Renault Mégane Grand Tour 2.0 dCi 150 Tech Line (2006)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour 2.0 dCi 150 Tech Line (2006)

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 2.0 dCi 150 Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 15.000 km

Na ruim 2 jaar een 5 drs megane 120 pk gingen we op zoek naar een auto met iets meer ruimte.
Na een proefrit in een vw touran 140 pk (wat een herrie maakt die motor) en een scenic en gt 130 pk uitgekomen bij een megane grandtour Tech-Line met 150 pk in de kleur zwart. Rijdt net weer iets fijner dan de 130 pk.
Levertijd vanaf fabriek 8 wkn, maar de door ons gewilde uitvoering stond bij een collegadealer in de showroom en daardoor binnen 2 wkn afgeleverd

Over deze auto kan ik kort zijn: TOP
Is veilig met 8 airbags en als je remt is het net of je een anker uitgooit.
Is comfortabel, stoelen zitten goed en zijn goed verstelbaar.
Veel beenruimte voorin en ook achterin is het goed toeven met genoeg been-en hoofdruimte.(zelf ben ik 1.85 mtr)
Rijdt soepel en is snel, ligt als een blok op de weg en het vermogen is altijd aanwezig, iets teveel gas en je trekt de klinkers uit de oprit. Wat een power.
Is stil ook bij hogere snelheden, al hoor je dan wel wat windgeruis.
Mooie ruime koffer met reservewiel onder de vloer en veel grote opbergvakken in de auto oa voorin onder de vloer,in de portieren voor en achter, onder de portierarmsteun, onder de middenarmsteun en een gekoeld dashboardkastje.


Het enige minpuntje is de werking/bedienig van de boordcomputer:als je de cruise control in- of uitschakeld blijft dat in het display staan en moet je weer op het knopje drukken om bv de km stand of het verbruik te bekijken en het hele menu weer doorlopen.

opties: alleen 17 inch velgen, net iets mooier dan de standaard lmvelgen, voor de rest is ie supercompleet.
standaard oa. keyless entree, 4 el. ramen, autm. airco, boordcomputer, cruise control, licht- regensensor, parkeersensor achter, xenon, ABS, BAS, ESP, ASR enz

update: 18.000 km (mei 2007)
Zijn net terug van een retourtje Zuid-Frankrijk,
met de cruise control vast op zo’n 130 km/h is het super toeren
Na 13 uur en 1400 km zo fris als een hoentje aangekomen
Het verbruik met deze snelheid is ook goed te noemen: 1:16, ook bij hogere snelheden (150 km/h) haalt ie 1:15 (vlgs boordcomputer)
Kortom: nog steeds tevreden.
Binnenkort zijn 20.000 km beurt, daarna volgt wel weer een update.

update: 20.000 km (juli 2007)
Auto heeft kleine beurt gehad, kosten 280,= euro incl. nieuw interieurfilter.
Een redelijke prijs lijkt mij,verder geen bijzonderheden.

update: 29.500 km (okt. 2007)
Auto nu een jaar in ons bezit en rijdt nog steeds perfect.
Geen rammeltjes en/of kraakjes te horen, ook geen problemen met het elektronische gedeelte gehad (verlichting, kyeless entree enz) zoals je zovaak leest en hoort.
Afgelopen zomer weer naar Zuid-Frankrijk geweest (je moet toch ergens heen met dat k** weer van hier)In de bergen kwamen de pk’s goed van pas,hij had er totaal geen moeite mee. Het verbruik op de snelweg lag wel iets hoger dan in het voorjaar 1:14,het was ook wat warmer dan toen 33°C, dus ik denk dat de airco wat harder heeft moeten werken. Was wel lekker koel in de auto btw.
Ideaal is ook het snel ontwazemen, met 1 druk op de knop is binnen 5 sec het voorruit weer schoon, weer erg gemakkelijk in deze tijd van het jaar.
Het dagelijks gecombineerde verbruik schommelt tussen 1:18 en 1:19,aan de pomp, waarvan 75% op 80/100 km wegen en 10% en 15% voor snelweg en stad.
Kosten afgelopen jaar, alleen die 280,= euro voor een kleine beurt, verder geen.
Dus we zijn nog steeds super tevreden.

update : 48.000 km (juni 2008)
Auto heeft bij 40.000 km grote beurt gehad,kosten: 520,= euro incl. een set remblokken achter
In december michelin winterbanden met lm velgen aangeschaft kosten: 1100,= euro
In januari een set wisserbladen kosten: 66,= euro verder geen kosten tot nu toe
Het verbruik blijft op hetzelfde peil,geen rammels,kraakjes,storingen enz.
we blijven tevreden. saaaai...

update : 63.000 km (nov. 2008)
Auto heeft 60.000 km kleine beurt gehad,kosten: 185,= euro incl. ruitenveger achter.
Het verbruik blijft nog hetzelfde,geen storingen,stoelen zitten ook nog goed,wel zo nu en dan enige rammels en kraakjes (dashboard,dakbekleding) maar niet hinderlijk. Auto nu 2 jaar in ons bezit en nog steeds erg tevreden.

update : 95.000 km (nov. 2009)
Auto heeft in juni grote beurt gehad, kosten 450,= euro,in aug 2 nwe achterbanden voor 375,= en in okt 2 nwe wissers voor 65,=
Auto is in okt. voor de 1e maal (goed)gekeurd kosten 75,= euro.
Voor de rest zie vorige update,meer kan ik er niet van maken na 3 jaar, we zijn nog steeds erg tevree.

update : 110.000 km (mei 2010)
Rond de jaarwisseling de auto op 100.000 km gereden en geprobeerd de totale kosten te berekenen van ruim 3 jaar(okt 2006-dec 2009)
onderhoud/reparatie/mrb/verzekering >> 11 ct/km
brandstof (geschat) >> 7 ct/km
afschrijving (geschat) >> 20/22 ct/km
Brandstof gemid.verbruik ±1:17/ prijs ±1,10/ltr.
Afschrijving is erg afhankelijk van het feit of je een nieuwe of gebruikte auto koopt, heb nu een bod van omgerekend 22ct/km voor een gebruikte megane estate.
Totale kosten ± 38-40 ct/km,viel mij mee en zodoende nog steeds erg tevree.

update 137.000 km (juni 2012)
Auto is juni 2011 al verkocht maar ik moest nog steeds de review aanpassen...
De auto voldeed nog wel en toch wil je weer es wat anders. Afgelopen jaar In verschillende auto's gereden, waaronder een vrij nieuwe megane met 110 pk,opzich niet verkeerd maar toch minder tevreden dan over de oude.40 pk minder dat merk je wel en ook de stoelen waren minder comfortabel dan in de oude, hier en daar een kraakje terwijl de oude pas bij 125.000 km wat begon te kraken Dus niet alle vernieuwing is een verbetering.
Afschrijvingskosten van de renault komen op 20 ct/km.
Resume: fijne auto met een zeer fijne motor, met veel plezier 137.000 km in gereden. Al blijft het altijd wel even weer slikken als hem je inruilt en ziet wat de totale afschrijving is..

Sinds begin mei een leaseauto uitgezocht:een audi a4 en na wat meer km's volgt er wel een review over deze auto.

PROBLEMEN

  • 15.000 km

problemen:(dec. 2006) een zingend/fluitend geluid veroorzaakt door de wind en door.. nog iets
Auto teruggebracht naar de dealer, daar hadden ze het probleem zo gevonden en verholpen dmv met een luchtslang onder de auto door te blazen en dan maar luisteren, het bleek een extra gat in de achteras te zijn waardoor de lucht die er doorheen jaagde begon te ’zingen’. Een prop er in en klaar was kees.
(aug. 2008) krakend geluid tijdens sturen bij stapvoets rijden.
nieuwe lagers in de veerpoten en probleem opgelost.
(mei 2009) nivo regeling van de xenon verlichting werkte niet, lampen bleven daardoor in de laagste stand staan, aangesloten op de computer en probleem opgelost.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.