Renault Vel Satis 3.5 V6 24V Initiale (2002)

autoreview

Renault Vel Satis
Renault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieur

Signalement

UitvoeringVel Satis 3.5 V6 24V Initiale
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf152 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na ruim een ton aan kilometers in deze auto moet geconcludeerd worden dat dit een geweldige auto is. Hij is comfortabel, snel, en heeft een weggedrag dat niet BMW niveau heeft, maar heel goed te pruimen is. Ik heb de auto uitgezocht, en ben destijds toen ik de eerste foto"s zag als een baksteen voor het design gevallen. Dit design is één van de redenen van het genoegelijke gevoel dat de auto geeft.

Design
Je moet er van houden dat begrijp ik, maar ik vindt het op het moment de mooiste auto in zijn klasse, en dan bedoel ik binnen en buiten. Wanneer je de auto vanaf de goede hoek bekijkt lijkt het een auto te zijn die geinspireerd is op de luxe-carossen uit de jaren "30. Van binnen blijft het een feest, op een paar kleine missers die niets van het goede gevoel afhalen na. Het design op zich is geweldig, met het dashboard onder een grote luifel. Maar in het dashboard ontbreekt enige eenheid als je kijkt naar de vormgeving van de knopjes.

Comfort
Wat kan ik hier negatief verzinnen... Nou ja, na een ton beginnen de schokdempers en veren wat weker te worden waardoor korte richels duidelijker dan eerst worden doorgegeven. Voor het overige is er sprake van een overweldigend comfort. De stoelen zijn geweldig, voor en achter, ventilatie is top, het geluidsniveau is heerlijk laag en op de korte richels na is de auto prima afgeveerd.

Prestaties
De V6 van deze auto doet zijn werk als een zonnetje, snel soepel en in harmonie met de automaat.

Weggedrag
De auto heeft een weggedrag waaraan je merkt dat je met een grote auto onderweg bent en dat hij wat hoger dan gemiddeld is. Voorts is het contact met de weg via het stuur niet zoals bij een BMW. Daarentegen zijn er ook geen aandrijfreacties van de zware V6 in het stuur te voelen, kan je er achtelijk hard bochten mee door en laat hij zich als een mak lammetje door de stad loodsen.

PROBLEMEN

Problemen zijn er geweest, maar dat waren alleen electronische probleempjes die steeds snel en goed door dealer verholpen zijn. Wij konden deze problemen accepteren omdat het nummer drie in Nederland was, en wij ons ingesteld hadden op het feit dat er wat kinderziektes zouden kunnen zijn. Verder niets dan lof over de dealer.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.