AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Saab 900 SE 2.0i Turbo Cabriolet (1995)
autoreview
1
Signalement
Uitvoering | 900 SE 2.0i Turbo Cabriolet |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 90.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Plussen zijn de stoelen, het comfort, de superieure turbomotor (in mijn geval gechipt tot 222pk door Hirsch Performance), en het uiterlijk. Ook restwaarde en uitrusting dik voor elkaar.
PROBLEMEN
- Te snel. Ik heb geen rijbewijs meer. Komt door deze auto.
- Torsiestijfheid. De wegligging is echt beroerd als je wilt sturen. Alleen is de Saab echt een comfort auto.
- Problemen met de startmotor. Goed verholpen door Saab Janse in Zwolle.
8,0
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Martijn kocht voor 580 euro een Saab 900 Cabrio en maakt er nette youngtimer van
Occasiontest
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion Test
Klokje rond Saab 900 Cabriolet
Autotest
Saab 900 SE 2.3i Cabriolet (1997)
Nieuws