Subaru Impreza Plus 2.0 GL AWD (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza Plus 2.0 GL AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 145.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een reeks Honda’s (HR-V, Civic 3d 1.4 iS, Prelude 2.2 VTEC, Accord Wagon) stond er eerder onverwacht een Impreza Plus op de oprit. De Accord Wagon was een miskoop; de wagen had lange tijd stilgestaan en het nodige onderhoud moeten ontberen en daar kan zelfs een Honda maar matig tegen. Zowat alles vervangen om uiteindelijk vast te stellen dat hij eigenlijk niet beviel ... live & learn, jawel ...
De Accord Wagon vond snel een ander onderkomen en toen was de weg vrij voor wat verandering: ik ging bewust op zoek naar een gebruikte Impreza. In België is Subaru een bijzonder kleine speler, het aanbod goed onderhouden non-turbo Impreza’s is dan ook klein. Ik had dan ook veel geluk om snel op een Impreza Plus 2.0 GL AWD te stoten; van binnen en van buiten in zeer goede staat en mechanisch excellent, volledig onderhoudsboekje erbij en een zeer correcte prijs: koop gesloten.
Positief:
* Een Japanse auto met karakter ! Boxermotor, 4 frame-loze deuren, permanente 4WD en een koetswerk dat het midden houdt tussen een 5-deurs hatchback en een stationwagon
* De techniek is rock-solid. Vorige maand nog een trip naar Finland gemaakt van net geen 5.000km en nooit heb je nog maar het gevoel dat hij je in de steek zou laten
* Permanent 4WD: kan ik helaas weinig over vertellen gezien de zachte winter van 2006 / 2007. Wou graag de voordelen aan den lijve ondervinden maar geen beetje sneeuw of ijs onder de wielen gekregen ...
Minder positief:
* Laat het mij zo zeggen: in de foute kleur (boswachtergroen / pantoffelbordeaux), op standaard 14’ velgjes + wieldoppen en in 4-deurs uitvoering is de Impreza één van de banaalste designs van de jaren 90. Mijn Impreza compenseert door de vorm (Plus), de kleur (het typisch Subaru blauw met.) en de naderhand gemonteerd
* 10/11/2007, Impreza verkocht en vervangen door een Civic 5d VTEC-E (1998). Later meer over die auto ...
PROBLEMEN
* Regulier onderhoud, éénmaal bij een merkdealer (geen beste ervaring) en vlak voor de Finland-trip bij een onafhankelijke garage
* Motor verliest enkele druppels olie, niets verontrustend
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.