Subaru Impreza Plus 2.0 GT Turbo AWD (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza Plus 2.0 GT Turbo AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 170.500 km |
KM-stand laatst | 175.000 km |
Koop van de auto
- 170.500 km
De auto gekocht bij een garagebedrijf in Ridderkerk. Meteen andere velgen gekocht bij een particulier omdat er nog winterbanden onderzaten.
Velgen
- 171.000 km
Vandaag zijn de velgen gemonteerd. 17inc goudkleurige wielen met band 205/40 merk Maxxis. Rijgedrag meteen een stuk verbeterd en het staat de auto een stuk mooier.
Remmen
- 171.500 km
Vandaag bij de specialist geweest in Almere.
De remmen waren niet overtuigend op hogere snelheden. Een wat blijkt.. van alle twee de remklauwen een zuiger vastgeroest en bovendien waren de remblokken en remschijven voor versleten.
Gelijk een goede geventileerde remschijven gekocht met ferodo remblokken. Alleen nog monteren
update
- 175.000 km
Na een tijdje te hebben rondgereden tijd voor een review.
De snelheidsbeleving is soms wat minder maar als je weer op de teller kijkt zie je hoe hard het gaat. Als je wilt kun je er ook heel rustig mee rijden, maar dan moet je je wel goed kunnen beheersen.
Wegliging is goed, maar toch merk je op hogere snelheden dat je met een station op pad bent met ruim 1200 kilo. Onlangs heb daarom ook een onderstel upgrade geven d.m.v. whiteline stage 1 pakket dit houd in 22mm swaybar achter met extra zware legering en lockbouten in het subframe achter, ook is er een antie lift kit gemonteerd waar door de auto vlak op de weg blijft. Al met al merk het verschil, zeker in korte bochten merk je dat je grip blijft houden.
De remmen zijn ook aangepast,o.a. geviseerde remklauwen, nieuwe ferodo ds2500 rembloken en dba geventileerde en gegroevde remschijven. Ook deze upgrade merk je goed vooral omdat het begin niks was met slechte remklauwen en versleten remschijven en blokken.
Motorisch is de auto nog orgineel dus niet gechipt. Wel is er een open dumpvalve geplaatst die de overdruk in de atmosfeer loost in i.p.v. in de turbo.Ook meteen een veerpootbrug geplaatst.
In het interiuur is een metersetje geplaatst voor turbodruk, olie-druk en temperatuur.Ook zijn diverse interiuurdelen in kleur van de auto gespoten. Ook zijn er onlangs traanplaatmaten in gegaan.
Op het extriuur zijn heldere knipperlichten geplaast en andere velgen geplaatst.
Het verbruik is afhankelijk van je rijstijl. Bij normaal gebruik 1 op 9 a 10
Bij zeer sportief rijden 1 op 7 a 8.
Over het algemeen ben ik tevreden alleen ben je eigenlijk nooit klaar er zijn zoveel mooie upgrade's dat je je eigen er helemaal op kan leeglopen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.