AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Subaru
  • Forester
4

Hobbyauto

Subaru Forester 2.0 X Comfort (2007)

Het stuur kan niet verder naar je toe. Lekker grote knoppen voor de klimaatregeling. De handremhendel en het pookje van de tussenbak zitten erg dicht bij elkaar. Fijne boxer, maar je vraagt je af of 't hele vermogen van 158 pk wel aan het werk is.
  • Autotest
17 juli 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Welke Subaru wordt in ons land het meest verkocht? Wedden dat u 'Impreza' zegt? Da's inderdaad de auto met veel reputatie. Maar het is de Forester die de helft van alle nieuwverkopen van Subaru voor zijn rekening neemt.

Afgaand op wat we zo op de weg zien, is de Forester een auto die wordt aan-geschaft door actieve types die veel vrije tijd hebben. Kamperen, fietsen, wandelen,
dat zijn de stereotype hobby's van deze lieden. En daar hoort kennelijk een Forester bij. Toegegeven, met z'n semi-SUV-uiterlijk oogt hij niet bepaald soft. Hij is niet vies van een modderig weggetje, en als je een te laag geplaatst paaltje over het hoofd ziet, is dat niet meteen een ramp. Bovendien heeft-ie een wat hogere instap dan een doorsnee middenklasser en dat is voor veel mensen geen overbodige luxe.

Niet hartverwarmend
Maar voor moderne snufjes moet je niet in de Subaru Forester zijn. De Japanse fabrikant vertrouwt op beproefde zaken, en dus moet je je in de regen bijvoorbeeld
behelpen met een intervalstand in plaats van een regensensor. Maar het zit allemaal heel degelijk in elkaar en de gebruikte materialen zijn ook niet verkeerd. De vormgeving kan onze waardering ook wel krijgen. Het dashboard is netjes en strak, maar in geen enkel opzicht hartverwarmend. De stoelen zitten prima en de verstelbaarheid is ook heel acceptabel. De stoelen moet je wel nog in stapjes verstellen. En we missen ook een axiale verstelmogelijkheid van het stuur, want daarmee zou je de zitpositie achter het stuur kunnen verbeteren.
De Forester leent zich overigens ook goed voor gezinsgebruik, want er is voldoende ruimte. Door z'n stationwagonachtige carrosserie heb je een redelijke kofferbak,
maar de vloer ligt behoorlijk hoog vanwege de vierwielaandrijving. Op de achterbank heb je ook voldoende ruimte om een paar koters te planten.

Betrouwbaarheid
Onder de motorkap huist een boxer-motor, een bouwwijze die bijna nergens meer voorkomt. Evengoed is deze vier-cilinder goed voor een vermogen van 158 pk. Er zijn maar weinig tweeliters op de markt die zóveel power leveren zonder hulp van een turbo. Toch heeft de Soeb dik 10 seconden nodig om naar 100 km/h te brommen, maar de auto weegt dan ook ruim 1.300 kilo. Je moet echt hard gaan voordat de auto over z'n voorwielen gaat wegglijden. Dit komt natuurlijk door het 4x4-onderstel dat garant staat voor veel grip.
Je kunt trouwens alleen tussen hoog en laag schakelen, de Forester heeft altijd aandrijving op vier wielen. De tussenbak bedien je met een hendel die naast de versnellingspook is geplaatst. Het gevolg is wel dat we bij het parkeren met een stevige ruk de lage gearing inschakelden, in plaats van de handrem aantrokken...
In de stadsjungle staat de Forester ook z'n mannetje. Hij verwerkt verkeers-drempels niet onverdienstelijk en laat zich gemakkelijk sturen. De auto is bovendien lekker overzichtelijk. Als je de boxer voluit laat presteren dan lijken misschien niet alle pk's alert, maar in gewoon verkeer laat de Subaru zich lekker schakellui rijden. Veel koppel bij lage toeren dus. En het typische, lekker klinkende
boxerroffeltje krijg je er gratis bij!
De Forester is een onverwoestbare auto, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Het is ook een aparte auto, want zo vaak zie je hem niet en hij heeft een duidelijk eigen vormgeving. Daarbij is het een prettige auto in de omgang, die comfortabel
is en fatsoenlijk presteert. Wat tegen hem spreekt, is de standaard-uitrusting die voor het gevraagde geld toch wat karig is.

Signalement

Merk Subaru
Model Forester 2.0 X AWD Comfort
Carrosserie 5-deurs, suv
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving 4wd
Prijs € 31.100

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. boxer
Cilinderinhoud 1.994 cc
Maximaal vermogen 116 kW / 158 pk bij 6.400 tpm
Maximaal koppel 186 Nm bij 3.200 tpm
Inhoud brandstoftank 60 l
Lengte / breedte / hoogte 4.485 mm / 1.735 mm / 1.590 mm
Wielbasis 2.525 mm
Massa leeg 1.365 kg
Laadvermogen 515 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 715 kg
Banden215/60R16Prijzen
Topsnelheid 197 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,2 s (fabrieksopgave: 9,7 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,5 s / 7,6 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 11,0 s / 13,5 s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 220 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Subaru Forester
Subaru Subaru Forester

Uitgelicht aanbod

    2.0i e-BOXER Premium Schuifdak + 18 Inch

    Subaru Forester 2.0i e-BOXER Premium Schuifdak + 18 Inch

    • 2021
    • 10 km

    € 54.950

    2.0 XT Sport Premium | Navi | Leder | Camera | BOMVOL!!

    Subaru Forester 2.0 XT Sport Premium | Navi | Leder | Camera | BOMVOL!!

    • 2015
    • 68.660 km

    € 28.750

    2.0i e-BOXER Premium First Edition Hybride Trekgewicht 1870kg

    Subaru Forester 2.0i e-BOXER Premium First Edition Hybride Trekgewicht 1870kg

    • 2021
    • 10 km

    € 54.950

Meer Subaru Forester occasions

Lezersreacties (4) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Subaru Forester specificaties
  • Subaru Forester occasions
  • Subaru Forester video's
Advies en informatie
  • Subaru Forester tests
  • Subaru Forester gebruikersreviews
  • Subaru Forester index
PREMIUM
Subaru XV en Subaru Forester - Occasiontest

Subaru XV en Subaru Forester - Occasiontest

Omdat nieuwe Subaru’s door de bpm-wetgeving uit de markt zijn geprijsd, gooien de Japanners...

Lees meer
Subaru Impreza GT Turbo – 1999 – 402.204 km - Klokje Rond

Subaru Impreza GT Turbo – 1999 – 402.204 km - Klokje Rond

De Subaru Impreza GT Turbo was rond de millenniumwisseling dé auto die iedereen wilde hebben....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Subaru XV en Subaru Forester - Occasiontest

    Subaru XV en Subaru Forester - Occasiontest

    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Subaru Forester wordt gefacelift

    Subaru Forester wordt gefacelift

    15
    • 16 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan € 3.000

    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan €...

    49
    • 5 december 2020
  • Autotest
    Test: Subaru Forester 2.0i e-Boxer

    Test: Subaru Forester 2.0i e-Boxer

    23
    • 11 november 2020
  • Review
    Subaru Forester 2.0 Intro (2011)

    Subaru Forester 2.0 Intro (2011)

    6
    • 1 november 2020
  • Autonieuws
    Subaru Forester aan de 1.8 Turbo

    Subaru Forester aan de 1.8 Turbo

    20
    • 26 oktober 2020
  • Review
    Subaru Forester 2.0 AWD (1999)

    Subaru Forester 2.0 AWD (1999)

    • 19 september 2020
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Subaru XV en Subaru Forester - Occasiontest

    Subaru XV en Subaru Forester - Occasiontest

    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Het dak van de eerste Subaru Justy - De Vluchtstrook

    Het dak van de eerste Subaru Justy - De...

    17
    • 28 februari 2021
  • Review
    Subaru Outback (2005)

    Subaru Outback (2005)

    4
    • 16 februari 2021
  • PREMIUM
    Subaru Outback vs. Volvo V60 Cross Country - Dubbeltest

    Subaru Outback vs. Volvo V60 Cross Country...

    • 9 februari 2021
  • Review
    Subaru Outback 2.5i Comfort (2017)

    Subaru Outback 2.5i Comfort (2017)

    6
    • 7 februari 2021
  • Autonieuws
    Bijgewerkte Subaru XV in beeld

    Bijgewerkte Subaru XV in beeld

    7
    • 29 januari 2021
  • Review
    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Executive (2007)

    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Executive...

    6
    • 24 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep