Smart City-Coupé smart & passion 55pk (2000) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | City-Coupé smart & passion 55pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Bij aanschaf was het een en al lol, veel mensen vroegen zich of ik (lengte 1,96) wel normaal kon zitten in de Smart. Natuurlijk was mijn antwoord steenvast `ja´. Het positieve aan de smart is zijn verbruik van zo´n 1:18 - 1:20 bij normaal gebruik.
Wat wel opvalt is als je rond de 130-140 rijdt (tevens topsnelheid) dat het verbruik ernstig toeneemt tot zo´n 1:12 en dat voor zo´n klein wagentje. Nu 3,5 jaar verder zijn we er wel klaar mee omdat de kosten steeds hoger worden en er kleine gebreken ontstaan, snel knipperend knipperlicht door vocht, dure banden en onderhoudsbeurten.
De beleving blijft leuk alleen de ruimte ga je echt wel missen.
PROBLEMEN
Niet werkend achterremlicht (dak), meerdere malen.
We zijn serieus wezen kijken voor een smart roadster, maar waren helemaal overdonderd door de inruilprijs die we voor de smart-passion konden krijgen.
Volgens ANWB zou dat 7100 moeten zijn maar gezien de kilometerstand begrijp ik dat dit lager zou uitvallen, maar 5750 euro vond ik wel heel extreem laag. De auto zit ook nog eens vol opties en is bij de betreffende dealer gekocht en onderhouden. Dit maakt het rijden in een smart niet meer interessant. Laatst heb ik een proefrit in een Mini Cooper gemaakt (prijsklasse roadster). De mini dealer gaf voor de smart 6850 euro en dit is 3 maanden na de proefrit in de roadster. Bij smart loont het dus om over te stappen op een vreemd merk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren