genoeg budget in het nieuwe jaar voor coilovers aangezien ik een mooi dealtje op het oog heb. En hopelijk vallen de reparaties mee zodat dat budget makkelijk te bereiken valt. Verder niks veranderd aan de auto en vooral veel gereden en veel onderhoud gedaan zoals olie wissel, filters en nieuwe banden. Tot snel beste lezers!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.