Subaru Forester 2.0 X AWD Comfort Edition (2007)

autoreview

Subaru Forester 2.0 X AWD Comfort Edition (2007)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 X AWD Comfort Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf85.859 km
KM-stand laatst91.746 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De oude Subaru geeft het stokje over...

  • 89.859 km

Na de APK afkeur van onze vorige Subaru Forester uit 1999 moesten we reëel zijn. Of repareren voor 2500 euro, of na tien jaar toch eens gaan denken aan een opvolger.

Het werd de laatste. Op Google de zoekterm "Subaru Forester occasion Breda" ingetikt en de eerste hit was een groene Forester uit 2007.Toevallig bij een andere vestiging van de dealer waar we onze vorige Forester gekocht en in onderhoud hadden. Toen wij onze oude Forester op gingen halen zette de dealer nog twee Foresters op een rijtje voor ons. Uiteindelijk werd het toch de eerste van de Google hit. Liefde op het eerste gezicht en na een proefrit de knoop doorgehakt en deze Forester gekocht.

De Forester is zeer compleet uitgerust. O.A. Climate Control, cruise control en automatische niveauregeling.

Inmiddels de eerste 120 kilometers mee gereden en dat bevalt tot nu toe heel goed. Een stuk krachtiger en stabieler dan de vorige Forester (die al lekker reed)

Uiteraard moet de Forester zich verder nog gaan bewijzen. Ik hou jullie op de hoogte !

De eerste rit met de caravan.

  • 90.150 km

Vandaag was het zover, voor het eerst mocht onze 2007 Subaru de caravan op gaan halen bij de stalling. De vorige Forester had 125 pk, deze heeft er 158 ! En dat verschil was duidelijk te merken. Niet dat onze vorige Subaru een slechte trekker was, integendeel. Maar de nieuwe gaat van uit stilstand meteen er vol in. Alsof ik de caravan niet aangekoppeld had. Heerlijk gewoon. En waar de oude Soeb nog wel eens wilde kwispelen als de caravan last van de wind had bleef de nieuwe lekker stabiel.

Ook meteen het voordeel gemerkt van de automatische niveauregeling. Caravan en auto blijven allebei zo recht dat je er bijna een waterpas langs kon leggen.

Uiteraard was dit ritje van een half uur nog maar peanuts. Volgende week vertrekken we naar Duitsland. Dan mag onze "Fozz" zich gaan bewijzen op de heuvels, bergen en het valse plat bij Liegé !

Eerste grote trip met de caravan.

  • 91.225 km

Na de goede ervaring met het ophalen uit de winterstalling van de caravan verheugde ik me enorm op de vakantie zelf. De reis ging richting Saarburg, Duitsland. Een trip die we ook al enkele malen met de oude Subaru gemaakt hadden. Om vijf uur in de ochtend was het zover, na het aankoppelen van de caravan konden we vertrekken. Er vielen meteen een paar dingen op. De Forester trok de volbeladen caravan alsof het een veertje was. Waar je bij de vorige echt wel merkte dat er een volle bak achter hing gaf deze geen krimp. Ook de niveauregeling maakte de rit een stuk comfortabeler evenals de stoelen die toch wel heel erg lekker zitten. Kortom, de rit was een waar feest en bij aankomst op de camping had ik voor het eerst sinds jaren het gevoel dat ik nog wel een paar uur door had kunnen rijden.

Uiteraard was niet alles haleluja. De vorige Forester haalde deze zelfde trip met een volle tank. Weliswaar tot aan het rode streepje maar nooit geen lampje. De huidige was echter een stuk schadelijker. zo'n 20 km voor de camping begon het lichtje al te branden. Gelukkig was er aan de voet van de camping een benzinestation waar we na het wegzetten van de caravan meteen konden tanken.

Motormanagement lampje

  • 91.746 km

Zoals gezegd in het vorige verslagje moest ik meteen bij aankomst op de vakantiebestemming gaan tanken. Even stond ik in dubio, gewoon Euro 95 tanken of E10 brandstof. Die laatste was namelijk een stuk goedkoper. De vraag was echter of de Forester dit wel mocht hebben. Dus snel even de boekjes doorgelezen en het zou geen probleem moeten zijn.

Die dag nog een kleine 30 km gereden zonder problemen. Tot wij de volgende dag boodschappen gingen doen. Op de terugweg viel me ineens op dat ik de cruisecontrol niet meer aan kreeg. Toen ik wat beter keek bleek ook het motormanagement lampje te branden ! Aangezien de auto verder nog prima reed toch maar doorgereden naar de camping. Eerst geprobeerd of ik iets kon vinden op google, maar door de belabberde internetverbinding op de berg niets kunnen vinden.

Ik wilde eerst de ANWB bellen maar bedacht me toen dat ik bij aanschaf Subaru Mobiliteits Service had gekregen. Dus eerst daar maar eens mee gebeld.

De vriendelijke heer aan de andere kant van de lijn noteerde mijn gegevens en vroeg of de auto nog wel reed. Dat kon ik bevestigen, daarop gaf hij aan dat het waarschijnlijk iets onschuldigs was. Hij vroeg mij om even een stuk te gaan toeren met de auto om er zeker van te zijn dat ik geen gekke dingen merkte en om ze daarna even terug te bellen.

Op mijn vraag hoe het dan zou moeten als ik tijdens dat toeren met pech zou komen te staan kon hij me geruststellen. Er zat een Subaru dealer op nog geen 50 km van ons af. Hij zou dan regelen dat die mijn op kwamen pikken en zelfs een leenauto zouden regelen op kosten van Subaru.

Afijn, de proefrit liep perfect. Alleen het lampje brandde nog steeds. Dus bij terugkomst weer terug gebeld. toen vroeg hij ineens of ik toevallig geen vreemde brandstof getankt had. Ik vertelde dat ik E10 getankt had, en toen wist hij vrijwel zeker dat er een softwareprobleem was. Waarschijnlijk was de software van de auto nog nooit bijgewerkt en zag de auto de E10 als een vreemde brandstof. (al spreken andere Forester rijders deze theorie tegen)

Hij stelde me gerust en vroeg me geduld te hebben tot de tank weer leeg was en ik daarna gewoon euro 95 had getankt.

Gelukkig nodigde de omgeving uit om lekker te toeren. Door de bergen en op de Duitse snelwegen gaf de Forester geen krimp ! En met het hete weer was de climate control ook een verademing. Kortom, een heerlijke auto !

toen de tank eenmaal leeg was weer Euro 95 getankt. En verdomd, na een km of 60 ging het motormanagement lampje weer uit ! En de hele vakantie niet meer terug gezien.

Naderhand thuis eenmaal (uit noodzaak) bij een witte pomp getankt, en toen was het euvel met het lampje weer terug. Gelukkig na de volgende BP tank ook weer weg.

Afspraak bij de dealer gemaakt om de software alsnog te upgraden bij de volgende keuring.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens