Saab 900 Turbo 16 Cabrio (1992)

autoreview

Saab 900 Cabrio
Saab 900 CabrioSaab 900 CabrioSaab 900Saab 900Saab 900Saab 900Saab 900 - interieurSaab 900

Signalement

Uitvoering900 Turbo 16 Cabrio
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een jongensdroom

Na jaren een oude Saab 900 5 deurs gereden te hebben (eerst van mijn grootvader, daarna van mijn vader en nu van mij) had ik na een paar jaar succesvol ondernemen genoeg geld om mijn jongensdroom uit te laten komen: de mooiste 4 zitscabrio tot dan toe gemaakt kopen.

Voor 16.000 euro kon ik deze complete en prachtige 900 cabrio kopen bij 900 classic in Haarlem. Ondanks de fullpresure turbo vond ik de auto toch nog te traag.

Op mijn verzoek is de katalysator eruit gehaald, er een 2.1 kop op gezet, de turbo overclocked en nog een paar andere modificaties gedaan, en nu is het een superrappe youngtimer die gemiddeld welke goed toegeruste moderne auto bij het stoplicht nog op achterstand zet.

Het geluid is waanzinnig. De auto knalt en rochelt bij gas laten en biedt een hele pure rijbeleving. Hard geveerd, lawaaiig en hangend aan het gas bij meer dan 3000 toeren.

Misschien is het omdat ik ouder word, maar het is leuk en vermoeiend. Met alle raampjes naar beneden ben je na 200 km doodop van het lawaai.

Toch, als ik 'm dan weer zie staan in de najaarszon met de kap naar beneden blijft het een pracht van een wagen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.