Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 51.499 km |
zwarte saab cabrio
- 51.499 km
Inmiddels is dit mijn derde Saab cabrio. en mag ik haast wel spreken van een verslaving:)
De eerste was een zwarte 900 NG uit 1996. prima auto zelf uit duitsland gehaald maar miste een airco en met zwarte bekleding niet fijn.... ook de 2.3 liter zonder turbo (150 pk) was fijn maar haalde het niet bij het latere turbogenot!.
na een jaar zonder verlies doorverkocht en (weer bij onze oosterburen) een donkerblauwe 9-3 cabrio('99) gekocht 150 pk beoge leer van binnen. meteen eerste week laten tunen bij maptun naar 225 pk's. wat een genot, wat een verschil. Vooral de enorme toename in koppel is waanzinnig!
Noodgedwongen door vertrek naar de VS deze auto in juli 201o moeten verkopen om in september 2010 mijn huidige 2008 9-3 cabrio te kopen.
In eerste instantie voelde deze wat gammeler aan dan mijn vorige twee saabs. Materiaal deed meer plastic achtig aan en nogal wat rammeltjes. Inmiddels vele miles verder en dagelijkse ritten door een heuvelachtig Washington DC heb ik spijt van mij keuze voor de handmatige zesbak ipv de automaat. Ik heb toen stad en land afgezocht naar een handbak, met name om sportieve redenen niet eens zozeer om het lagere verbruik(speelt hier geen rol van betekenis..., alhoewel het aantal lelijke priussen in het straatbeeld helaas toeneemt..)
De motor is geweldig en pittig en met zijn 210 pk voor het amerikaanse verkeer voldoende. Toch zou ik deze graag bij terugkomst in Nl laten tunen naar 250 pk en hoger koppel bij Maptun...
De kapconstructie is werkelijk zeer verbeterd tov mijn vorige saabs. Vloeiend en snel(20 sec.). de kosten voor beurten zijn hier redelijk hoog($ 380,-) maar deze saab zit nog onder fabrieksgarantie dus wordt alles nog keurig door saab gratis gerepareerd. Winterbanden kennen ze hier niet veel. met 4 seizoensbanden kom je hier redelijk uit en veel goedkoper!!!!. Alhoewel de grip bij sneeuwbuien in deze stadse heuvels wel te wensen over laat.
De stoelen in de Saab zijn heerlijk, vooral de in de stoel weggewerkte gordels zijn een uitkomst.
Tot slot wil ik nog vermelden dat het prettig is dat de kap op afstand geopend kan worden. Alhoewel dat (op afstand) wel gerelativeerd moet worden want 5 meter is al te ver...) Deze Saab kan hier alleen maar in deze 210 pk versie worden gekocht en daar zat in mijn geval dit pakket in. Vreemdgenoeg standaard geen stoelverwarming wat ik wel mis. Al met al een prettige tourauto met name voor het amerikaanse gebruik op binnenwegen en snelwegen. In Nederland tikte ik wekelijks wel even de 210 km/uur aan bij stoplichten wassenaar naar Amsterdam. Dat genoegen kan ik hier wel vergeten en is 130 km/uur maximaal. En maximaal is hier ook echt maximaal:( .
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Saab 9-3 2.0 T Aero XWD | Automaat | 210 PK | 9-3X
- 2009
- 197.822 km

Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector Anniversary Automaat | Rijklaar incl garantie | Kap 2022 Hirsch 195 pk Turbodruk meter Xenon Navigatie
- 2007
- 217.220 km

Saab 9-3 Sport Estate 1.8 Solid/Saab specialist onderhouden/Trekhaak/Clima/Cruise
- 2007
- 263.777 km