Skoda Fabia Combi 1.4 16V 80pk Spirit Plus (2007)

autoreview

Skoda Fabia Combi 1.4 16V 80pk Spirit Plus (2007)

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.4 16V 80pk Spirit Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat we besloten hadden onze 4 jaar oude Corsa in te gaan ruilen hebben we eerst op de AutoRai rondgekeken.

Op ons lijstje stonden:
* Suzuki Swift
* Fiat Pande 100HP
* Nieuwe Opel Corsa

Gek genoeg hebben we na de hele Rai rondgelopen te hebben proefritten aangevraagd voor de Skoda Fabia, de Suzuki Swift en de Fiat Panda 100HP.

Op de zaterdag erna zijn we eerst gaan rijden met de Swift. Een erg leuk bakkie, maar wat valt hij tegen! Een lawaaiige motor, helemaal niet zo fel, best krap en bij een stoplicht moet je over je stuur hangen om het licht te kunnen zien! Daarnaast zitten de spiegels ver naar achter, zodat je ook nog heel overdreven opzij moet kijken. Nee, de Swift viel af...

Toen de Skoda. De nieuwe zag er leuk uit en reed goed, maar wat wat stoterig en lawaaiig ook. Verder een zeer mooie auto, veel opties en ruim.....

Daarna de Panda. 100HP? Waar zijn al die paarden dan? Zo snel is ie niet... Verder is ie zo verschrikkelijk stug en zenuwachtig... Nee, dat werd hem ook niet. Plus dat ik met mijn knien in mijn nek zat, dus een ritje Zuid-Frankrijk zou een hel worden. Weer een afvaller. Daarna hebben we nog een proefrit gemaakt met een Skoda Fabia Combi (huidig model). En daar vielen alle monden open. VEEEEEEl ruimte, veeeeeel opties, zeer comfortabel, heel stil... Dat hadden we niet verwacht.

Een week later zijn we gaan shoppen. Van de ene dealer naar de andere. Gewoon een zo laag mogelijke bijbetalingsprijs zien te krijgen. En die kregen we bij een dealer in de regio Den Haag.

De auto is er. Mooi Black Magic, lichtmetaal, alle mogelijke luxe.. perfect.
Hij rijdt zeer zuinig, ligt als een blok op de weg. Met deze motor, dezelfde als in mijn Polo, rijdt hij zelfs nog beter. Hoe dat kan?

We houden je op de hoogte. In elk geval is het nu genieten van comfort, prestaties, airco en cruisecontrol. Wat een mooie auto...

24-09-2007 Inmiddels staat de teller op 6.000 km.
We zijn echt zeer tevreden over de auto en haar gebruiksmogelijkheden. Vooral op langere ritten is de waardering groot. Het vermogen van 80pk is echt toereikend, want er zit een speciale versnellingsbak onder, die vooral in 3 en 4 veel trekkracht levert, iets wat je ook aan het koppel ziet, welke hoger ligt dan een vergelijkbare auto. Het verbruik is ook goed, we rijden er tussen de 1:13 en de 1:16 mee.

31-12-2007 Op de valreep van oud en nieuw nog een update.
De teller staat nu bijna op 11.000 km. Nog steeds rijden we probleemloos met de Fabia. We waarderen het comfort, de felle maar toch zuinige motor, de fijne bak, de goede stoelen en rijden veel op de cruise-control. Ook als pakezel heeft de auto al enkele ritten gemaakt en nog steeds naar volle tevredenheid.

PROBLEMEN

Geen problemen, maar wel schade. Een fietser zag helaas de auto niet en pakte de hele zijkant mee! Grrrr...! Maar goed, de auto is weer netjes overgespoten.

Enig nadeel vinden wij de cruisecontrol. Bij mijn Altea kon ik harder en zachter met de knopjes en ook een ingestelde snelheid laten oppakken. Deze cruiscontrol kent dat niet. Wel harder, maar niet zachter. Ook mis ik bij alle VW-groep cruise-controlles gewoon een knopje op het stuur om hem los te laten ipv de rem of koppeling te gebruiken..... Op de handle is dit toch lastig en dan tik je soms ongewild de richtingaanwijzer aan of geef je grootlicht.
In de polo werkt dit beter, maar waarom niet gewoo op het stuur....?

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.