AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Seat
  • Cordoba
2

autoreview

Seat Cordoba 1.4 16V 100pk Sport (2003) #3

Anoniem
  • Review
21 februari 2009 om 20:43
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCordoba 1.4 16V 100pk Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf92.500 km
KM-stand laatst135.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 93.450 km
  • 21 februari 2009

In januari heb ik deze Seat Cordoba gekocht. Mijn vorige auto was een puike Audi A3, maar gezien de hoge km-stand en het feit dat ik graag weer een auto met airco wilde, heb ik de keuze gemaakt voor de Cordoba. Oorspronkelijke keuze was een Ibiza van dit bouwjaar, maar gezien de extra 2 deuren en de praktische kofferbak koos ik voor de Cordoba. Ook niet onbelangrijk: de Cordoba is niet veel voorkomend en daardoor ook gunstiger geprijsd (mits je goed zoekt). Mijn budget liet niet veel toe, maar al met al heb ik deze complete Cordoba op de kop weten te tikken, met 6 maand BOVAG garantie.

De auto is afgeleverd met een grote beurt en een nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrollen etc. Naar mijn idee dus een auto waaraan je in het eerste jaar geen grote onkosten zou moeten hebben. Vervelende verrassing was daarom dat de auto behoorlijk klapperde bij kleine oneffenheden. Even laten inspecteren bij een locale snelfitter (ATU Gronau, net over de grens bij Enschede, prima service !) en hier bleek dat de verbindingsstang rechtsvoor tussen stabilisatorstang en frame behoorlijk versleten was (de kogelgewrichten). Ook waren de rubbers om de stabilisatorstang behoorlijk uitgelubberd. Voor 115 euro de hele zaak laten vervangen, ondanks dat dit garantie zou zijn bij de verkoper. Echter is dit op ruim 80 km afstand en ik wil niet voor elk wissewasje terug naar de verkoper. Ik ben echter wel van mening dat dit bij een grote beurt en APK zou moeten opvallen. Kleine moeite om even een blokje om te doen en dan zou het zeker waargenomen zijn !

Na deze reparatie rijdt de auto een stuk stabieler. Kleine rammeltjes en kraakjes heb ik verder goed weten weg te werken. O.a. de kunststof bak bij het reservewiel was een behoorlijke "rammelaar", maar een flink stuk meubelschuim doet wonderen. De auto rijdt verder fijn, heeft ruim voldoende vermogen (100 pk motor) en is zeer praktisch. Schakelen gaat zeer soepel. Climatronic is een mooi systeem, maar soms wel vreemd kiezen tussen AUTO en ECON stand. Bij de Octavia die ik vroeger heb gehad met Climatronic was dit ook al zo.

Algehele kwaliteitsindruk is iets minder dan de Audi, maar dat is niet vreemd. Je praat wel over een andere prijsklasse. Al met al een auto die op dit moment goed bevalt. Hopelijk blijft dit zo.

  • 120.000 km
  • 7 oktober 2010

Tussen vorige verslag en nu veel te zeggen over deze auto. Inmiddels al 2x een bobine gesneuveld met als gevolg lopen op 3 cilinders. Telkens de weg naar de garage kunnen vervolgen, ging niet van harte. Kosten zo'n 50 euro per keer.

Bij 116.000 km bij stilstand de veerpoot linksvoor finaal doormidden geknapt ! Niet bij koud weer o.i.d. maar gewoon onverwacht. Stond een ruitenwisser te vervangen en dacht dat er wat tegen de auto werd gegooid. Totale schade inclusief vervangen van draagarmrubbers zo'n 600 euro. Leuk :( Door de nieuwe veren en rubbers rijdt de auto weer als nieuw. Superstrak.

Bij 120.000 km nog maar eens naar de ATU gegaan, beetje gebonk weer bij kleine oneffenheden. De draagrubbers van de staibilatorstang bleken alweer uitgelubberd te zijn, onder garantie verholpen na 1,5 jaar soortgelijke reparatie. Prima !
Gelijk maar 4 nieuwe banden laten monteren, oude waren zo goed als versleten.

Voorlopig rijdt de Cordoba gewoon door. Bevalt nog steeds goed.

Auto ingeruild

  • 135.000 km
  • 7 september 2011

Met 135.000 km de auto ingeruild Toch (te) veel problemen het laatste jaar. Bobines sneuvelen bij de vleet, ABS pomp defect en olieverbruik te hoog. Ingeruild op een Peugeot 307 SW 2.0

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de Seat Cordoba
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.4 16V 55KW Signo

    Seat Cordoba 1.4 16V 55KW Signo

    • 2004
    • 245.227 km

    € 499

    1.4-16V 75PK APK tot 14-12-2021

    Seat Cordoba 1.4-16V 75PK APK tot 14-12-2021

    • 2002
    • 176.845 km

    € 675

    1.4-16V Stella.slechts,112.000.km

    Seat Cordoba 1.4-16V Stella.slechts,112.000.km

    • 2004
    • 112.129 km

    € 1.750

Meer Seat Cordoba occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Seat Cordoba specificaties
  • Seat Cordoba occasions
  • Seat Cordoba video's
Advies en informatie
  • Seat Cordoba tests
  • Seat Cordoba gebruikersreviews
  • Seat Cordoba index
Test: Peugeot 5008 vs. Seat Tarraco

Test: Peugeot 5008 vs. Seat Tarraco

Drie jaar na de introductie van de 5008 voorziet Peugeot zijn ruimste model van een nieuwe...

Lees meer
 

Seat Cordoba reviews

  • Review
    Seat Cordoba 1.4 16V 75pk Signo (2003)

    Seat Cordoba 1.4 16V 75pk Signo (2003)

    16
    • 10 januari 2019
  • Review
    Seat Cordoba 1.9 TDi 130pk Stylance (2004)

    Seat Cordoba 1.9 TDi 130pk Stylance (2004)

    1
    • 27 januari 2011
  • Review
    Seat Cordoba 1.4 16V 75pk Stella (2004)

    Seat Cordoba 1.4 16V 75pk Stella (2004)

    1
    • 7 juli 2010
  • Review
    Seat Cordoba 1.4 16V 100pk Sport (2003) #3

    Seat Cordoba 1.4 16V 100pk Sport (2003)...

    2
    • 21 februari 2009
  • Review
    Seat Cordoba 1.9 TDi 100pk Signo (2004)

    Seat Cordoba 1.9 TDi 100pk Signo (2004)

    • 2 februari 2009
  • Review
    Seat Cordoba 1.9 TDi 100pk Sport (2003)

    Seat Cordoba 1.9 TDi 100pk Sport (2003)

    1
    • 18 mei 2008
  • Review
    Seat Cordoba 1.9 TDi 130pk Sport (2003)

    Seat Cordoba 1.9 TDi 130pk Sport (2003)

    1
    • 29 december 2007
meer reviews
Test: Hyundai Tucson vs. Seat Ateca

Test: Hyundai Tucson vs. Seat Ateca

63

Met de nieuwe Tucson laat Hyundai zich nadrukkelijk van een frivole en brutale kant zien. De...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Seat Cordoba 1.4 16V 75pk Signo (2003)

    Seat Cordoba 1.4 16V 75pk Signo (2003)

    16
    • 10 januari 2019
  • Autonieuws
    De Tweeling: Seat Cordoba – Volkswagen Polo

    De Tweeling: Seat Cordoba – Volkswagen...

    30
    • 14 oktober 2018
  • Review
    Seat Cordoba 2-drs 1.8 20VT Cupra (2000)

    Seat Cordoba 2-drs 1.8 20VT Cupra (2000)

    • 31 mei 2017
  • Review
    Seat Cordoba 1.9 SDi Stella (2000)

    Seat Cordoba 1.9 SDi Stella (2000)

    4
    • 19 mei 2015
  • Review
    Seat Cordoba Vario 1.9 TDi 110pk Signo (2000)

    Seat Cordoba Vario 1.9 TDi 110pk Signo...

    • 14 januari 2014
  • Review
    Seat Cordoba 1.4 16V 100pk Sensation (2006)

    Seat Cordoba 1.4 16V 100pk Sensation (2006)

    • 11 april 2013
  • Review
    Seat Cordoba 1.8 GTi-16V (1995)

    Seat Cordoba 1.8 GTi-16V (1995)

    • 23 januari 2013
Merk
Merk
  • Autonieuws
    'Nieuwe hoofdontwerper Dacia en Lada nu al vertrokken'

    'Nieuwe hoofdontwerper Dacia en Lada nu...

    6
    • 13 april 2021
  • Review
    Seat Mii 1.0 60pk Ecomotive Sport Intense (2018)

    Seat Mii 1.0 60pk Ecomotive Sport Intense...

    • 12 april 2021
  • Autonieuws
    Seats Ibiza en Arona krijgen facelift

    Seats Ibiza en Arona krijgen facelift

    26
    • 6 april 2021
  • Review
    Seat Leon 1.8 TSI FR Connect (2015)

    Seat Leon 1.8 TSI FR Connect (2015)

    1
    • 3 april 2021
  • Review
    Seat Arona 1.0 TSI 115pk Xcellence (2018)

    Seat Arona 1.0 TSI 115pk Xcellence (2018)

    1
    • 27 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen-topman deelt schetsen van nieuwe EV's

    Volkswagen-topman deelt schetsen van nieuwe...

    43
    • 24 maart 2021
  • Autonieuws
    Seat komt in 2025 met compacte elektrische auto

    Seat komt in 2025 met compacte elektrische...

    45
    • 22 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep