Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2008)

autoreview

Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2008)

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst51.499 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

zwarte saab cabrio

  • 51.499 km

Inmiddels is dit mijn derde Saab cabrio. en mag ik haast wel spreken van een verslaving:)
De eerste was een zwarte 900 NG uit 1996. prima auto zelf uit duitsland gehaald maar miste een airco en met zwarte bekleding niet fijn.... ook de 2.3 liter zonder turbo (150 pk) was fijn maar haalde het niet bij het latere turbogenot!.
na een jaar zonder verlies doorverkocht en (weer bij onze oosterburen) een donkerblauwe 9-3 cabrio('99) gekocht 150 pk beoge leer van binnen. meteen eerste week laten tunen bij maptun naar 225 pk's. wat een genot, wat een verschil. Vooral de enorme toename in koppel is waanzinnig!
Noodgedwongen door vertrek naar de VS deze auto in juli 201o moeten verkopen om in september 2010 mijn huidige 2008 9-3 cabrio te kopen.
In eerste instantie voelde deze wat gammeler aan dan mijn vorige twee saabs. Materiaal deed meer plastic achtig aan en nogal wat rammeltjes. Inmiddels vele miles verder en dagelijkse ritten door een heuvelachtig Washington DC heb ik spijt van mij keuze voor de handmatige zesbak ipv de automaat. Ik heb toen stad en land afgezocht naar een handbak, met name om sportieve redenen niet eens zozeer om het lagere verbruik(speelt hier geen rol van betekenis..., alhoewel het aantal lelijke priussen in het straatbeeld helaas toeneemt..)
De motor is geweldig en pittig en met zijn 210 pk voor het amerikaanse verkeer voldoende. Toch zou ik deze graag bij terugkomst in Nl laten tunen naar 250 pk en hoger koppel bij Maptun...
De kapconstructie is werkelijk zeer verbeterd tov mijn vorige saabs. Vloeiend en snel(20 sec.). de kosten voor beurten zijn hier redelijk hoog($ 380,-) maar deze saab zit nog onder fabrieksgarantie dus wordt alles nog keurig door saab gratis gerepareerd. Winterbanden kennen ze hier niet veel. met 4 seizoensbanden kom je hier redelijk uit en veel goedkoper!!!!. Alhoewel de grip bij sneeuwbuien in deze stadse heuvels wel te wensen over laat.
De stoelen in de Saab zijn heerlijk, vooral de in de stoel weggewerkte gordels zijn een uitkomst.
Tot slot wil ik nog vermelden dat het prettig is dat de kap op afstand geopend kan worden. Alhoewel dat (op afstand) wel gerelativeerd moet worden want 5 meter is al te ver...) Deze Saab kan hier alleen maar in deze 210 pk versie worden gekocht en daar zat in mijn geval dit pakket in. Vreemdgenoeg standaard geen stoelverwarming wat ik wel mis. Al met al een prettige tourauto met name voor het amerikaanse gebruik op binnenwegen en snelwegen. In Nederland tikte ik wekelijks wel even de 210 km/uur aan bij stoplichten wassenaar naar Amsterdam. Dat genoegen kan ik hier wel vergeten en is 130 km/uur maximaal. En maximaal is hier ook echt maximaal:( .

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.