Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Elegance (2005)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia - interieurSkoda Fabia - interieurSkoda Fabia - interieurSkoda Fabia - interieur

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.9 TDI Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor de Fabia gekozen omdat je veel voor weinig krijgt. Dit is natuurlijk erg aantrekkelijk in de lease. De eerste ervaringen met deze auto zijn prima. Alles zit erop en eraan en de motor zorgt voor voldoende trekkracht. Behalve wat lakschade (parkeren en zo) geen problemen gehad. Wel opvallend dat beide voorlampjes al bij 30.000 vervangen moesten worden.

Bij 44.000 tradt er een probleem op met de remmen. Als ik de rem niet helemaal intrapte (bijvoorbeeld afremmen op de snelweg), dan bleef deze hangen. Dat betekent dat de auto zelf remde als ik het gas losliet. Bij de garage is toen onder andere de hoofdremcylinder vervangen.

Bij 49.000 kwam het probleem met de remmen weer terug. Opnieuw naar de garage, maar deze keer konden ze niks vinden. Toch werden de problemen alleen maar erger. Dat wil zeggen dat ik op een stuk van 100 km. de auto 4x langs de kant moest zetten om de rem los te krijgen door het pedaal helemaal in te trappen.

Bij de garage zagen ze toen ook wel in dat het een probleem was; remschijven waren ook alle vier blauw aangelopen toen ik aankwam. Ze gaan nu onderzoeken waar het probleem zit. Ik ben benieuwd.

PROBLEMEN

30.000 beide lampjes voor kapot.
44.000 remmen, remcylinder vervangen.
49.000 remmen, oorzaak onbekend.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens