Subaru Outback 2.5i Premium (2016)

autoreview

Subaru Outback 2.5i Premium (2016)
Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)Subaru Outback 2.5i Premium (2016)

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Premium
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf33.900 km
KM-stand laatst127.030 km
Lezerswaardering: 73%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geimporteerd

  • 42.000 km

In 2019 na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt om voor het nieuwe model van de Subaru Outback te gaan.
Mijn vorige Outback van 2008 beviel uitstekend en ik had daarmee in 11 jaar zo'n 270.000 probleemloze kilometers afgelegd. Op zich geen reden dus om daarvan afscheid te nemen, maar ik heb vanaf de introductie van het 2015 model er wel steeds met een schuin oog naar gekeken. Ik heb er indertijd ook een proefrit mee gemaakt (de grijze op de foto's). Ik vond het weer een geslaagd model (met een beetje twijfel over de grove voorzijde). Maar desondanks toen besloten nog verder te rijden met mijn 2008 model.
Echter, nadat ik in November 2019 nogmaals een proefrit maakte had ik geen twijfel meer. Wat een rust, wat een comfort. Wat voel je dan dat de ontwikkelingen toch doorgaan in die 11 jaar...

De prijs van een nieuwe Outback is me echter wel te gortig. Mijn keuze zou vallen voor een 2016 model. Daar zouden net wat broodnodige verbeteringen in zitten ten opzichte van het 2015 model.
Het aanbod in Nederland is nog beperkt dus ik ben over grens gaan kijken. Bijna zover gegaan om in Estland er 1 op te halen, maar daar kwamen we niet uit de wijze van een zekere overdracht. En toen stond deze plotseling bij een Citroen dealer in Berlijn. De prijs was goed, de historie bekend en de deal was snel beklonken. Een set velgen met winterbanden zaten erbij.

En zo vloog ik 's ochtends naar Berlijn, pinde bij de dealer het benodigde bedrag en reed ik dezelfde dag de 700 km terug naar huis en had ik alle tijd om alle snufjes zoals de adaptieve cruise control uit te proberen.
Vervolgens de auto bij de RDW laten keuren en de rest-BPM betaald en twee weken later zaten er gele platen op de auto. ik heb wel de kentekenplaathouder uit duitsland erop laten zitten :-)
in de auto vond ik nog de nodige documentatie en zo ben ik ook bij de vorige eigenaar uitgekomen. Die was vanwege de noodzaak van een derde kinderzitje op de achterbank op een MPV overgestapt.

Inmiddels is de auto bijna een half jaar in bezit. Het aantal kilometers gaat vanwege de Corona tijd niet snel omhoog, maar als ik erin zit blijft het genieten.
De stoelen zitten goed ondanks dat de zitting niet heel lang is.. De klimaatregeling doet ongemerkt zijn werk en de stereo installatie klinkt prima.
Het verbruik moet ik nog even gaan narekenen.
Helemaal geen klachten? Tsja, de navigatie is niet echt modern en de bediening van de geluidsinstallatie / navigatie vergt met touchscreen best wel wat stappen.

Wat ik echt geweldig vind is de adaptieve cruisecontrol. Zeker met de huidige maximum snelheid is het fijn hoe goed deze een voorganger kan volgen en direct weer snelheid opbouwt zodra je met het knipperlicht aangeeft dat je gaat inhalen.

Verdere verslagen volgen zodra ik er weer wat kilometers op heb zitten.

** Kleine update 28-5 **
Ik heb die benzinebonnetjes met aantekeningen erbij gepakt. Over een periode van 3 maanden kom ik op een gemiddeld verbruik van 1 op 11,2 (volgens de boordcomputer 1 op 11,8).
Met de lagere maximum snelheid gaat het verbruik terug naar ca 1 op 13,5 (weer volgens de boorcomputer)

De eerste beurt

  • 46.000 km

Inmiddels de eerste tussenbeurt gehad bij CITO in Capelle. Meteen wat uitleg gekregen over knopjes waarvan ik de functie niet wist :-).
Geen bijzonderheden bij de beurt. Er waren ook geen updates te doen. Wel zijn behalve de motorolie en de filters ook de remolie vervangen.
Kosten waren 237 euro.

Ik ben inmiddels ook het verbuik van de auto gaan bijhouden. Gemiddeld rij ik nu 1 op 13,5. Dat is wel nu de maximum snelheid op 100 is bijgesteld in Nederland. Ik rij ongeveer 110 en ik heb ook een rit in Duitsland achter de rug met 130/140. Daarmee is het verbuik zeker lager dan mijn vorige Outback uit 2008.

Ik geniet nog erg van het comfort. Stoelen zitten ook bij een langere rit prima. Motor is stil, maar bij meer gas klinkt er een lekkere boxer roffel. Vind ook dat de temperatuurregeling veel fijner werkt dan bij het 2008 model. Het blijft goed koel in de auto zonder dat je continue een koude bries over je heen krijgt.
Nog steeds heel tevreden dus.

Bijna een jaar verder

  • 54.000 km

Inmiddels rij ik nu 11 maanden met de Outback en heb ik er zo’n 21000 km opzitten. Tijd om mijn ervaringen weer wat bij te werken.

Comfort:
Het eerste waar ik aan denk bij deze auto is het comfort. De stoelen zijn zetels. Langere ritten zijn geen probleem. Natuurlijk wel even elke 2 a 3 uur een rondje rond de auto lopen… De kinderen hebben achterin een zee aan ruimte.
Het rijdt ook zeer ontspannen met de adaptieve cruise control, maar uiteraard moet je goed bij de les blijven, dat je niet onbedoeld achter een langzamere weggebruiker gaat hangen of dat de auto te sterk afremt terwijl je ziet dat iemand van links voor je schiet om de afslag te nemen.
Als ik wat moet opmerken dan is dat het windgeruis dat kan optreden rond de spiegels en het banden afrolgeluid van achteren. Ik had al eerder gelezen van deze punten omdat die waren aangepakt bij het 2018 model, maar ik kan ze nu zelf ervaren. Storend? Nee, maar je merkt het op.

Rijden:
Ik ben niet echt een sportieve rijder. Standaard ongeveer “maximum snelheid plus tien” op de behoorlijk nauwkeurige teller (afwijking bij 100 van ca 3 km) en af en toe wat harder. Het rijden is zoals gezegd comfortabel. Vol gas geven om te versnellen betekent dat de CVT door 6 ‘versnellingen’ gaat. Leuker is het om net wat minder hard gas te geven en te zien dat je versnelt terwijl het toerental gelijk blijft. Het versnelt bijna net zo snel en de boxer roffel laat zich dan(op de achtergrond) horen.
Ik hou niet zo van het remmen voor rotondes en dan merk je dat de auto netjes met de gewichtswisselingen omgaat. Al merk je wel dat deze wat zwaarder en met een hoger zwaartepunt is, dan de vorige (2008) Outback die ik reed. Gewoon de oprit van een snelweg ronden gaat met behoorlijke snelheid zonder drama.
Het verbruik is (60 procent snelweg, 40 procent stad) zo rond de 1 op 13 hetgeen zuiniger is dan met de vorige Outback die ik had (die reed op LPG 1 op 9). Details vind je in de verbruiksmonitor die ik nu ongeveer aan half jaar bij houdt.

Kosten
Tot nu toe enkel een kleine beurt gehad bij CITO waaraan ik 237 euro aan kwijt was.
Een kostenpost die gelukkig niet voor mij is, was een barst in de ruit. Ik zag een steentje opspatten van de auto voor me en die trof de ruit precies aan de rand. Blijkbaar was de ruit daar gevoelig voor want binnen de vijf minuten zat er een scheur in van 25 centimeter. Bij Kwik-Fit hebben ze de ruit op kosten van verzekering vervangen en men had daar nog nooit zo’n dure ruit (1700 euro ex montage) gezien.

Audio en zo
De auto heeft een Harman Kardon audio installatie en ik moet zeggen dat het bijzonder mooi klinkt. Je kan kiezen tussen radio, bluetooth (telefoon), CD (enkele) en ik heb een USB stick met mijn muziekbibliotheek. Je hebt geen sneltoets voor de audio al je het navigatiescherm hebt, maar moet eerste naar het algemene menu en via audio naar de bron toegaan die je wilt selecteren. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat je met een knop op het stuur wel kunt wisselen tussen de verschillende audio bronnen.
Gelukkig had de vorige (duitse) eigenaar de naviagtieupdate van 2018 / 2019 erop gezet. Ik keek even naar de kosten van een nieuwe update maar dat zou iets van 140 euro kosten en dat heb ik nog even laten zitten.
Vanaf modeljaar 2018 is de navigatie / audio veranderd in de Outback (oa met betere Android / Apple integratie) en een nieuwere navigatie.

Tot zover even de update. Ik hoop dat deze voldoende informatief is.

Weer een beurtje verder

  • 61.800 km

Afgelopen week de 60.000 km beurt gehad. Heb de auto dus nu ruim 1,5 jaar in mijn bezit en heb er zo’n 28.000 km mee gereden.

Bij deze beurt zijn de lucht-, interieur- en oliefilter vervangen en ook de remolie ververst en cardanolie vervangen. Verder had ik een probleempje dat het passagiersraam enkel in stapjes open ging. Dit is softwarematig hersteld en ik heb een tip gekregen hoe ik dit zelf zou kunnen doen mocht het probleem zich nog eens voor doen. Totaal was ik zo’n 470 euro kwijt.

Ik kreeg de nieuwe 2021 Outback mee naar huis. Voelt zeer vertrouwd qua rijden al doet deze weer groter aan. En het interieur is zeker weer moderner. Alleen die prijs.... In 2015 was de comfort uitvoering er vanaf €39.000,- Vond ik toen een mooie prijs. inmiddels is de prijs daarvan van €59.000,- !
Ook maar even opgezocht hoe de BPM afdracht voor dit model zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld:
2015 € 8416
2016 €10022
2017 €11799
2018 €12364
2019 €13506
2020 €15545
2021 €20510
Echt niet normaal meer....
Ik hoop dat Subaru iets meer zijn best gaan doen om de test CO2 uitstoot omlaag te brengen van haar modellen de komende jaren..

Maar goed, voorlopig ben ik nog zeer tevreden met mijn Outback uit 2016. Ik heb nog geen enkel probleem gehad (op het passagiersraam dat met horten naar beneden kwam en dat nu opgelost is) en ik heb nog geen olieverbruik kunnen constateren.

Als ik terugdenk aan de afgelopen 1,5 jaar dan denk ik met name aan het comfort. Het interieur is zeer ruim, ook achterin en in de stoelen houdt je het lang uit. Het zou nog beter zijn als de zittingen wat langer waren geweest. Verder is de climate control effectief en stil. De motor maakt op constante snelheid zeer weinig geluid. Helaas komt er wel wat geluid van de buitenspiegels en de achterbanden. Maar niet storend om de prima audio installatie te overstemmen.
Een ergernis is misschien dat de navigatie niet heel modern oogt en dat updates kostbaar zijn. Android-auto of Apple Carplay zit pas vanaf het 2018 model erop.
Na 1,5 jaar komt het praktijkverbruik uit op 1 op 13. Vind ik niet slecht voor zo'n grote auto met atmosferische motor.

We zijn dit jaar in eigen land gaan kamperen en onze tent zit in 3 grote zakken. Verder de matjes, slaapzakken, stoeltjes en tafel, en uiteraard de tassen met kleding. Het neemt dus nogal wat ruimte in. Gelukkig zit er onder de bagageruimte een grote ruimte voor het reservewiel waar nu een grote plasticbak in zit voor wat losse spullen. Haal je die eruit dan kan je daar makkelijk een drietal kledingtassen in kwijt en dergelijke. Echt een uitkomst.

Binnenkort hopelijk weer naar het buitenland op vakantie. Met een aanhangertje…. Voelt bijna lullig met een auto die een grote caravan zou kunnen slepen ?.

Weer een half jaartje verder - Pijnpunten?

  • 73.500 km

Inmiddels staat de teller op ca 73.000 km.

Na de vorige update zijn we zoals gezegd met een lullig aanhangertje op vakantie gegaan naar Frankrijk. Eerst in de Bourgognestreek en vervolgens richting de Alpen.
We stonden in de Alpen in het dal bij Moutiers en kozen iedere dag een wintersportplaats uit om te wandelen, fietsen of met karts de berg af te gaan.
Uiteraard gaf de auto geen krimp. De bergen hadden ook nauwelijks effect op het verbruik. Berg af hoed je tenslotte weinig gas te geven ?
Het verbruik blijft zo rond de 1 op 13. In de winter op winterbanden iets erboven, in de zomer iets eronder.

Grootste pluspunt van de auto blijft het comfort. De stoelen zitten als zetels, ik krijg steeds complimenten over de ruimte en de klimaatcontrole doet stil zijn werk. En als ik alleen rij dan mag het volume van de geluidsinstallatie omhoog en dan geniet ik extra van mijn muziekkeuze. En wanneer de geluidsinstallatie uit staat dan kan ik naar het mooie boxer motorgeluid luisteren.

Toch wat om minder positief over te zijn? Heb daar de laatste tijd wat meer op gelet:
- De distance control werkt heerlijk. Ook fijne gedachte dat deze ingrijpt mocht er iets zijn (als ik zou vergeten te remmen). Nog niet nodig gehad gelukkig. Denk dat deze situatie het eerst voor zou komen bij slecht weer, maar dan valt dit systeem net regelmatig uit omdat er dan wat condens voor de camera’s zit, zodat je eerst even de ontwaseming een standje hoger moet zetten.
- In het dashboard kan je een USB stick zetten met je favoriete muziek, die je tijdens het rijden kan gebruiken. Helaas moet elke keer als het contact uit is gegaan de lijst even ‘gelezen’ worden, en begin je vaak weer met de eerste ‘CD’ in de lijst in plaats van die waarnaar je aan het luisteren was.
- Het passagiersraam is voor de tweede keer uitgevallen. Vorige keer snel verholpen door de garage met een reset, maar toch jammer.
** Update 10-1-2022: Met de instructie die ik de vorige keer van de garage kreeg het raam weer helemaal aan de praat gekregen. Software dingetje. **
- Misschien niet echt een nadeel, maar je moet je rijstijl een beetje aanpassen aan de CVT. Even flink gas geven geeft hoge toeren en veel geluid. Iets minder diep intrappen geeft een net zo goede versnelling, maar dan met een mooi constant toerental.
- Toen ik de auto vanuit Berlijn ophaalde bevroor de navigatie. Dit kon ik enkel oplossen door de motor uit te zetten en weer opnieuw te starten. Sindsdien is dat de afgelopen ruim 2 jaar nog twee maal gebeurd.

Als ik het lijstje zo door lees, dan zijn dat niet echt hele zware punten.
Ik ben voorlopig dus gewoon nog heel erg tevreden.
We rijden dus lekker door…

Tijd voor een beurtje

  • 75.300 km

Sinds vorig jaar Juli weer 15000 km gereden en dan is het weer tijd voor een beurtje. Best een korte interval naar huidige maatstaven.
Het was een kleine beurt deze keer. Motorolie vervangen, injector reininging toegevoegd en op mijn verzoek de ruitenwissers vervangen.
Verder geen bijzonderheden, dus na 1,5 uur stond ik weer buiten.
kosten van de kleine beurt en de ruitenwissers 309 euro, waarvan ca 80 euro voor de drie ruitenwissers.

Binnekort maar weer eens de banden wisselen. De winterbanden hebben dit jaar nog geen vlokje sneeuw gezien :-(

Vakantie zit er weer op

  • 86.400 km

De kilometers komen er langzaam maar gestaag bij.
Net terug van vakantie naar zuid Engeland. Ik dacht dat men in België hobbelwegen had, maar de Engelsen kunnen er ook wat van. Het asfalt verversen komt daar aan op een plaklaagje spuiten en daarna een berg grind over het wegdek gieten dat daarna in de loop van de dagen ‘ingereden’ kan worden. Op die manier krijg je behoorlijk grof asfalt. Wat dan nog eens opvalt is dat het afrolgeluid van de banden achter behoorlijk hard doorkomt. Ik moet nog eens kijken hoe ik dat met wat anti-dreun matten kan verhelpen want ik krijg klachten ‘van de achterbank’. Het is een bekend ‘probleem’ van het model van voor 2018, dus ik moet toch eens een vergelijking krijgen met een facelift model vanaf 2018.

Afgezien van het afrolgeluid nog erg tevreden na mijn 50.000 km ervaring. Enige ‘storing’ tot nu toe is het passagiersraam dat af en toe niet wilt reageren op het knopje aan de bestuurderskant, maar dat is makkelijk te ‘resetten’. De indruk blijft er ook 1 van niet overdadig maar 'kwaliteit'. Vindt zeker de 'kloink' bij het sluiten van de deuren overtuigend overkomen :-). Verbruik ligt nu rond de 1 op 12,5 a 1 op 13 (zie de verbruiksmonitor). Tijdens de vakantie steeg het verbruik door de aanhanger, vele binnenwegen en misschien het grove asfalt naar zo'n 1 op 11,5.

Comfort aan boord blijft geweldig. De auto is zeer ruim. Voor en achter nog geen klachten gehoord. Zetels zijn comfortabel. Climate control houdt ook in deze warme dagen de temperatuur aangenaam zonder dat je toupet afgeblazen wordt.
Ik las bij een andere review dat het verbruik lager zou zijn bij zelf het gaspedaal bedienen ten opzichte van het gebruik van de adaptieve cruise control. Ik gebruik zelf de cruise control erg veel, maar dat hangt wel af van de drukte om me heen. Bij drukte gas bijgeven om snel in te halen en vooruit kijken om de cruise control uit te zetten als je de file al voor je op ziet dagen.

In het heuvelachtige engelse landschap heb ik veel gebruik gemaakt van de flippers achter het stuur om op de motor af te remmen. Respons daarop is goed en omdat het stuur best een directe overbrenging heeft hoef je niet te zoeken naar de flippers ondanks dat ze met het stuur meedraaien. Met uitzondeling dan van scherpe bochten waar je even moet overpakken.

Weer een beurtje

  • 91.300 km

Elke 15.000 km moet de Subaru langs voor een beurtje. Ik ga daarvoor naar Cito in Capelle, mijn ervaringen zijn daar positief, ze weten totaan de receptie gewoon veel over de auto's en de techniek.
Los van het beurtje moesten de bandenspanningssensoren opneuwe geprogrammeerd worden. Met het advies banden bij het wisselen altijd op dezelfde plek terug te monteren. Ofwel, als ik de banden voor / achter wil wisselen moet ik weer even bij de dealer langs om de sensoren weer op 1 lijn te krijgen.
Verder geen bijzonderheden en een rekening van € 377,- verder.

APK en beurt

  • 104.350 km

Het was weer tijd voor de APK. Zitten bijna op 105000 km, dus wilde de beurt meteen maar laten doen gecombineerd met de APK. Garages hebben het druk. Bij CITO lukte het niet meer voor de vakantie dus uitgeweken naar garage Harteveld in Pijnacker. Kleine beurt, maar ook bougies (€113,-ex) en remvloeistof vervangen. Al met al €757,- verder.

Afgelopen periode een tijd gehad dat het linker portierraam niet in 1 keer naar boven wilde. Blijkbaar denkt het mechaniek steeds dat er een vinger tussen zit of zo. CITO had mij al eens uitgelegd hoe ik het passagiersraam kon resetten en na een paar keer lukte dat ook weer. Verder weer storingsvrij gereden.

Ik vind over het algemeen heel fijn om lange afstanden te rijden met de adaptieve cruise control. Uiteraard even gas bij om vlot in te kunnen halen en vooruit blijven kijken. Subaru Eyesight werkt met camera’s achter de voorruit. Deze houden ook de situatie voor je in de gaten en waarschuwen je bij potentieel gevaar of zorgen voor een noodstop. In de afgelopen jaren 2 keer gehad dat bij een rotonde of stoplicht er een noodstop is, terwijl dat niet nodig was. Gelukkig niet met verkeer achter me. Vind het ook typisch dat bij slecht weer met veel regen de camera’s niet meer goed kunnen zien en je de melding krijgt dat Eyesight niet meer werkt. En dat terwijl je met slecht weer die veiligheidssystemen misschien het meest nodig zou kunnen hebben.

Afgezien daarvan ben ik nog erg blij met de Outback. Vind het nog steeds een mooi model en hij blijft heerlijk rijden. Met de vorige Outback heb ik in 11 jaar ongeveer 280000 km gereden. Ik ga er met deze denk ik iets langer over doen...

Saai ?

  • 117.300 km

Inmiddels zijn we weer bijna een jaar en 13000km verder. Afgelopen jaar niet met de auto op vakantie geweest en daarnaast rij ik ook nog in mijn tweede auto dus nog voordat het que kilometers nodig was maar we wel een jaar verder zijn weer voor een servicebeurt naar CITO geweest.

Afgelopen jaar los van het passagiersraam dat wat nukken heeft 1 probleem gehad. Ik merkte al dat de auto sneller weer aansloeg bij wachten voor een stoplicht en vervolgens dat het starten 1 keer minder werd. Snel dus op zoek naar een nieuwe accu, die vervolgens niet bleek te passen omdat bij deze auto de plus aan de linkerkant van de accu zit. Uiteindelijk maar bij CITO een nieuwe accu laten monteren (a 206 euro).

Verder geen bijzonderheden gehad.
Saai? Ja. Maar den wel positief saai. Het blijft heerlijk rijden.
Oh ja. De beurt bij CITO kon ik op blijven wachten terwijl ik in een kantoortje daar kon werken. Op mijn verzoek ook de airco bijgevuld. Denk dat dat geen kwaad kan na 8 jaar en over een paar weken ‘moeten’ we naar Spanje 😊. Servicebeurt was 559 euro

Weer wat kilometers verder

  • 127.030 km

Vrij kort na de service beurt in Juli op vakantie gegaan naar noord Spanje. Goed dat de airconditioning was bijgevuld. Geen enkele keer tijdens de vakantie nog het gevoel gehad dat deze het niet bij kon houden. Dit was daarmee in lijn met het hele gevoel van comfort waarmee we in de bijna drie weken 4000 km rondreden. Het meubilair zit goed voor uren achter elkaar (korte tussenstops uiteraard om rondje rond de auto te rennen..), motor is stil (mits je geen digitale rijstijl hebt, maar gebruik maakt van het koppel van de motor) en het onderstel had weinig te klagen over de in het algemeen goede wegen in Frankrijk en Spanje.

De enige malheur blijft het passagiersraam dat af en toe niet bediend wenst te worden vanaf de bestuurderskant.

Grote stukken hebben we op de actieve cruise control kunnen rijden. Rijdt ook heel ontspannen, mits je natuurlijk alert blijft dat je niet ongemerkt met 90 achter vrachtwagens blijkt te hangen en mits je actief de spiegels blijft gebruiken om je inhaalmomenten te kiezen en dan je snelheid aan te passen en daarmee andere weggebruikers niet te blokkeren.

Jammer blijft dan wel dat op die momenten dat de camera’s van het eye-sight extra op zouden moeten passen om de veiligheid van de inzittenden te bewaken (bij hoosbuien in het donker) dat de camera’s dan niet goed kunnen kijken en het systeem zich dus uitzet… Misschien dat veiligheidssystemen die met radar werken dan wel blijven functioneren?

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.