Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Skoda
  • Fabia Combi

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)

autoreview

3
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf22 km
KM-stand laatst30.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aanschaf

  • 22 km
  • 12 oktober 2018

In februari 2017 werd onze Skoda afgeleverd, onze allereerste gloednieuwe auto. Waarom deze auto? Voorheen altijd in oudere auto's of barrels gereden met wisselend succes, nu wilden we graag een ruime auto die qua veiligheid up-to-date was, liefst niet te zwaar en (relatief) zuinig. Eigenlijk elke dag is de achterbank bezet , en ook de achterbak (boodschappen, sport, hond, hobby, etc) dus we wilden echt ruimte. Tot maximaal €20k is er veel keuze in jonggebruikte stations maar weinig keuze nieuw. We richtten ons dus op een gebruikte station totdat ik langs de Skoda-dealer fietste. Daar stond deze Fabia in de showroom en ik was verrast over de ruimte en het uitrustingsniveau, en de sobere robuustheid (ja, daar hou ik van bij een auto, geen bling bling maar functionaliteit). Ik heb een paar opties zoals stoelverwarming en climate controle, volwaardig reservewiel, rubbermattenset voor, achter en in de kofferbak en in de laatste ook een dubbele bodem, en ook een speakerset achterin en een set Skoda dakdragers. Zonder inruil kwam het totaal op ongeveer €19.250 en een korte levertijd van 2 weken. Voorheen kocht ik voor zo'n bedrag 4 auto's en heb getwijfeld door de bedenkelijke reputatie van VAG door problemen van een aantal jaren terug, maar de 1.2 TSI EA211 lijkt eigenlijk probleemloos. Dus, koop gesloten.

anderhalf jaar praktijkervaring

  • 25.000 km
  • 12 oktober 2018

Na ruim anderhalf jaar en goed 25.000km hoop ik iets te kunnen melden waar mensen die een Fabia Combi op hun shortlist hebben iets aan hebben. Ik had hoge verwachtingen van deze gloednieuwe auto, voor ons was het veel geld en normaal kocht ik zowat 4 auto's voor het bedrag wat deze ene Skoda kostte.
Ik vind het ruimteaanbod erg goed; de kofferbak is natuurlijk gigantisch voor dit segment (530l, dubbele bodem) maar ook de ruimte voorin en op de achterbank is echt heel goed voor auto van dit formaat.
Blijft persoonlijk, maar het zitcomfort vind ik goed, zelfs beter dan verwacht: de stoelen lijken vrij vlak maar bieden goede steun en goed zitcomfort, ook op lange ritten. in veel auto's krijg ik al na een half uur last van mijn rug en nek, hier niet. Stoelverwarming is een optie waar ik erg blij mee ben, ik gebruik deze vaak na het sporten :-)
De motor is wat brommerig bij accelereren, maar niet storend. Windgeruis kan ermee door. Het geluidscomfort in totaal vind ik redelijk tot goed.
Wat vind ik minder fijn? Er is maar 1 ding wat ik echt onhandig vind: er zit automatische verlichting op, die werkt op zich heel accuraat maar... op het dashboard gaat geen lampje branden als het dimlicht ingeschakeld wordt. Dat kan ik alleen zien als ik m'n hoofd naast het stuur buig en de bedieningsknop van de verlichting bestudeer of als me opvalt dat de knoppen op het stuur verlicht worden... Oh ja, in het begin wat de radar van de botspreventie (of hoe dat ook heet) wat overactief en had m.i. te vaak een waarschuwing of zelfs remingreep. Maar of het systeem werkt nu gepaster, of ik heb mijn rijstijl aangepast :-)

Kosten/ onderhoud & mankementen

  • 29.999 km
  • 18 januari 2019

De maandlasten zijn erg laag want het gewicht is laag en het praktijkverbruik eveneens. Pas bij 30.000km de eerste beurt en tot op heden is de auto eigenlijk probleemloos. In het begin piepten de achterremmen (trommelremmen!) als de remmen koud waren en het buiten vochtig was, dat schijnt vaker voor te komen maar na enige tijd (zeg 10.000km) was het weg.

18-01-2019 - Onderhoudsbeurt 30.000km
Vandaag was de Fabia aan de eerste onderhoudsbeurt toe. Uitgebreide inspectie, remtrommels achter gereinigd, wisserblad achter vervangen, olie + filter gewisseld, interieurfilter vervangen. Ik denk dat ze daarbij ook zo'n airco geurbehandeling hebben uitgevoerd; goedbedoeld zo'n 'fris geurtje' in de auto vind ik zo goor..! Zal over een tijdje gelukkig wel weg zijn.

Ook heb ik de achterverlichting laten bijschakelen bij de DRL. Voor mij stukje actieve veiligheid; Je verlichting achterzijde brand dan dus altijd, ook als het regenachtig of al lichte schemering is maar je dimlicht nog (net) niet ingeschakeld is.

Netjes een overzichtje van de werkorder meegekregen, factuur volgt nog maar ik verwacht zo rond de €300.

Verder tot op heden geen enkel defect, weigerachtige systemen, kapot lampje, geen rammeltjes of (bovenmatig) olieverbruik. Het lijkt wel een Japanner..

Prestaties en verbruik

  • 30.000 km
  • 18 januari 2019

PRESTATIES
90pk is niet heel veel, maar dankzij de turbo heb je al snel veel koppel over een redelijk brede range waardoor de Fabia zich prima op koppel laat rijden. Voor een turboblokje vind ik 'm aardig soepel, niet brommerig bij echt lage toerentallen en bij stevig accelereren (snelweg op, inhalen b-wegen) komt er vlot meer dan voldoende gang in, en zonder morren trekt het blokje naar het rood. Ik probeer al te lage toerentallen te voorkomen, ik schakel wat later op dan de schakel-indicator aangeeft. Ik heb daarentegen wel een rustige rijstijl, maar cruisen met 140 km/u is ook op comfortabele wijze te doen. In Duitsland kun je ook echt nog wel wat harder, maar dan vind ik het voor deze auto geen cruisen meer.

ONDERSTEL
Ik vind het altijd heel bijzonder dat de autojournalisten het onderstel te slap vinden; ik ervaar het als zeer comfortabel, maar zeker niet week! De vering slaat nooit door als je zwaar beladen bent of (iets te hard) over drempels rijdt. Ik zou het eerder robuust noemen, ook geen gekraak of gerammel, niet heel communicatief maar wel veilig: nooit rare reacties en een sperdif voorkomt doorslaan van binnenste voorwiel in korte bochten.

Sturen gaat erg licht maar de auto is goed te plaatsen, schakelen gaat met duidelijke halen en erg trefzeker. Ook zwaarbeladen en met MTB's op het dak blijft de Fabia altijd gaan zoals je wilt.

Het verbruik vanaf aanschaf tot nu (30.000km) is gemiddeld 5,8l/100km, bijgehouden op Spritmonitor en wij zijn er erg tevreden mee. Rijden vooral snelweg en b-wegen, zo min mogelijk in het dorp. Ik heb voor de vakantie, rond kilometerstand 22.000km, 0,25l olie bijgevuld maar de peilstok stond nog niet op minimum en daarna tot aan de 30.000km-beurt niks meer bijgevuld (olie bleef op gelijk niveau).

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Skoda Fabia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Skoda Fabia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

INFO
XLEasy
XLEasy
Skoda Fabia Combi 1.0 55kW Greentech Active (5D/5H)
€ 340
Bekijk nu ⟩
Skoda
Skoda
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Active (5D/5H)
€ 348
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Ambition (5D/5H)
€ 389
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Ambition (5D/5H)
€ 355
 
Skoda Fabia in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Skoda Fabia 1.0 TSI 95pk Clever / Navigatie

    Skoda Fabia 1.0 TSI 95pk Clever / Navigatie

    • 2018
    • 53.105 km

    € 14.250

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI JOY

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI JOY

    • 2017
    • 57.994 km

    € 13.250

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 95pk Drive / Navigatie

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 95pk Drive / Navigatie

    • 2017
    • 102.449 km

    € 12.950

Meer Skoda Fabia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Škoda Fabia (nieuw: Monte Carlo)

    45
    • 16 februari 2022

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Skoda Fabia specificaties
  • Skoda Fabia occasions
  • Skoda Fabia video's
Advies en informatie
  • Skoda Fabia tests
  • Skoda Fabia gebruikersreviews
  • Skoda Fabia index
PREMIUM
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style

Een uitstekende, slimme stationwagen die veel meer kan dan een hippe compacte SUV en die de...

Lees meer
 

Skoda Fabia reviews

  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    2
    • 15 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Style (2015)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    • 21 september 2020
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Edition (2015)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    5
    • 22 april 2019
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Clever (2018)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    4
    • 1 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Active (2016)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    3
    • 3 december 2018
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech Joy (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 66kW Greentech...

    3
    • 12 oktober 2018
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business (2015)

    Skoda Fabia Combi 1.4 TDI 66kW Style Business...

    5
    • 25 mei 2018
meer reviews
Rij-impressie Skoda Fabia Combi

Rij-impressie Skoda Fabia Combi

67

Een stationwagon in het B-segment, waar vind je dat nog? Nou, bij Skoda. In een tijd waarin...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Greentech Style (2015)

    Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Greentech Style...

    3
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia RS Rally2: 290 pk sterk rallykanon

    Skoda Fabia RS Rally2: 290 pk sterk rallykanon

    9
    • 15 juni 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia Monte Carlo naar Nederland

    Skoda Fabia Monte Carlo naar Nederland

    21
    • 2 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Business Edition (2020)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia op boevenjacht

    Skoda Fabia op boevenjacht

    20
    • 21 maart 2022
  • Autotest
    Test: Skoda Fabia

    Test: Skoda Fabia

    40
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    2
    • 15 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2022)

    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2022)

    1
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Greentech Style (2015)

    Skoda Fabia 1.2 TSI 66kW Greentech Style...

    3
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    Skoda Enyaq iV met slaapplek voor vier personen

    Skoda Enyaq iV met slaapplek voor vier...

    34
    • 26 juli 2022
  • Nieuws
    Skoda Vision 7S: elektrische zevenzitter

    Skoda Vision 7S: elektrische zevenzitter

    4
    • 15 juli 2022
  • Nieuws
    Skoda 130 GL (1989) - In het Wild

    Skoda 130 GL (1989) - In het Wild

    53
    • 11 juli 2022
  • Nieuws
    Opfrisbeurt voor Skoda Kamiq

    Opfrisbeurt voor Skoda Kamiq

    14
    • 4 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Greentech Sportline Business (2022)

    Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Greentech Sportline...

    • 3 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden