Subaru Outback 2.5i Premium (2023)

autoreview

Subaru Outback 2.5i Premium (2023)
Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)Subaru Outback 2.5i Premium (2023)

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Premium
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf12.500 km
KM-stand laatst24.500 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een fijne 4x4!

  • 24.500 km

Eind 2024 mijn Forester bj 2013 ingeruild voor een outback bj 2023.
Één van de reden was dat ik geen forester meer kon kopen zonder accu in de laadbak (hybride) en deze toevoeging totaal geen toegevoegde waarde heeft op het gebruik, maar wel minder trekgewicht twee accu's voor onder de motorkap en één in de laadbak waar ooit het reserve wiel lag en verder een kleinere brandstoftank, dus geen vooruitgang!
Het is allemaal extra elektronica die de betrouwbaarheid niet ten goede komt en dat voor misschien 0.5L op 100 km brandstof voordeel, tja
Nee dan maar door zure appel bijten en de totaal misplaatste extra belasting betalen die op deze auto's rusten.
" de grootste belasting voor de milieu is het maken van een auto, daarna het verbruik en gewicht. Na mijn mening waren de auto bouwers in de jaren 90 op hun best, bv Mercedes met w124 diesels maar ook Toyota en nog een paar merken, dit waren auto’s die erg betrouwbaar waren en jaren mee gingen. Nu is de trend 3 cil. met turbo 900 tot 1500cc die dan beter zijn voor het milieu!. Iedereen mag daar iets van vinden, maar het is niet mijn ding.
Mijn keuze is de gevallen op een Subaru met de bekende techniek 4 cil 2500cc 169 pk zonder turbo.
Om maar even een voorbeeld te geven, met deze wagen heb ik nu +/- 12000 km gereden en heb een verbruik op de snelweg bij 100 km/h tussen de 1: 16 a17 heb dan dimlichten aan, airco aan, 4 seizoenen banden en continu 4x4 en dit in de wintermaanden, de motor draait dan 1400 a 1500 toeren.


03-05-2025
Inmiddels is de teller opgelopen naar 24500 km +
Het verbruik op de snelweg bij 100 km/h blijft hangen op 5.8L/100km = 1: 17 en dat is een stuk beter dan mijn Forester uit 2013 (heb een foto bijgevoegd van verbruik). De snelheidsmeter geeft 3 km teveel aan dus bij 103 km/h rij ik 100 Km/h niet om van wakker te liggen dus!
Je kunt heerlijk relaxte uren achter elkaar rijden in deze wagen en dat is één van de voordelen van de Outback hij is veel comfortabeler ( dan mijn Forester 2013) qua wegligging en geluid maar ook de zit positie achter het stuur is voor mij veel beter in te stellen ( 1.93m)
Garage bezoek staat gepland voor juli onderhoudsbeurt.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.