Subaru Trezia 1.3 Comfort (2011)

autoreview

Subaru Trezia 1.3 Comfort (2011)

Signalement

UitvoeringTrezia 1.3 Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf29.500 km
KM-stand laatst37.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug naar Subaru

  • 30.818 km

Na een omzwerving via oa. Toyota weer terug bij Subaru. Ditmaal geen Forester, maar een Trezia. Wij vonden de Trezia een wat sportiever uiterlijk hebben in vergelijk met zijn twin, de Toyota Verso-S.

De vorige auto (Verso Diesel) werd toch wel erg prijzig in gebruik waarna we zijn gaan rondkijken naar een nieuwe japanner.

Nu de Trezia:

Eerste indrukken:

* Solide gebouwd
* Zeer ruim binnenin
* Kofferbakruimte iets minder als de verso (wisten we vooraf)
* Goede stoelen
* Toyota heeft meerdere vingers in de ontwerppap gehad (niet perse negatief).
* Trezia is een wegenbelastingschaal lager als de Verso-S ingedeeld.

Rijervaring:

Prettige ervaring de eerste 1000+ km. Verbruik is nog niet wat de fabriek opgeeft (zie ook mijn verbruiksmonitor)maar dat komt ook door de omstandigheden (veel airco aan etc. etc). De Trezia schakelt perfect. Als de schakelindicator gevolgd wordt rijd men zuinig maar toch niet als een slak, viel me reuze mee. Als je de schakelindicator "vergeet" dan ontpopt zich een heel andere auto die bij stoplichten een serieus sprintje niet schuwt en vervolgens doorgaat tot hoogst illegale snelheden.

Boven de 150 is de auto dusdanig rustig dat je totaal geen idee het van de werkelijke snelheid (dat beloofd wat voor de eerste Duitse autobahn kilometers).

De uitrusting is zoals verwacht in de basisversie (Airco, elec. ramen voor etc.) Aangezien we in de polder behoorlijke stukken hebben die onverlicht zijn en we ook met enige regelmaat in Duitland op onverlichte boswegen rijden, bij de onderhandeling een set mistlampen erbij onderhandeld. Deze doen goed hun werk.

Onze Sub. blijkt allerlei handige opbergvakken te hebben, zo is er onder de achterbank nog een zee van ruimte waar met een paar tassen genoeg is op te ruimen. Ook onder de vloer in de kofferbak bevindt zich nog een grote piepschuimen bak met, natuurlijk verkeerd gedimensioneeerde vakken, waar een hoop in kan. Daaronder bevindt zich nog een vak, op de plaats van het reservewiel. Dit brengt me gelijk tot de negatieve, cq. opmerkelijke punten:

* Geen reservewiel maar een compressor. Vanuit de dealer werd aangegeven dat de marges dusdanig laag zijn dat er geen reservewiel af kan..... Ik denk dat ik voor de vakantie gewoon een winterband erin gooi in plaats van de onderste bak.
* Duurt significant langer voor de cabine warm is als met de Verso.
* Als men de auto laat uitrollen (dus in zijn vrij) voor het stoplicht blijft de schakelindicator aangeven om terug te schakelen...


Tot zover. Als er zaken te melden zijn, dan zal ik deze revieuw aanvullen.

***** Aanvulling ******

Ik vergeet nog helemaal te melden dat de mogelijkheid van het aansluiten en bedienen van de Ipod erg goed werkt.
Kwaliteit van het geluid is ok.

**** Aanvulling 2 ****

Wat opvalt is de enorm lage voorkant (onderkant bumper) Dit is gedaan om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden, maar laten we het erop houden dat de onderste flap niet voor niks van buigzaam rubber is. Er zijn meerdere vluchtheuvels waar stapvoets overheen gereden moet worden (is toch beter voor je schokbrekers....).

Update

  • 34.915 km

Voor het moeten vervoeren van wat grote delen moest de achterbank plat. Dat zou ook vanuit de bagageruimte moeten kunnen door 2 handles te bedienen. De linkerkant werkte perfect, de rechterkant deed echter helemaal niks. Subaru Aalsmeer gemaild en kon binnen een week langskomen. Handle is gerepareerd en werkt nu weer zoals het hoort.

Verbruik blijft aan de hoge kant, kan ook door de winterbanden komen.


Afgelopen week de zomerbanden met een nieuw set lichtmetaal geïnstalleerd (ik moet zeggen dat smoelt wel erg goed)

Velgen via Autobandenmarkt besteld en binnen een week in huis!!

Einde

  • 37.800 km

helaas,

de trezia has left the building!

Karakter van de auto verschilde teveel van die van ons. We zijn weer terug naar een Toyota Verso.

De volgende eigenaar heeft er een uitstekende auto aan.

Uiteindelijke stand van zaken:

Positief:
- Ruimte in het zitgedeelte
- Afwerking
- Stoelen
- bediening


Negatief:
- Verbruik (geen discussie aub over fabrikant vs actueel)
- Kofferbakinhoud
- Schakelgedrag
- Het gevoel dat de motor adem te kort kwam

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens