Seat Ibiza 2.0 GTi (1996)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Ibiza 2.0 GTi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand bij aanschaf | 85.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
Ervaringen na 5 jaar
- 180.000 km
Hier een kort verslag van mijn vorige auto. Was voor mijn eerste auto op zoek naar een VW Polo, maar voor de prijs kreeg je een kale Polo. Dus zonder stuurbekrachtiging, elektrische ramen ed.
De Ibiza is in feite een Polo met een ander buitenkantje. Deze Ibiza had deze opties wel en ook een grote motor dan in een Polo. De GTi 8V heeft het 2E blok wat ook in de Golf III en IV ligt. 115PK uit een 2L blok is tegenwoordig niet veel, maar met de Ibiza goed mee vooruit te komen.
In het begin een probleempje met blauwe rook tijdens het starten, bleek een kapotte kleprubber te zijn. Verder aan mankementen zijn een kapotte achter schokdemper, twee keer een kapotte bougiekabel en een nieuwe achterdemper.
Verder het normale onderhoud en bij iets van 170dkm een nieuwe distributieketting.
Wat ik miste aan deze Ibiza waren elektrische spiegels en een airco. Dit waren dan ook eisen aan een volgende auto.
Twee minpuntjes zijn de elektrische raambediening. Deze hebben geen "auto" functie, dus je moet de knop vasthouden om je ramen ineens omlaag of omhoog te doen. Ander puntje is dat de centrale vergrendeling met IR werkt. De ontvangen zit in de binnenspiegel en met veel zon werkt dat niet goed. Je moet echt mikken op de binnenspiegel met de sleutel anders gaat de auto niet op slot. Tegenwoordig is dat gelukkig anders.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren