Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia Combi

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst55.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleemloos rijden

  • 55.000 km

Rij de Fabia 3 nu alweer een 4 jaar en probleemloos.
Nadat ik de wagen een 3 weken had hem meteen een fabrieks update gegeven bij VAG Techniek zodat ik met iets meer PK en Nm naar huis ging. Is geen tuning maar de software van een POLO met meer PK en Nm is overgezet in de Fabia.
Hierdoor rijd de wagen net iets soepeler en dus fijner. In verbruik vind ik het niet echt terug. Over de momenteel gereden 55K + zit ik op een 1 op 18,3 met E10 brandstof.
Na een jaar in gebruik kon ik een bijna nieuwe set streetcomfort veren set overnemen voor weinig. En deze set door kennis overlaten zetten en tevens de achteruitrij camera (OEM) die ik al had liggen ook door hem in laten bouwen en laten inleren.
Met de verenset en hierdoor ook een kleine verlaging kwam dit de wegligging echt 100% ten goede.
Het sompige gevoel wat ik had bij de standaard veren is volledig weg en toch heb ik op comfort minimaal ingeleverd, maw stuiter zeker nu niet de wagen uit.
En de achteruitrij camera , ja maakt het een stukje makkelijker met parkeren en uit parkeren en fijner dan die piepende sensoren die afgaan op elk grasprietje...

Maar goed dan denk je aan opvolger en komt de Fabia 4 uit met toen nog de mededeling dat de combi jaar later zou gaan komen..... dus niet...
En nu.... Fabia 4 is zonder meer een mooie wagen maar had hem heel graag ook in een combi uitvoering zien komen. Dus nu is het toch rond kijken wat er als opties zijn als de Fab 3 eruit gaat.... gaan we over naar bv KIA of misschien wel Dacia of hebben we toch ruimte genoeg met de Fab 4....

Maar goed de afgelopen 4 jaar heeft de Fab 3 alles probleemloos gedaan , geen kik gegeven , genoegen genomen met zijn 30K beurten zonder extra bijkomende kosten.
De 4 seizoensbanden die vanaf 0Km er al op zitten hebben allen nog een ruime 5mm profiel dus die vredesteins die gaan nog wel enkele seizoenen mee.

Nu alleen maar weer hopen dat die brandstofprijzen weer eens wat gaan dalen....

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens