Subaru Forester 2.0 AWD (1998)

autoreview

Subaru Forester

Signalement

UitvoeringForester 2.0 AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij nieuwe aanschaf in 1998 onmiddelijk LPG G3 laten plaatsen plus trekhaak.
LPG installatie heeft geen probleem gegeven tot nu toe, behalve een gebarsten vacuum leiding als gevolg van uitdroging.

Auto is m.i. erg betrouwbaar gebleken (8 jaar in bezit en 204.000km)
iedere 80.000 km 4 nieuwe banden
verbruik op gas gemiddeld 1 Ltr:8,5km (125 km/uur)

Comfort:
Voorin goed, achterin matig; de achterbank heeft weinig vorm en is minder geschikt voor volwassenen op lange ritten.

Geluid is niet storend ondanks het typische boxer geluid. de arm leuning is minder omdat deze te dicht bij de romp uitkomt.

Uitstekend uitzicht rondom door de grote ramen. Nadeel is dan wel dat de auto in de zomer snel warm wordt van binnen. (geen AirCo)

De auto is zelfs met ingebouwde gas tank (60 ltr / 42 ltr effectief onder de laadvloer) nog steeds erg ruim met neergeklapte achterbank. (Vloer is 2 cm omhoog gekomen).

Zeker prettig is de achteruitrij blokkering op een helling. Qua trekkracht is deze auto voldoende te noemen. met name de lage gearring is bij optrekken erg handig. De lage gearring is echter niet vaak nodig daar de normalke versnellingen over het algemeen voldoende zijn.

Nadelen van deze auto:
Het moeilijk doseren van een slippende koppeling, het terug schakelen naar 1. Dit kan pas bij een zeer lage snelheid (stapvoets).

In de eerste 5 jaar kwam het regelmatig voor dat bij file rijden en veelvuldig koppelen het koppelingspedaal een steeds kleiner slag kreeg, m.a.w. Het pedaal kwam niet meer terug naar de oorspronkelijke stand en alleen de resterende 20% van het pedaal was bruikbaar. Probleem met de hydraulische cilinder van de koppeling welke nooit is opgelost. (Laatste 3 jaar geen last meer van gehad.)

PROBLEMEN

Onkosten:Buiten onderhoud volgens boekje.
Na:
3 jaar: rechter voorwiel lager, koppeling drukgroep vervangen, keerring naar achter differentieel in versnellingsbak vervangen, beschermplaat van middendemper verwijderd om rammelen te stoppen (a.g.v. afgebroken hoek van deze plaat)
7 jaar: uitlaat achterste gedeelte, bougie kabels, remblokken voor.

Na 8 jaar (2006) de auto doorverkocht voor €8500 en een tweede hands outback (2004)met 21.000km aangeschaft.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens